uit eten

Discussion in 'Voeding' started by frannie82, Sep 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    We willen zo graag een keertje uit eten...
    Maar alle restaurants hebben pas vanaf 17u diner en ik zie alleen maar ongezonde kindermenu's op het menu staan.
    Alleen met kipnuggets/kroket/frikandel/knakworst en frietjes met appelmoes. Ik ben misschien een zeur maar ik wil (nog) niet dat ze van deze dingen eet. Nu zag ik bij een restaurant zalfmfilet staan bij de kindermenu's en dat lijkt me wel wat. Alleen is het probleem hier dat ze het niet redt om later dan 17u te eten..
    Hoe doen jullie dat?
    Ik wil er dan wel wat groente bijvragen.
    Frietjes zijn geen probleem hoor voor een keertje.
    Potjes zijn geen optie die heb ik nog nooit gegeven en ze eet al helemaal met ons mee.

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wij gaan vandaag voor het eerst uit eten. Ik vind die kindermenu's ook niks. Dus ik bestel voor dochter gewoon een lekker visje met wat groente. Patatjes kan ze van ons krijgen.
    Ben erg benieuwd hoe het zal gaan.

Oja, ik heb om 5 uur gereserveerd. Maar het had ook eerder gekund. Wij eten thuis ook nooit vroeg.

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hier zijn we met onze zoon heel vaak uit eten geweest vanaf de 2e maand eigelijk al...
    het ging allemaal goed en bestelde nooit echt iets voor hem omdat je best altijd veel krijg vroegen we altijd om een extra bord en daar legde we wat op van ons... Alleen als we pannekoeken gingen eten kreeg die altijd wel een eigen pannenkoek...

wij eten meestal ook rond 5 uur kwart over 5 maar het was geen probleem als we half 6 6 uur aten we vermaakte ons altijd wel en hielde onze zoon altijd bezig en hadden altijd ook ff wat lekkers op zak voor het geval dat die echt honger had gave we hem een koekje of zo ff om het uittestellen...

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ze mag ook nog eens geen koemelk, soja en ei...
    Maar ik heb net even gebeld en als we komen kunnen we dat aangeven en maken ze iets wat ze wel mag en we hebben haar net een steviger tussendoortje gegeven....

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Komt vast wel goed. Een kinderportie vragen van iets is vaak geen probleem.
    Eet ze alvast en veel plezier, geniet ervan.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ja dank je! Vandaag 9 jaar samen en laatste dag van de vakantie. En ze heeft super geslapen vanmiddag dik 2 uur dus ben hoopvol...

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Nou.... Het eerste half uur ging goed...... Het duurde te lang voordat het hoofdgerecht kwam. En onder het eten had ze een hard stukje friet te laat gezien en dat doet zeer met doorslikken Dus huilen.. Maar het eten was goed; haricots verts, witvis, frietjes en appelmoes. De volgende keer is over een paar maandjes we wachten nog even.

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    volgende keer kan je de volgende website raadplegen: SMULPAAPJE

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat een handige website!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Oke handig! Ik ben gelukkig niet de enige die de kindermenu's over het algemeen slecht vind qua voedingswaarde.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wij vragen ook vaak iets anders dat het gewone kindermenu...
    Oftewel iets van vis met groenten en frietjes, pasta, stukje vlees met groenten en frietjes oid. Nog nooit moeilijk over gedaan...
    Op vakantie kreeg ze een keer frietjes met kipnuggets, maar die waren in ieder geval gemaakt van gewone kipfilet met een knapperig korstje.

Ik gaf haar hier later op de middag nog een stuk fruit of zo als we uit gingen eten. Inmiddels houdt ze het goed vol tot een uur of 6, maar we gaan nog altijd wel een stuk eerder dan de gemiddelde mensen naar het restaurant. Want voordat je besteld hebt en het eten er dan is ben je ook weer een hele tijd verder...

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Nee hoor, helemaal mee eens!

Hier ging het goed. We hebben er ruim 2,5 uur gezeten en ze heeft zich goed vermaakt. Ze heeft hollandse garnalen op met gegrilde groente en een paar patatjes. Dochter heeft ook een melk, ei en soja allergie. Maar ze hebben er goed rekening mee gehouden. Als toetje kreeg ze fruit met een paar marsmellows. Ze gaf zelfs de serveerster een kus toen we weggingen.

Dochter is een stukje ouder dan jouw kindje, dus over een tijdje zal het vast goed gaan.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Wij waren er om 17u en stonden om 18u weer buiten. Alleen een hoofdgerecht. Thuis snel met papa onder de douche en een lekker flesje en om 19u sliep ze als en roosje.

Share This Page