Maxi Cosi op de kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Juff, 16 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Hallo dames,

Wij kunnen een Maxi Cosi krijgen van iemand die een paar jaar oud is. Deze Maxi Cosi is echter niet meer te plaatsen op de huidige kinderwagens. Ik vraag mij eigenlijk af, hoe vaak maak je gebruik van je Maxi Cosi op de kinderwagen? Ik had zelf het idee dat het niet echt nodig is, ook omdat het niet echt goed is voor het kindje. Wat is jullie ervaing?

Juff

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik gebruik hem als we boodschappen gaan doen met de auto, uit de auto op het onderstel en rijden maar. ook bij een kort bezoekje aan de stad is het erg handig want zo heb je nog genoeg plek voor je inkopen in de achterklep. voor een lange dag in de stad of zo is het niet verstandig. op zich is het niet echt nodig maar als je het hebt is het makkelijk

3. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    als je naar het cb gaat is het ook wel makkelijk vind ik

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    ik wilde het eerst nietdoen, omdat het niet goed is. Maar gebruik hem nu toch wel op het onderstel, want het is zo makkelijk bij korte boodschapjes enz. En zo'n maxi cosi is megazwaar met baby erin! Dus daar is het alleen al handig voor.Maar als je langer gaat winkelen ofzo gebruik ik wel altijd de wandelwagen.

5. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Op mijn kinderwagen kan het niet. Daar heb ik voor gekozen hoor, ik had er iets bij kunnen kopen dat het wel kan.

Ik heb voor Florine een draagzak voor korte bezoekjes her en der. In de supermarkt staan van die karren met maxicosi erop als het nodig is.
    Ik wil niet in de verleiding komen om haar te veel in de maxi cosi te zetten.
    Ik ga sowieso niet leuren met die mc hoor. Heb het gedaan van de week maar ik vind het helemaal niets.

btw. ken je de persoon waarvan je de mc koopt? Want je moet zeker weten dat er geen ongelukken mee gebeurd is ofzo.

Linda

6. Mama007

Mama007 Niet meer actief

voor korte bezoekjes aan bijvoorbeeld supermarkt of cb gebruik ik hem eigenlijk altijd op het onderstel. Ik wilde het eerst ook niet doen omdat het niet zo goed schijnt te zijn voor de rug maar voor eventjes is het niet zo erg.

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik gebruik regelmatig de maxi cosi in combinatie met het onderstel.
    Het is gewoon hartstikke handig voor korte bezoekjes of een boodschap.

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik gebruik hem heel vaak, en zou hem ook niet kunnen missen eerlijk gezegd, je sjouwt je een breuk aan die mc en vaak zijn het maar kleine stukjes lopen en die hakken er dan echt in.

Ik leg Isa met draagzak en al in de mc voor als we boodschappen doen dan gaat ze in het bakje van de kar (mc achtig ding). Maar als ik bv Isa naar mijn moeder breng dan til ik de mc zo uit de auto en rijd haar naar mijn moeder, anders zou dat 200 meter lopen zijn met tas, mc en kindje .... en das best ver als je dat regelmatig moet doen.
    Ik zou trouwens toch eerder een nieuwe mc kopen, de mc is ook na een aantal jaar intensief gebruik (na 2 kinderen bv) gewoon op, en daar hoef je niet perse een ongeluk voor gehad te hebben.

9. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik ben nog jammer genoeg onervaren daarin,maar zou iemand mij kunnen vertellen waarom het niet goed is voor je kindje om het te lang in de maxicose te laten liggen?

groetjes

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    het rugje is nog niet sterk genoeg om in die onnatuurlijke houding te zitten als ik het goed heb. door dit lang en vaak te doen kan het kindje later rugklachten krijgen. daarom wordt ook vaak geadviseerd om een kindje er niet langer dan 1 uur achterelkaar in te zetten en niet al te vaak.

11. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    oke,ben ik weer wat wijzer!bedankt

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb er zelfs speciaal de quinny zapp voor gekocht!

Ik had namelijk van mijn schoonzus de kinderwagen gekregen, maar daar kon geen maxi-cosi op. Dat miste ik heel erg bij kleine ritjes. Dan moest ik elke keer Rick weer uit de mc halen en in de wagenbak leggen en een paar minuten later weer andersom.

Sinds ik de zapp heb gebruik ik hem echt supervaak. Als ik meer dan 50 meter moet lopen met de mc zet ik hem op het onderstel.. Rick is nu al 8,5 kilo dus met de mc erbij is dat nogal zwaar.

Ik heb trouwens altijd begrepen dat kindjes als ze net geboren zijn inderdaad maar een uurtje in de mc mogen. Maar als ze iets groter zijn wel wat langer (een uur of 3 per dag)

13. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    In principe wordt er afgeraden om een 2e hands MC te kopen. Dit omdat je dan nooit weet wat ermee is gebeurd. Als ze hem een keer hebben laten vallen, dan is jouw MC al niet veilig meer.

Verder mag je kindje er niet langer dan 2 uur in. Voor korte ritjes is het dus wel erg makkelijk. Stel je gaat met de auto eventjes de stad in.

1. kind in MC, hup de auto in, uit de auto op de wagen klikken en gaan.

2. kind in bak van je wagen, vervolgens in de auto in de MC, bak mee nemen (kost veel ruimte), kind uit de MC ind e bak en dan gaan.

14. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

ik gebruik m ook heel vaak. Fenne valt ook altijd in slaap in de auto. Dan zou ik haar van de mc in de wandelwagen moeten leggen (wakker dus) dan lopen, slaapt ze weer, dan terug in de Mc weer wakker dan weer auto, dus slapen dan uit de auto en weer wakker. Dat schiet dus niet op

Die richtlijn van max 2 uur achterelkaar is om te voorkomen dat je t te vaak gebruikt. Dus dat je de mc als vervanging gebruikt van de wagenbak.
    Als je bv een keer 3uur moet reizen of op vakantie gaat mag dat best. ALs je dat maar niet dagelijks doet. Daar gaat eigenlijk om.

Ook als je m dagelijks zou gebruiken voor boodschappen enz is dat niet erg. Moet gewoon zelf alert zijn dat je m niet te vaak gaat gebruiken.
    Ik heb er ook een kussentje onder de bekleding gelegt zodat de zithoek minder is. Dit was t advies van t cb hier. Dan liggen ze niet zo dubbelgevouwen.

15. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben voor ongeveer EUR 30 een adapter gekocht; zo kan de MC toch op het onderstel van de wandelwagen. Wij hebben de adapter van Babydump, omdat we daar onze wandelwagen gekocht hebben...

16. polman

polman Actief lid

14 jan 2007
    138
    0
    0
    De maxi op het onderstel van de wagen is heerlijk!
    Snel even naar het winkelcentrum, klik en rijden maar.
    Vooral voor korte snelle stukjes scheelt het "overladen" van het kind een hoop tijd.

Pas als je langer als een half uurtje ergens loopt zou ik kiezen voor de wandelwagen, dus ga maar na hoe lang je over je boodschappen doet :p

Deel Deze Pagina