Avondklok voor Rotterdamse jochies

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Donja, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja

Donja Actief lid

23 jun 2009
    217
    0
    0
    adm medewerkster
    In een huis
    ROTTERDAM - Rotterdamse kinderen die deze week na tienen 's avonds nog op straat lopen worden opgepakt en naar het politiebureau overgebracht.

Dat schrijft het AD. Vervolgens worden de ouders gebeld die hun kroost pas na een stevig gesprek weer mogen meenemen.
    Volgens de politie is het in bepaalde wijken heel normaal dat kinderen van zes tot 's avonds laat op straat verblijven. "We snappen best dat het in andere culturen normaal is laat buiten te zijn, maar deze jonge kinderen vallen 's ochtends op school in slaap", aldus buurtagent Hans Hoekman in het AD.
    Er liep al enige tijd een proef in de Rotterdamse wijk Bospolder die zeer succesvol was. Daarom wordt het beleid nu ook in de wijken Rotterdam-West, Centrum en Overschie ingevoerd.

2. Onder water

Onder water Niet meer actief

En terecht!

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind het een goed plan!
    Vraag me wel af tot welke leeftijd dit geldt...

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    goed idee!

5. Seth

Seth Niet meer actief

Goed zo!!

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Top idee!

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Strak plan. En goed die ouders aanpakken!! Zij zijn verantwoordelijk voor die ettertjes. Aanpakken die handel.

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

heel goed, en na drie keer de fout in huppakee, taakstraf.

9. Writer

Writer Niet meer actief

10 vind ik nog laat , 20 uur vind ik nog beter maarja;)

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind dit zeker terecht en je ziet dit eigenlijk vooral bij kindjes met buitenlandse ouders.
    Waar ik voorheen woonde in Leiden waren ze om 11 uur savonds nog buiten inde zomer dan wel hoor en ging weleens met mijn buurvrouw rond 8 uur op de gallerij staan van, tel de blanke kleine kindjes (geen 1 dus).
    Wij autochtonen hechten toch meer waarde wat betreft RRR.
    Ben trouwens geen racist als iemand denkt dat ik zo overkom. Dit is zoals ik het zie en bovenstaande nieuws bewijst het ook.
    Wat je ook nog eens hierdoor tegenkomt is dat kinderen niet alleen in slaap zullen vallen tijdens schoolles maar ook nog eens onhandelbaar worden omdat ze juist slaap tekort komen.

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Goed plan!

We hebben hier ook twee jochies rondlopen die soms (Als het mooi weer is iig) zowat 's nachts nog buiten rond rennen. Ten eerste is 't irritant (ze maken herrie) en ten tweede zien ze er de volgende ochtend, als ze op weg naar school zijn, uit als twee vaatdoekjes...

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Vind ik 10 uur nog laat hoor.
    Heb hier 2 apen in de leeftijd van 11 en 12 en die liggen er om 8 en 9 uur in. En zijn dan ZEER zeker niet meer op straat na 7enen of t moet zijn dat ze naar schaakclub of judo moeten. Maar dan hangen ze dus niet rond in de wijk en ze gaan sowieso niet alleen over straat.
    In de vakantie zitten ze dan binnen achter de comp want dan vind ik t overdag te mooi weer om binnen te zitten. En savonds over straat te zwerven vind ik gewoon niet veilig!

13. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    waar ik voorheen woonde in den haag, liepen er ook 's avonds laat jochies van een jaar of 8-9 ROKEND door de straat!!! Ongelooflijk hoor. Goeie actie, die avondklok.

Deel Deze Pagina