Mijn man heeft al jaren het idee om op vakantie te gaan naar Slowakije. Hartstikke leuk, moet een mooi land zijn, leuke dingen te doen, klinkt allemaal hartstikke fantastisch! maar: mijn man stapt absoluut geen vliegtuig in, dus het moet met de auto. En aangezien we een caravan hebben wil hij het liefst met de caravan…klinkt geweldig allemaal maar ik vind een caravan achter de auto dus helemaal niet fijn ( ik zit de hele reis met buikpijn komt dichter in de buurt) slowakije is zo’n 10 uur rijden met losse auto, met caravan dus veeeeeeel langer, dus dat lijkt mij niks om eerlijk te zijn, ik haat lang reizen. ik heb bedacht om daar misschien iets te huren, maar misschien heeft iemand hier ervaring met het met de auto rijden naar Slowakije: is dit drama qua reistijd of te doen? heb je het in 1 keer gedaan of met tussenstops/overnachting enz enz ik hoor graag wat ervaringen. Als ik er ben vind ik het ongetwijfeld fantastisch, maar de reis zie ik echt enorm tegenop
Wij hebben op de heenweg weekend Oostenrijk gepakt, terugweg wel in 1x. Met caravan geen ervaring. Maar als man Slowakije zou boeken zeg ik geen nee Maar het rijden zie ik ook niet erg tegenop. 1,5 week terug nog met de jongste 3 een rit van bijna 700km gedaan, zonder man. Genoeg eten, drinken, speelgoed etc voor de kinderen. Zelf vind ik, als bijrijder, haken altijd wel fijn. Waarschijnlijk ziu het hier allemaal vroeg in bed zijn en om 2u ofzo vertrekken. Kinderen (en ik) slapen dan verder waardoor eerste uren voor ons al onbewust voorbijgaan
Slowakije zelf lijkt mij echt heel leuk, het is echt de reis en dan ook nog die caravan. Man wil ook s nachts rijden, maar ik doe geen oog dicht dan. Gewoon spanning. Ik voor mezelf stap veel liever in een vliegtuig voor zulke afstanden, maar man heeft vliegangst hoe zijn de wegen? Zijn het enorme hellingen/ dalingen ?
Ik zou dan denk ik voor een huisje kiezen. Mijn gevoel zegt dat Slowakije niet zo duur is (maar of dat zo is weet ik niet )
Hoe lang willen jullie weg? Ik zou zelf de reis opknippen in 2 of 3 dagen. Op tijd weg, ergens halverwege de middag een camping op en nog even lekker zwemmen en relaxen. Zou kunnen dat wij er deze zomer ook belanden.
Nee, want dan gaat een kind met mij mee, de ander moet met papa want ook vliegangst , maar wil niet zonder mama en je zit met verschillende tijden. ik denk dat het een heel gedoe wordt. Al heb ik het wel overwogen trouwens
We hebben ook zitten denken om het als rondreis te doen, maar hoe pak ik ( want ik ben van het regelen en ik maak dan een schema, ik laat niks aan het toeval over haha) dat dan aan? Lastig bijkomend iets is dat als ik alles moet op e n afbreken daar teveel tijd in zit zeg maar
Compromis auto (want vliegangst) en daar accommodatie (want angst rijden met caravan)? Dan kun je ook mooi een rondreis plannen met hotels/b&b’s/stacaravan. En geen gedoe met opbouwen en afbreken. Ik zou dan gaan lezen over rondreizen daar en welke plekken ze aanbevelen.
Ja dit zou ik dan doen. Vakantie moet leuk zijn voor iedereen, en zo doen jullie beide water bij de wijn.
Nee daar nog niet, maar mijn vrouw moet misschien half juli in het noorden van Hongarije zijn dus ik wil dan meteen de vakantie eraan plakken
Als je net over de gens zit is het net aan 1150 kilometer, prima te doen lijkt me? Wij zijn naar Hongarije geweest via Slowakije. Slowakije is prima rijdbaar met een caravan. Is nog dichterbij dan Toscane of net over de grens van Spanje. Ik zoubhetbgewoon doen. Campercontact downloaden en eem doorreiscamping pakken in Duitsland vlak voor de grens met Tsjechië.
Dank jullie voor de reacties. We hebben besloten om het toch te doen, maar in etappes, dus 5 uur rijden en dan een nacht overblijven en weer een paar uur rijden en dan een paar dagen Tsjechië om dan weer in een aantal uur naar Slowakije te gaan en terug dus ook op deze manier. is wat relaxter en ik hoop voor mij dat het wat stress uit de lucht haalt.
Weet je wat het is? Ik ben altijd benauwd met nieuwe dingen; het is ver en ik ben het type “ wat als…” Ik ben nogal van dat alles tot in de puntjes geregeld moet zijn en zeker omdat de kinderen en onze oude hond meegaan moet het voor mij geregeld zijn. hebben ooit vast gestaan in het buitenland met caravan langs de snelweg en ondanks dat we lid zijn van de anwb was het een heel gedoe. werkt allemaal niet mee om mijn angst te verminderen. tel daarbij twee kinderen op die qua karakter op mij lijken ( ik wil niet zover, dat is wel 30 uur rijden) De ander; maar ik spreek geen slowaaks hoe moet dat nu? Die ik dan ook nog moet geruststellen en ik zie duizenden beren op de weg. het is geen 30 uur rijden en papa spreekt redelijk slowaaks dus dat komt vast goed (spreek mezelf moed in haha) terwijl ik van mezelf echt wel weet: als we er zijn hebben we een geweldige vakantie! maar ik ga dus echt plannen en regelen
Heel goed, en gewoon lekker proberen te ontspannen. Als iets mis gaat, het is niet het einde vd wereld, komt vast allemaal gewoon goed. Probeer lekker nuchter in de auto te zitten, overal is een oplossing voor.
Ik heb twee tactieken om met de caravan een grotere afstand te rijden. Zodat het minder voelt alsof je dagen aan het reizen bent. Optie 1: op de eerste dag dat jullie vrij zijn om 13 uur vertrekken (ochtend nog inpakken, huis goed achterlaten en de kinderen uitlaten), rond 20 uur een overnachtingscamping opzoeken en de volgende dag de rest. Optie 2: in de ochtend vertrekken en meer dan de helft, liefst tweederde, rijden. Leuke camping opzoeken in een mooi gebied en daar minstens 3 nachten blijven staan. Daarna de rest van de reis. Misschien heb je daar wat aan?
Doen wij idd ook. Wij gaan rond 10 uur rijden, rond uur of 4 via de app campercontact kijken waar de dichtstbijzijnde doorreiscamping is. Daar staan, eten, spelletje, nog even met hond wandelen. Rond 22 uur naar bed en de volgende dag ontbijten rond 0730, rustig alles klaarmaken, hond uitlaten en rond 0900 uur weer rijden. Heerlijk relaxt. Gewoon de reis zien als het begin van je vakantie. Hebben we zelfs naar Oostenrijk gedaan, dat was maar 1000 km. We gingen rond 10 weg, Ik 2,5 uur gereden, man 2.5 uur , toen camping gezocht rond 1500 uur. Daar camper geïnstalleerd, gespeeld in speeltuin, gegeten, spelletjes gedaan, gewandeld en de volgende dag weer om 10 pas gaan rijden en waren we om 1530 in oostenrijk.