Hoi hoi, ik zit te piekeren over hoe de kleine mee te nemen op de fiets Ik rij geen auto, maar het is de bedoeling dat de kleine 4 ochtenden met me mee naar het werk gaat Ik woon in een portiekflat en een trapje naar beneden naar de kelder Ik zie het werkelijk niet zitten om een fietskar elke ochtend en middag ...... Nu kwam ik via internet op de baby mee uit, beugel zodat maxi cosi achterop de fiets kan Nu was ik 2 weken terug bij prenatal en heb ik hier vraag naar gedaan Hun mochten het niet verkopen omdat het niet veilig genoeg zou zijn Week later kom ik bij babydump en daar verkochten ze de baby mee wel en hoor ik hele anderen verhalen. Nu ben ik nieuwschierig naar jullie ervaringen ervaring is de beste leermeester ben benieuwd!
Ik heb er ervaring mee. Ik heb hem gebruikt om Robyn naar het kdv te brengen vanaf dat ze 3,5 maand was. Ik vond het heel handig aangezien ik ook geen auto heb. Maxi cosi zit goed vast, en dat onderstel veert mee als je door een hobbel rijdt. Ik fietste wel wat rustiger dan normaal en probeerde de hobbels zoveel mogelijk te ontwijken. Maar ik vond het gewoon veilig. Nu gebruik ik hem niet meer omdat ze in het fietsstoeltje kan. (Als je interesse hebt, de mijne is te koop omdat ik hem dus niet meer nodig heb).
Ik vind dat de maxi cosi echt heel stevig op je fiets zit en mbv het windscherm ligt je kindje echt wel beschut. Als het regent heb je natuurlijk een regenscherm nodig. Op de fiets hobbel je natuurlijk wel meer als in de auto maar dat zou je in een fietskar ook hebben. Ik zou wel extra voorzichtig zijn met hobbels met een kindje van 3/4 maanden. Wij zijn pas later met ons dochtertje gaan fietsen.
Prima ding! Wij hebben ook veel gefietst met onze dochter, zij vond het altijd heerlijk (viel in slaap of keek lekker rond) en wij genoten ook! Ook hartstikke veilig hoor, snap niet hoe ze bij de prenatal aan dat verhaal kwamen..
Vanaf wanneer kan je je kindje daarin mee nemen op de fiets? Ik zit er namelijk ook aan te denken er een aan te schaffen, omdat ik geen auto meer heb. Milan zit inmiddels in 't fietstoeltje, en als nummer 2 er is, zou 't wel handig zijn als ik zou kunnen blijven fietsen. Anders moet ik alles lopend doen...
Ik zie mensen er ook wel eens mee fietsen, maar persoonlijk lijkt het mij inderdaad niet veilig en zeker niet als je uk nog maar zo klein is. Maar aan de andere kant, een fietskar zal net zo veel hobbelen...misschien nog wel meer?
Lijkt me best handig en prima voor korte stukjes. Ik zit er zelf ook nog aan te denken om zo'n ding te nemen, anders kan ik weer 9 maanden niet fietsen.
ben blij met de positieve ervaringen Heb zelf vorig jaar een nieuwe fiets aangeschaft met extra vering (al met voorbedachte raade ) en aangezien ikzelf echt alles op de fiets doe. nog meer ervaringen en / of tips zijn welkom... nu manlief nog overhalen
Het kost niet zo veel hoor zo'n ding. Op marktplaats heb je er voor 30-35 euro eentje. en je kan ze goed tweedehands kopen hoor.
geweldige uitvinding en heb er veel gebruik van gemaakt bij me dochter. een veilige manier om er op uit te gaan met je kleine uk als ze nog niet in een zitje mogen. alicia viel altijd heerlijk in slaap van het gehobbel. gewoon wat rustiger fietsen en grote hobbels en gaten in de weg vermijden en dan kun je rustig er op uit. ik heb nu de beschikking over een auto maar anders had ik hem zeker weer gehaald. op marktplaats heb je ze al voor een euro of 30 en vaak zien ze er nog perfect uit. ik woonde ook in een flat en zette de fiets gewoon in de boetiek zodat ik smorgens de maxicosi erop kon zetten en meteen weg kon rijden. het zit op 3 punten vast aan je fiets en valt er echt niet zomaar af. en ja sommige zeggen wat als je valt met de fiets maar ja dat kan ook gebeuren als je kind in het zitje zit en dat is dan toch nog stukken onveiliger omdat het dan niet beschut zit en in de maxicosi wel