Mogen koude sauzen zoals mayonaise, devoslemmenssauzen,...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shaann, 24 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaann

shaann Actief lid

3 jan 2014
    256
    2
    18
    Ik heb toch nog een kleine vraag omdat ik dit absoluut niet op het internet vind.

Wat me toch wel aan het denken doet, is of koude sauzen uit een tube die met eigeel bereid zijn, of deze gegeten mogen worden?

Klinkt misschien bizar en vergaand, maar het doet me toch denken.
    Omdat ze toch altijd zeggen dat je alle bereide gerechten met eigeel moeten vermeden worden net zoals mayonaise, desserts zoals tiramisu.

:(

2. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Daar zit geen rauw ei in dus is geen probleem. Rauw ei is ook geen groter risico dan normaal (namelijk dat je er zelf ziek van wordt, geen risico voor je baby) maar toch wordt t over het algemeen afgeraden ja. Tiramisu bevat meestal ook drank trouwens dus dat is sowieso geen goed plan :)

3. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Wat je moet vermijden is een gerecht bereid met rauwe eieren, naar mijn idee. In mayonaise/koude sausen uit tubes/potten zijn de eieren bewerkt en niet meer rauw, dus dat mag je best eten!

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Rauw eigeel mag je inderdaad niet, dat zit bijvoorbeeld in zelfgemaakte mayonaise, maar niet in een tube uit de supermarkt ofzo. :) Je moet vooral letten op dat het geen rauw eigeel is.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Als je de mayonaise zelf maakt gaat het met rauw ei. Dus dan mag je het niet. Alles uit de supermarkt is bewerkt (en houdbaar!!) dus niet meer rauw en mag je gewoon eten!

6. shaann

shaann Actief lid

3 jan 2014
    256
    2
    18
    super, bedankt iedereen voor de reacties, voor mij een geruststelling! ;)

Deel Deze Pagina