Hallo, Ik ben alvast wat zomerkleertjes voor die kleine meid aan het kopen. Nu ben ik een beetje aan het rekenen welke maat ze straks zo'n beetje zal gaan hebben. Nu zit ze in 62 en begint sommige dingen al maat 68 te dragen. Dus gok dat ze in mei/juni naar 74 gaat en dan juli/aug/sept 80 zou hebben. Kan dat kloppen? Groetjes Debby
Maat 80 deze zomer lijkt me vrij groot voor jouw kindje, mijn zoontje is nu 10 maanden en draagt nu 74. Hij is een baby met gemiddelde lengte en gewicht. Sommige shirtjes kan hij nu maat 80 aan, maar broeken zijn nog veel te groot. Maat 74 zit hij al vrij lang in. (vanaf december)
Wij hebben nu ook al vanaf december maat 74. Nu sommige shirts in 80. Broeken zijn te lang. Ik heb nu wel alles in 80 gekocht. Als ik het groeilijntje in het boekje van het cb volg dan zit hij tot december nog in mt 80! Hij is nu 72 cm lang. Kijk ook eens in het boekje van het cb en kijk naar het lengtelijntje dat je kindje volgt.
mijn dochter - juli 2006 zat pas in augustus 2007 in maat 80, inmiddels gaat ze over naar 92. Mijn dochter was wel altijd groot, de +1 lijn van het groeiboekje. Dus het hoeft niet meer zo hard te gaan als in het begin hoor.
Rick is 9 maanden en heeft maat 80 aan en af en toe al maat 86. Maar Rick is ook een dikkertje en heeft dus vooral de grotere maat nodig voor de breedte en niet voor de lengte (moet bijna altijd mouwen en pijpen omslaan). Het is dus lastig om van tevoren te zeggen welke maat ze straks heeft. Meisjes zijn vaak wat tengerder. Ik zou dus waarschijnlijk voor de zomermaanden meer uitgaan van maat 74 als ik jou was..
tja die maten blijven lastig... het een dragen ze lang en de andere zijn ze zo door heen. Britt is nu een jaar en draagt 68-74.. maatje 68 heeft ze ongeveer een maand of 7 aangehad.
Louise zit ook nog in maat 68 en ik denk dat het nog wel even duurt voordat ze in maat 74 kan. Ik koop daarom dus ook kleertjes op het moment dat het seizoen verandert en/of haar huidige kleertjes te krap worden. Koop dus niet teveel want ik heb vaker gehoord dat kindjes heel lang in maat 68 of 74 blijven zitten
Moeilijk altijd die maten. Fenja is nu 13 maanden geweest en die draagt van shirts maat 80, maar broeken maat 74. Want 80 is echt veel te lang nog. En ik heb 86 gekocht voor de zomer, ik hoop maar dat ze dat kan aankan, maar vrees van niet (lengte dan he?). Vind het zo moeilijk omde maat vooruit te schatten, je kan er echt niks van zeggen.
Noa is 13 maanden en heeft maatje 74. Voor de zomer wordt het dan maatje 80, maar het kan ook zijn dat ze dan nog 74 heeft. Je kan het nooit van te voren inschatten en daarom koop ik op het moment dat ze echt naar een grotere maat moet. Anders zit ik straks met kleren die ze niet aankan en dat is jammer. Wat ik me kan herrinneren heeft Noa heel lang maat 62 en 68 gedragen.
Robin zit met broekjes in maat 74 en ook met truitjes, maar daar past ze ook nog wel een enkele van 68. Ik ga er vanuit dat ze van de zomer in 80 past. Volgens mij is ze aardig gemiddeld.
Merel heeft nu al maaaaanden maat 74 aan (al sinds ze 5 maanden is ofzo) Ik heb voor de zomer maat 80 gekocht, dan is ze daar wel aantoe denk ik....
Marit zit nu in 68/74...in de zomer zit ze zeker wel in 74...80 lijkt mij ook iets te overdreven voor je kleintje.... ze groeien op een gegeven moment ook niet meer zo hard he als de eerste 10 weken
Jamie is (morgen) 6 maanden en draagt maat 68 en 74. Maat 68 past hij meestal nog wel, maar 74 kan soms ook prima (sommigen zijn nog wel echt te groot). Ook bij hem twijfel ik voor de zomer. Ik heb polo'tjes maat 74 gekocht met korte mouwen. Nu doet hij ze over een longsleeve aan en in het voorjaar/zomer hoop ik dat hij ze als t-shirt nog aan kan..
Bedankt voor jullie antwoorden, ga de kleren maat 80 dan toch maar ruilen voor 74. Zou toch zonde zijn als het niet past straks Debby
Hier heeft C ook een tijdje in 68 gezeten, denk van 4 tot 7 maand. De laatste (groot gevallen) shirts zijn 3 weken geleden naar zolder gegaan. Vanaf 6 maand draagt hij er 74 naast. Dus ook al 2 maand, en daar kan hij ook nog wel een poosje in. Was vorige week op het CB 74,5 cm... Ik heb vooral gekeken naar de groeilijntjes in het CB boekje. Daar kun je wel een beetje aan afleiden wat de maat ongeveer gaat worden. Alleen C besloot nog iets harder te gaan groeien, dus 74 kwam iets eerder dan verwacht.. Voor de lente houd ik 74 aan, de zomer wordt waarschijnlijk 80. En kan altijd in de zomer nog 86 gaan kopen, als het nodig is.. En het hangt erg af van hoe het valt. Ik heb een maat 68 die voor 56 door kan gaan, maar ook een 62 die voor 74 door kan gaan..
waarom nu al voor de zomer kleertjes kopen..... het inschatten van de maat is zo lastig.... Maat 80 lijkt hier wel overgeslagen te zijn.... vrijwel niet gedragen, terwijl mt 74 een hele tijd geweest is. Steven is groot voor zijn leeftijd, dus ik denk dat jouw ukkie dan nog niet aan mt 80 toe is.... maar ja, je weet nooit, misschien ook opeens een groeispurt... Ik heb in ieder geval geleerd om pas te gaan kopen op het moment dat hij wat nodig heeft en niet omdat het in de aanbieding is voor komende zomer.... kans dat het dan niet past is zo groot en heb je dus nog niets aan die aanbieding (overigens koop ik erg weinig.. ik maak het eigelijk vrijwel allemaal zelf)
Vind het ook erg moeilijk. Jayson is nu bijna 13 mnd en draagt van shirts 74/80 en van broek 74, dus.......moeilijk in te schatten, ik koop nog maar niet teveel.
Sommige shirtjes kun je ook nog prima combineren in de lente/herfst met een leuke blouse/jasje. En rokjes kun je prima een maillot onder doen op koudere dagen. Maar ik koop ook geen bergen kleding vooruit. Alleen als ik iets heel leuks zie, neem ik het toch maar mee..