Hoi, Ik heb misschien een raar vraagje...Maar zal mezelf eerst even voorstellen. Sinds september zijn wij aan het proberen om zwanger te worden. Helaas door medische redenen (voorstaduim baarmdrhalskanker) zijn pas echt aan het proberen sinds begin dit jaar. Daarnaast hebben ze afgelopen maand vleesbomen geconstateerd dus medisch gezien gaat het niet super. Maar nu mijn vraagje.... In hoeverre houden jullie rekening met feit dat je mogelijk zwanger bent....Drinken jullie af en toe een wijntje? Kan ik nog naar de efteling en in de achtbaan? Sporten, gewoon zoals altijd? Rauwe biefstuk? Ik vind het lastig om er rekening mee te houden omdat je er dan ook weer bezig bent, terwijl ik juist probeer (en soms lukt het me ook om er niet zoveel mee bezig te zijn.... Hopelijk snappen jullie me een beetje...
ik zit in ronde 3 en ben nu 9 dagen overtijd. ik drink nu niet omdat ik niets zeker weet, zwanger of niet? maar in in de rest van de maand drink ik af en toe een wijntje (2 keer per maand).. ik rook niet en ga nooit in een achtbaan en ben vegetarier. ze zeggen dat je gewoon door moet gaan met je leven en er niet teveel mee bezig zijn. natuurlijk niet als je overtijd bent. ik lees ook veel dat de dames alleen drinken tijdens hun menstruatie.
Nou ik snap het wel hoor! Wat vervelend voor je! Ik drink gewoon een wijntje, eet gewoon wat ik lekker vind. Dus in die zin houd ik er niet zoveel rekening mee . De eerste weken is er ook nog geen bloed band.... Ik hoop dat je snel een mooie test in handen hebt!
Hoihoi, Eigenlijk houd ik er in zoverre rekening mee dat ik gezond eet, maar ik drink af en toe echt nog wel een wijntje. En dan bedoel een of twee glaasjes in het weekend. Verder ga ik gewoon nog in de achtbaan, sporten enz. Ik hou niet van rauw vlees, dus dat scheelt. Als ik zwanger blijk te zijn dan zou ik het allemaal laten (bij mijn vorige zwangerschap ook zo gedaan). Succes met zwanger worden!
Achteraf gezien was ik net zwanger toen we een weekendje weg waren met vrienden. We zijn naar een pretpark (alle achtbanen tig keer gezien) geweest, ik ben in het Tikibad geweest en heb `s avonds wel meer dan eén wijntje gehad! In het begin heb ik er wel rekening mee gehouden zoals jij dat beschrijft, maar later heb ik er niet echt rekening mee gehouden; op een gegeven moment ga je vanzelf weer 'normaal' doen. Kortom: ik heb alles gedaan!
hey Alex, ik leef zoals ik normaal ook zou leven. Maar ik leef wel gezond. Sowieso rook ik niet. Ik neem ook wel eens een paar wijntjes , maar ga niet helemaal los, vooral niet als mijn eisprong er aan komt, en tussen eisprong en moment drink ik niet /niet zoveel. Ik eet wel gewoon rauwe dingen. Pas als ik weet dat ik zwanger ben, stop ik daar mee. dat kan in het begin nog helemaal geen last heb ik gelezen. en je kan gewoon sporten zoals altijd. het is gezond. Zolang je maar niet overdrijft (marathons lopen bijv ) nou ik hoop dat je hier wat aan hebt Pantertje
Hoi. Ik drink ook nog gewoon m'n borreltjes. Wel houd ik er rekening mee vanaf mijn eisprong en dan is het in mindere mate omdat er dan een mogelijke zwangerschap kan zijn. Rauw vlees eet ik niet ben niet zo'n vlees eter. Ik sport nog gewoon zoals ik altijd deed. Denk dat het goed is om gewoon verder te leven zoals jezelf er prettig bij voelt.
3 dagen voor ik positief testte heb ik in een restaurant gamba's en carpaccio zitten eten. ik had totaal niet het idee dat ik zwanger was. Volgens de huisarts kon dit echt geen kwaad dus ik zou gewoon af en toe een wijntje drinken of iets eten wat je lekker vind. Je zou tussen je eisprong en je nod eventueel wat voorzichtiger kunnen zijn maar dat is net wat je zelf wilt.
Ik geloof dat ik een beetje de uitzondering op de regel ben als ik dit zo lees. Ik houd er namelijk wel behoorlijk rekening mee. Tussen ovu en nod drink ik niet en eet ik ook geen dingen die ik niet zou mogen eten als ik zwanger zou zijn. Ik weet van het bloedbandje, maar toch. Ik ben al zwanger geweest maar dit ging na 7 weken mis, toen heb ik wel gewoon gedronken etc tot ik daadwerkelijk een posi test had. Ik denk absoluut niet dat het daar door gekomen is, maar na de mk ben ik gewoon nog voorzichtiger geworden.
