Is er iemand bekend met dit torretje? Vriendin heeft er een paar van in huis. Nu ben ik dus als de dood dat het iets schadelijks is en ik ze ook meeneem in mn nieuwe huis. Ik wordt er zo nerveus van dat ik alles al heb gegoogled, ziet er niet uit als een bedwants gelukkig haha. Maar wat is dit wel? Ze heeft een hond, maar een vlooi is dit ook niet. Zaten tussen het stof van haar bank. Ik ga mijn huis dus straks ook doorzoeken.
Als ik met Google picture search zoek kom ik uit op broodkever. Zou daar even verder op zoeken wat je/je vriendin kan doen
Oh dat ga ik haar even laten weten. Ik heb haar te bang gemaakt wellicht met een houtkever. Dat dacht ik.
Zo van bovenaf is het niet goed te zien of het een houtwormkever is of een broodkever. Ze hebben namelijk allebei deze kleur (en vorm van bovenaf). Het verschil is pas merkbaar als je ze op hun zij legt. De broodkever is ovaler van vorm dan de houtwormkever. Ook zijn de poten minder lang Broodkever Houtwormkever: Weet niet of jij of je vriendin daar veel zin in hebben? Het broodkevertje is minder heftig om in huis te hebben, maar lijkt me toch goed om op te sporen. De larven ervan kunnen in allerlei zetmeelhoudende producten zitten: brood, pasta, koeken, beschuit, bouillonblokjes, meel.. Maar ook bijvoorbeeld hondenbrokken.
Haha relax! Wij hebben ze ook wel eens in huis gehad. Broodkevertjes, maar ook van die kevertjes die via de ramen binnenkomen bepaalde periodes. Ik lig er geen seconde wakker van. Even de voorraadkast checken op geopende pakken bloem, meel en pasta.
Nou je legt precies de plek op de zere vinger: “relax”. Het is niet eens mijn huis, maar ik gruwel zo van insecten dat ik als de dood ben dat ik ze mee heb genomen. Ik zou zelf ook echt denken aan een broodkever, maar wat doen die in een bank dan?
Op zoek naar brood- of chipskruimels? Ik zou overigens therapie overwegen als je er zo'n last van hebt. Ik vind je angst niet heel reëel namelijk.
Ook dat laatste ben ik geheel met je eens, ben me er van bewust dat het een niet reeele angst is. Alleen mijn hoofd kan daar kennelijk toch niet goed mee om gaan.
Wij hebben wel eens broodkevertjes gehad, ik was als de dood dat die overal in zouden zitten, maar het waren er maar twee en verder nooit meer gevonden. Bij mijn ouders ook eens in een zak bloem, meteen weggegooid, en verder zaten ze nergens.