Toscane in september wat moet je gezien hebben?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Magnolia83, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi!

Wij gaan aankomende maand voor het eerst naar Toscane.
    Wat mogen we niet overslaan?

We reizen met onze bijna driejarige dochter.

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.528
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Toren van Pisa is leuk en Firenze (Florence) is ook de moeite waard. Heb gehoord dat Lucca en Siena ook leuk zijn maar ben daar zelf niet geweest, en Viareggio.(badplaats)

3. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Mijn vriendin is er nu een week. De Toren van Pisa is een aanrader!

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Toren van Pisa is niet veel aan. Klein dingetje is het en je betaalt 18 euro per persoon om er even op te mogen. Ik zou de kathedraal die ernaast ligt in gaan, die is echt schitterend (mooiste die we gezien hebben).
    Pisa zelf is verder ook niet veel aan. Veel opdringerige verkopers met nepspul en obers die je op de terrasjes proberen te krijgen.

Lucca is een leuk stadje om doorheen te wandelen, vergeet de stadsmuur niet. Goed te doen met een 3-jarige.

Sienna was ook heel erg mooi, daar zie je echt nog de middeleeuwse straatjes in terug. Op het beroemde plein (Piazza del Campo) kan je lekker even zitten om een ijsje te eten.
    Sienna was trouwens wel flink sjouwen (trappen en steile straten) dus neem dan niet teveel mee.

Florence hebben we ook gedaan maar doe dit niet wanneer het heel warm is. Wil je daar een museum in dan kan je het beste van te voren reserveren. Anders sta je 2 uur in de rij.

O ja: in de kathedralen/kerken moet je fatsoenlijk gekleed zijn. Met blote schouders en een kort rokje kom je er echt niet in. Kies bij voorkeur een shirt met mouwtjes en een luchtige lange broek.

Koop nu een reisboekje en kies daar een aantal dingen uit. Alles doen is onmogelijk maar zo pak je voor jezelf de meest mooie dingen eruit.

5. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Luca en Sienna inderdaad, dagje Rome (als je in de buurt zit), ik vond Pisa bijzonder tegenvallen haha! Voor de rest,lekker touren en genieten van de omgeving!

Veel plezier,zou best mee willen hihi!

6. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Bedankt dames!

Lucca, San Gimignano en Siena staan sowieso hoog op de lijst.
    Pisa en Florance minder, te toeristisch en druk lijken die me.
    En mijn idee van vakantie is freestylen, dus de auto pakken en een mooie route op de kaart zoeken met veel kronkelwegen en die gaan rijden en kijken waar we uitkomen. Heerlijk!

We hebben diverse gidsen dus aan informatie geen gebrek alleen ziet alles er zo leuk uit in zo'n gids dat ik moeilijk kan kiezen!

Een collega had vandaag een hele leuke tip. Een boerderij die zelf groenten verbouwd en heel veel lekkers zelf maakt en verkoopt.

7. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vergeet niet de ijscoboer! En lekker uit eten gaan.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Luca en Sienna staan dus al op je lijstje, maar zijn ook zeker de aanraders, dus ik noem ze toch even ;). En ik zou toch echt ook een dagje Florence doen, al loop je maar een rondje en over de Ponte Vecchio.

9. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik denk dat je plannen helemaal prima zijn, gewoon de kronkelweggetjes afrijden en zien waar je terecht komt.

Fiesole vonden wij ook mooi, leuke weggetjes er naar toe (als ik het me goed herinner) en mooi uitzicht vanaf de berg. Verwacht er niet al te veel van, maar gewoon even een leuk plaatsje om uit de auto te stappen en te genieten van het uitzicht.

Een rondleiding bij een wijnhuis (bijv, in de chianti) is ook leuk om mee te maken.

Maar de middag waar ik de beste herinneringen aan heb: vrijdagmiddag naar een klein stadje gereden en daar op het plein (gewoon op de stoep) tussen de Italianen een ijsje gegeten. Geen toerist te bekennen en de Italianen waren allemaal in goede stemming omdat het weekend zojuist was begonnen. :)

Pisa vond ik erg tegenvallen: groot grasveld met een scheve toren (die een stuk kleiner was dan verwacht). Marina di Pisa daarentegen was dan wel weer leuk om even een stukje langs het water te lopen.