Je bent niet de enige die er behoorlijk veel rekening mee houd. Het is dat ik niet weet wanneer mijn ovu en nod is.... Daarom drink ik nooit (even afkloppen), en eet ik ook geen dingen die niet zouden mogen. Maar helaas helpt dit niet echt voor mij, ik ben na bijna een jaar nog niet zwanger, helaas
Ik ben al anderhalf jaar gestopt met roken alleen op een feestje wil ik me nog wel eens laten verleiden Natuurlijk niet als ik ook maar denk zwanger te zijn. Dit geldt ook voor een wijntje drinken.. ik ga mezelf niet alles ontzeggen wat leuk en lekker is.. Het moet wel leuk blijven allemaal.. En idd er is in de eerste weken nog geen bloedband dus ik zou me er niet te druk om maken..
Af en toe is het ook wel eens lekker. Als er ook een fles wijn in huis staat, is de kans groot dat daar ook uit gedronken word. Is er geen fles wijn, word het ook niet gekocht. Is de wijn nog niet aangebroken, trek ik de fles ook niet los. Roken is sowieso heel slecht hahahaha
Ik had altijd zoiets van: Zolang ik geen positieve test heb, dan blijf ik gewoon lekker de dingen doen die ik altijd al doe! Het beinvloed mn leven al genoeg en ga dan niet nog meer op dat wijntje letten of dat stukje vlees of dat lekkere broodje filet american. No way! Nu ik zwanger ben is het een heel ander verhaal, maar geen positieve test, is ook nog niet zwanger. ( in mijn ogen, omdat je 't niet weet ) Ik heb nooit rekening gehouden met de tijd na mijn eisprong.
Ik heb er nooit rekening mee gehouden, maar moet eerlijk zeggen dat mijn grootste zondes rood vlees, gerookte zalm en 2 max 3 glaasjes wijn zijn. Als ik zou roken, drugs zou gebruiken of veel meer zou drinken had ik dat wel aangepast. Na mijn eisprong was ik altijd wat voorzichtiger (maar ook niet extreem), tijdens mijn ongi trok ik standaard een fles wijn open Mijn laatste wijntje heb ik gedronken op de avond voor mijn positieve test. Na de testochtend ben ik me meteen gaan gedragen
ik ben super gek op mozzerella en rosbief, dit zijn precies de dingen die je niet mag. ik houd er dan ook zeker rekening mee. ik eet dit alleen in de week dat ik mn menstruatie heb en dan drink ik heeeel soms wel eens een wijntje (ik houd niet van alcohol) na mijn menstruatie let ik weer op met wat ik eet en doe. ik ben hier gewoon heel voorzichtig in, en iedereen doet dit op zn eigen manier maar ik vind het wel belangrijk om op dit soort dingen te letten.
Ik begrijp dat je na een mk extra voorzichtig bent! Ik herken dat wel. Heb ook een mk gehad met elf weken. Kwam er pas achter dat ik zwanger was met negen weken en dronk daarvoor, maakte de kattenbak schoon en at alles en was nog aan de pil! Heb daarvoor aan de antibiotica gezeten en daardoor dus zwanger geraakt. Ook ik hou er in zoverre rekening mee dat ik gezond leef, minder alcohol en rauw eten. Maar eet wel (bijna) alles hoor! Pas met een posi test gaan we opletten zover als nodig is. Probeer te blijven genieten... Groetjes D.
nou ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik weer ongesteld wordt, zet ik het gewoon op een zuipen! (geen comazuipen ofzo haha) ongeveer vanaf de eisprong gedraag ik me ook weer en eet of drink ik (bijna) niks wat slecht zou kunnen zijn. we zijn ook wel pas net 'bezig', als het langer duurt kan ik me voorstellen dat je er misschien makkelijker over denkt. (of misschien júíst niet...?)
Ik ga mijzelf helemaal niets ontzeggen totdat ik een positieve test in handen heb. Dan heb ik vervolgens nog 8 maanden om mezelf van alles te ontzeggen wat ik ook met liefde zal doen. Tot die tijd blijf ik gewoon leven op de manier die ik prettig vind. Tip voor de meiden die ook gek zijn van Franse kaasjes. De meeste kaasjes in de supermarkt zijn gewoon gepasteuriseerd en in Nederland is het verplicht dat het er anders op moet staan (au lait cru). Het was een pak van mijn hart toen ik dat las haha.