Ik heb voor mijn verjaardag een een tostiijzer gekregen waarvan je de platen kan verwisselen: tosti, wafel, grill. Mijn dochtertje heeft het ding vanmiddag op de grond laten vallen (don’t ask, ik was not amused. Het zat niet in de stekker en was niet heet gelukkig) en het is stuk. Misschien wil ik toch een nieuwe kopen. Maar. Ik had er een keer wafels meer gemaakt en eigenlijk ging dat veel te traag (10-15 minuten voor twee wafels). Er zat geen temperaturregelknop aan. Wie heeft goede ervaring met een ander model? Liefst niet te groot. En niet te lelijk (Het was een mooie https://www.create-store.com/nl/kopen-tosti-ijzers/43637-stone-3-weg-verwisselbare-platengrill-en-tosti-ijzer.html?id_c=145006&esl-k=google-ads%7Cnx%7Cc%7Cm%7Ck%7Cp%7Ct%7Cdm%7Ca%7Cg15637054965&gclid=Cj0KCQiAu62QBhC7ARIsALXijXRvUmUxW3ffh11vbpsbRI1g81oHXdrHX7W19LiWzGqKtL8IrgKwPOAaAhUqEALw_wcB ik denk dat dit hem was)
Ooooh dat is zeker jammer. Wij hebben een wafelijzer maar dat werkt voor geen meter. Duurt inderdaad erg lang voor je er wat uit krijgt. Nou ja je hebt er niks aan maar ik lees mee
Mijn moeder heeft dus een wafelijzer, alleen wafels, en dat gaat dus helemaal niet zo traag. Je kan de wafels laten verbranden zeg maar, wat in deze onmogelijk was. Ik vermoed dus dat de temperatuur te laag was voor wafels, maar prima voor tosti’s (hoeft niet te garen natuurlijk)
Nee dat is waar. Het beste wat we ooit hadden was een grill die je helemaal plat kon leggen. Dubbel voor de tosti en als je die plat legde was het een grotere grillplaat. Die kon ook hoger gezet worden. Dan paste de afbakbroodjes er ok onder. Ach ja daar hebben we nu de airfryer voor. Al moet ik nog eens testen of daar de tosti ook in kan. Maar dan heb je nog geen wafels. Ook nog geen goed recept gevonden voor de wafels.
Wij hebben een wafelijzer van krups al meer dan 13 jaar, werkt nog steeds lekker snel. Tosti ijzer was echt niets meer dus nu een tefal grill waar we ook vlees enzo op kunnen grillen. Staat bijna dagelijks aan met puber in huis.
Wafelmix van home made, 1.22 bij de Jumbo, hoeft alleen water bij. Heerlijke wafels en ook dag daarna nog lekker
Wij hebben een wafelijzer van fritel, en daar bestaan ook platen van voor tosti (en nog een hoop andere dingen) Wij hebben enkel de wafelplaten maar dat gaat wel echt goed.
Wij hebben deze: https://www.blokker.nl/tefal-sw857d-sandwichmaker-snack-collection-700w/2175949.html?dfw_tracker=10589-2175949&gclid=Cj0KCQiAu62QBhC7ARIsALXijXQJHyUY8dpnk9RheC4dXDTXllfUAbsUfCQ5Q523fDimFatQBRC-wUEaAhU7EALw_wcB Eigenlijk hadden we nog meer platen erbij, voor poffertjes bv. Maar dat heb kk weggedaan. We gebruiken nu alleen nog de panini tostie platen en wafel platen.
Ik zie er eentje van boven de €100, dat vind ik toch wel een bedrag, ik ga kijken of ik een alternatief kan vinden, dank je voor je tip!
Bij deze kun je meen ik de temperatuur niet regelen, is dat geen probleem vind je? En de wafels duren niet eeuwig voor ze gaar zijn?
Wij maken er voornamelijk tosti’s mee en die zijn in 4 à 5 minuten wel klaar. Wafels duurt volgens mij iets langer, maar zeker geen 10-15 minuten.
https://www.alternate.nl/Princess/112536-Multi-Grill-4-in-1-contactgrill/html/product/1719844 Wij hebben deze, gebruik hem vooral voor tosti's, maar wafels gaan ook erg goed.
Wij maken de tosti's altijd in de koekenpan. Vinden we t best en lekkerst. Voor de wafels heb ik een los wafelijzer. Ik kan daar de temperatuur niet van regelen, twee wafels duren 3-5 minuten. Ik heb ook nog een paninimaker/grillplaat. Maar dat ding is best groot en t is me te lastig om die voor elke tosti uit te halen. Een koekenpan is sneller gepakt en ook makkelijker schoon gemaakt. https://www.bol.com/nl/p/camry-cr-3019-wafelmaker-met-keramische-coating/9200000060649927?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Deze hebben wij ook, topding. Gebruik 'm voor wafels en tosti's.. En temperatuur is goed in te stellen.
Voor wafels heb ik een frifi wafelijzer. Ben ik super tevreden over. Voor tostis gebruik ik gewoon een cheapo tosti-ijzer. Bij de frifi kun je platen verwisselen maar ik vind dat te veel gedoe voor een tosti.
Wel mierzoet, man en zoon vinden het nog wel lekker, maar dochter en ik te zoet. Maar het is wel makkelijk Zelf mix maken is nog best een gedoe. Wij hebben een los tosti ding en een los wafelding. Wafelding is van tristar, goedkoop ding. Wel meerde standen.
Ik maak wafels gewoon in het tosti apparaat. Heb er een van Tristar van de Action. Werkt prima, duurt ook niet lang.