Geniet er van!

10. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Leuk! Ik lees even mee, wij gaan volgende week :) zijn al wel eerder geweest maar nu met n kleintje, is toch weer anders

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Pisa vonden wij niets. Florence vond ik helemaal geweldig!
    Wij zaten aan de Toscaanse kust en hebben ook nog een dagje Elba gedaan.

veel plezier!

12. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Wij zijn naar Volterra geweest, een dorpje waar je via een kronkelweggetje naar toe gaat. Mijn dochter is helemaal gek van de Twilight films en boeken, en via google vonden we toen dit:

"Volterra is een belangrijke locatie in Stephenie Meyer's Twilight series. In de boeken is Volterra de thuisbasis van de Volturi, een kring van krachtige en oude vampieren.

Al enkele jaren wordt Volterra bezocht door Twilight fans. De Twilight Saga, geschreven door Stephanie Meyer, speelt zich namelijk gedeeltelijk af in dit Toscaanse stadje. Aanvankelijk wist de schrijfster van de Twilight boeken niet van het bestaan van Volterra af. In de boeken schrijft ze namelijk over vampiers genaamd, de Volturi. Toen ze op het internet aan het rondsurfen was ontdekte ze dat er een stad bestond met de naam Volterra, en vanwege de gelijkenis in de namen ‘Volturi’ en ‘Volterra’ besloot ze dat Volterra de geschikte woonplaats was voor de Volturi. In het tweede deel van de Twilight saga, genaamd New Moon, denkt Edward dat zijn vriendin Bella dood is. Hij gaat daarom naar Volterra om er de Volturi uit te dagen hem te vermoorden. Zonder zijn Bella kan hij namelijk niet leven. Uiteindelijk wordt hij door Bella gered en weten ze samen aan de Volturi te ontsnappen.

De film van het gelijknamige boek is echter niet in Volterra opgenomen. De inwoners van Volterra waren tegen het feit dat de stad een toeristische trekpleister zou worden omwille van Twilight. Een ander Toscaans stadje, namelijk Montepulciano, heeft de filmploeg weten te imponeren en uiteindelijk is de film daar opgenomen. De inwoners van Volterra hebben het altijd belangrijk gevonden dat hun stad authentiek bleef. Ze wilden geen winkels met prullaria of extra pizzeria’s. Het was voor hun belangrijk dat Volterra zijn oorspronkelijkheid behield en geen filmdecor werd.

Bezoekers van de stad kunnen wel kiezen voor een speciale Twilight rondleiding met als motto van de gidsen: “Zij willen vampiers, wij geven Volterra.” De gidsen laten allerlei Middeleeuwse monumenten zien en eindigen dan in een gevangenis, waar iedereen een ‘bloederig’ rood drankje krijgt opgediend door iemand met een mantel om. Sinds de Twilight film New Moon in 2009 kende de stad al meer dan 50.000 extra hotelovernachtingen."

Tja, en dat konden we haar natuurlijk niet onthouden ;). Het was heel toeristisch, maar zeker heel leuk om gezien te hebben!

We zijn ook nog een dagje naar Livorno geweest, een stad aan de kust. Was wel leuk, maar niet echt bijzonder. Wij vonden de (kust)weg er naar toe boeiender dan de stad zelf.

13. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Bedankt dames!! Weer veel leuke ideeën.
    Nog maar een weekje werken! Oh ik kan niet wachten!

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pisa kan je m.i. overslaan.
    Firenze, Siena, Elba zeker niet ;)
    Assisi en Perugia zijn ook erg mooi, maar weet niet waar je zit in Toscane.
    Arezzo is ook super ( van La Vita è Bella).

Oooh geniet er van, Italië is echt zo mooi.
    Kleine tip, in de Marche heb je Riviera del Conero. Echt, het mooiste stukje Italië wat wij tot nu toe hebben gezien.

15. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Pisa vonden wij weer heel mooi, maar dan idd de kathedraal naast de toren. Lucca, Siena, Florence, San Gimignano, Bolgheri, Massa Marittima.....

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.144
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Inderdaad wat aszz zegt. Wij zaten een paar jaar geleden in Volterra, ook erg leuk! En San Gimignano, helemaal top!
    Veel plezier alvast! Ben jaloers, wil ook weer naar Toscane. :)

Deel Deze Pagina