Je leest het goed....moederwaardigheidscomplex. Mijn potje is op en de emmer vol. Waarom is er niet een emmer ipv dat potje geduld? Een emmer tegenover een emmer is veel eerlijker! Ik ben moe, moeier, moeierst, moeder. Ik word GEK van het geruzie en geschreeuw en ge-"hijdeeddit!" En ge-"zijdeeddat". GEK van het gezeur en gejank. GEK van het laatste-woord-willen-hebben van dochter en GEK van de peuterpubertijd van zoon. Het constant afpakken van speelgoed en continu allebei tegelijk willen spelen met dat ene f*cking autootje terwijl we er 20 hebben!! :x Ik sta op het punt van huilen. En dan kan ik mezelf ook nog heel goed een moederwaardigheidscomplex aanpraten door te denken over alle andere moeders die vol geduld en liefde ALLE "waarom" vragen blijven beantwoorden en niet gewoon zeggen "Omdat IK het ZEG!!". En natuurlijk omdat iedere andere moeder wel 600 boekjes voor wil lezen in plaat van te zeggen " lees maar lekker zelf, ik wil even rust". Moederwaardigheidscomplex. Zou het bestaan? Ik vind het een goed woord.....
Meid komt me echt zooo bekend voor ik heb van die dagen dat ik er knettergek van word en dan blij ben als het half 7 is.. kinderbedtijd dus.. ik vind het ook een goed woord inderdaad.
Knuffel. Ik had het vorige week ook. En het slechtste wat je dan kunt doen is hier op het forum gaan lezen, waar moeders beweren nooit hun geduld te verliezen of nooit te schreeuwen tegen hun kinderen.
Gelukkig ken ik dit (nog) niet aangezien wij alleen een biefje van bijna 15 maanden gebben. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het je soms allemaal teveel wordt. Misschien de kids ff een dagje naar opa/oma (weet niet of dat kan?) en een beetje tijd voor jezelf plannen. Lekker met een boek op de bank of even bijslapen! In ieder geval een dikke digi knuffel!!!!
nou idd heilige boontjes herkenbaar hoor. hier zijn ook van die dagen. geniet daarom extra van de dagen dat ze lief zijn en lief spelen.
Ja herkenbaar... Maar het wordt beter en als ze ouder zijn dan kun je ze veel makkelijker toespreken op hun gedrag. Heb je nu niks aan...voor nu adem in adem uit. Succes
vandaag hier ook even een off day.. Terwijl het afgelopen dagen hier lekker ging, had ik nu een koppie en driftige peuter die de hele buurt bij elkaar gegild heeft. Hij wilde niet uit de auto. Schijnt goed te zijn die koppigheid..haha! Peuterpuberteit | De koppige peuter Mijn man bivakkeert met zijn bedrijfje nu even bij mijn schoonouders (zijn op vakantie) die kan zich niet concentreren met al die geluiden. Lekker even uithuilen. Geeft niets, deze dag komt nooit meer terug! morgen zijn ze alweer een dagje ouder. Adem in adem uit! en zet af en toe lekker de tv of computer aan want t is veeeeeeeeel te warm en te zonnig voor die kleintjes.
Mijn meisje is 15 maanden en zegt nog geen waarom, gelukkig haha. Ik snap je denk ik wel, mijn broertje is 15 jaar jonger dan mij en ik kreeg dus ook af en toe/vaak alles mee wat hij wel en niet deed, zelfde met 10 jaar jonger zusje (ik ben de oudste van de nichtjes en neefjes etc) Cant wait..cough cough
Oh ja.. na 10 waaromvragen zeg ik tegen mijn zoontje... Zo..... je mag 10 vragen per half uur stellen, nu even niet meer. pure zelfbescherming En ik lees 3 keer per dag een verhaaltje voor, en dan 1 achterelkaar.
Heel herkenbaar. Mijn peuterdochter is lief zolang ze alleen met haar broertje is. Zodra de oudste uit school is, verandert ze in een regelrechte draak! Overal ruzie om, alles af pakken en ze wil overal mee spelen. Ben blij als het dan weer 5 uur is, want dan komt papa het team versterken en om 8 uur heb ik dan mijn rustmoment van de dag. Dan kan ik mij weer gaan voorbereiden op de volgende dag. Over een paar weken vakantie, ben benieuwd hoe het dan gaat.
Kon ik inderdaad maaar even uithuilen. Wellicht zou het de opluchting geven die ik zoek. Maar ik huil (bijna) nooit. Tranen in de ogen: ja. Maar dat slik ik weg. Automatisme. Geen idee hoe ik echt die sluizen open zou kunnen zetten. Het liefst ga ik nu hardlopen of zo...maar ja. 1 kind op bed, dochter met vriendinmetje aan het spelen - ik kan niet weg. In augustus ben ik 3 dagen kinderloos...ik kijk er zooooo naar uit!!
10 waaromvragen per halfuur?! Dat vind ik er nog teveel! Ik moet wel toegeven: ze heefft periodes gehad dat er wel 30 in 10 minuten kwamen En zo vaak lees ik ook echt niet voor... En jij hebt zelfs een tweeling! Soms denk ik wel eens dat ik hier gewoon echt niet voor gemaakt ben. Dan zie je moeders met 5 kids die echt echt ECHT ge-nie-ten. Not me. So not me...
Ik kan er nog niet over meepraten maar wil je graag een digi Knuff geven! Kan me voorstellen dat het soms allemaal te veel is! Hopelijk voel je je snel beter!
Heel herkenbaar. Hier is het de "zelluf toen" en "wat ben je toen mama?" Fase, oh om de "Nee! En neeeheee" fase nog maar niet te vergeten die komt het vaakst voorbij. Sterkte, ik hoop dat dat de middag snel voorbij is voor je.
Dat hoort er bij af en toe he.. Zoontje is 3, die is eigenlijk altijd lief Wacht maar tot ze groter zijn Zoon van 11 en dochter van 16, pubertijd.. maak je borst maar nat Sterkte
Haha ja bedankt he Mijn hulp zegt altijd: kleine kinderen, kleine problemen. Grote kinderen, grote problemen! Lekker bemoedigend
ja daar zie ik ook naar uit.... Als ze zo worden zo als hun ouders... niet best...maar ook dat is goed gekomen...
Nee.. nooit last van...pfffftttttt De oudste kan heerlijk overdrijven als de jongste wat doet en die lijkt het soms heerlijk te vinden om haar zus op de kast te krijgen. Alles willen ze van elkaar hebben, het woord mama word ik echt soms stapelgek van. Ik zou het hier heerlijk vinden als het goede weer echt zou doorzetten. Kunnen ze heerlijk naar buiten en dat scheelt bij onze dames een hoop.. sterke vandaag