Wie van de dames heeft dit ook?? Heb het nu sinds 2 weken. Hoort dit bij de zwangerschap? Het is een brandende pijn, heb (nog) geen last van maagzuur. Maakt ook niet uit of mijn maag leeg of vol is. Het is wel heel vervelend!
denk toch wel dat het maagzuur is hoor. het is niet zo dat je maagzuur altijd "proeft" hoor. ik had namelijk hetzelfde. een soort brandend gevoel in mn keel en het was toch echt maagzuur wat omhoog kwam en wat in m'n keel stond te branden. neem de volgende keer eens een rennie en kijk dan of het weg gaat.
Hoeft ook niet. Probeer maar eens een rennie. Ik heb ook geregeld pijn in de maag, uitstralend naar boven. Na een rennie is het zo weer over.
Ik heb het zelfde probleem. Veel middeltjes tegen brandend maagzuur zijn volgens mijn apotheek niet voor veelvuldig gebruik tijdens zwangerschap. Hier onder vallen dus ook rennies en gaviscon. In de bijsluiter staat dat er niks bekend is bij gebruik tijdens zwangerschap. Dus het kan positief maar ook negatief uitpakken. Ik gebruik zelf nou dagelijks dat spul (zal eens kijken hoe het heet) vooral voor het slapen gaan. Soms is het zo erg dat ik zelfs kots neigingen heb. Bij mij komt er ook niks omhoog. Het is alleen door het branderige gevoel.
Ik ben dan wel niet zwanger maar ik heb hetzelfde in hele erge mate en hier is het waarschijnlijk wel maagzuur(loop nog in het zh voor onderzoek)ik proef ook niets en komt niets omhoog maar heel me maag/slokdarm brand heel erg en heb veel aanvallen van het zuur waarbij ik hartkloppingen, braakneigingen enz krijg
rennies mag je gewoon hebben hoor.. is aardappelzetmeel en niks geen medische rotzooi wat erin zit.. dus gewoon innemen hoor
Op de site van rennie staat dat je het gerust mag nemen tijdens de zwangerschap, een vriendin van me (doet opleiding vk) zegt dat je het niet mag hebben juist!
Volgens mij zit er een hele dosis zout in. Dus dit is uitermate geschikt voor mensen met een hoge bloeddruk, not. Wees verstandig en gebruik het alleen in het uiterste noodgeval. Ga gewoon naar de apotheek en overleg daar. Wanneer je het dagelijks moet gaan gebruiken dan neem je het met een goed gevoel in.
Probeer anders eens gewoon een pepermuntje, smint ofzo. Dat werkt nij mij altijd heel goed tegen maagzuur, vooral omdat ik die rennies echt niet weg krijg.
rennie bevat onderandere aardappelzetmeel,en maiszetmeel (glutenvrij) en sucrose.. en je mag er maximaal 16 per 24 uur hebben.. en de verloskundige zal er niet om liegen toch??? is voor het eerst dat ik hoor dat je ze niet mag hebben,slaat echt nergens op..
rennies werken ook verslavend en is idd niet goed tijdens de zwangerschp men vk zegt ook dat je het niet mag nemen tijdens zwangerschap....
ik heb ook veel last van mijn slokdarm, volgens verloskundige heeft dat inderdaad te maken met maagzuur, wat terug in de slokdarm komt. met name 's nachts door het liggen. ik heb een middeltje bij de apotheek, Replah (of zoiets), dat is meer voor de slokdarm dan rennies. Maar voor vrijwel alle maagmedicijnen geldt dat je ze maar ongeveer 2 weken mag gebruiken. het schijnt dat de maag er aan gewend raakt, en daarna juist meer maagzuur gaat aanmaken. overleg dus altijd met je huisarts of verloskundige over langdurig gebruik.
Ik dacht bij mn eerste zwangerschap ook dat je bij maagzuur persé iets moest "proeven"... dat was voor mij echt brandend maagzuur. Maar in de zwangerschap bleek toch dat het branden van je keel/slokdarm ook door brandend maagzuur komt.... je hoeft alleen niet persé iets te proeven. Door mijn HA, mijn VK en nu mijn Frauenartzt in Duitsland wordt gewoon aangegeven dat je Rennies kunt innemwn bij brandend maagzuur. Gelukkig is frummel sinds een week of drie wat "gezakt" en heb ik ook minder last van maagzuur. Maar hier gaan/gingen er familiepakken doorheen hoor. Wat al is gezegd probeer anders gewoon een pepermuntje oid. Mn vader bestrijdt zuur met zuur.... dus die neemt een augurk Voor hem werkt dat dus het beste.
Is ook de eerste keer dat ik hoor dat rennies niet zouden mogen. Heb ze beide zwangerschappen genomen en nog veel ook, beide keren veel last van maagzuur gehad. Dit mocht ook gewoon van de VK.