Tot 43 weken overtijd laten lopen?!?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Secretje, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Vanmorgen ben ik naar de gynaecoloog geweest voor controle. Daar kregen we te horen dat het bij het ziekenhuis waar ik loop, het beleid is om tot 43 weken :confused: overtijd te laten lopen. Zijn er nog meer dames die ze tot 43 weken laten lopen?

    Zelf zie ik die 43 weken echt niet zitten. Er is nog totaal geen ontsluiting of verweking van de baarmoedermond. Op dit moment heb ik zo'n last van bekkeninstabiliteit dat ik 's avonds bijna niet meer kan lopen en ik slaap al tijden beneden op het kraambed. Verder heb ik al tijden last van hoofdpijn/misselijkheid en vorige week ben ik bijna van mijn stokkie gegaan. Mijn bloeddruk is regelmatig te hoog, maar de uitslagen van de tests geven allemaal aan dat er geen sprake is van zwangerschapsvergiftiging. Ook ben ik door ervaringen in mijn vorige zwangerschap erg onzeker en voel ik de baby erg weinig bewegen (daarvoor krijg ik 2 keer per week een CTG). Hoe zou je het dan ooit moeten uithouden tot 43 weken.
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik liep ook overtijd en kon kiezen:
    In het ziekenhuis van Gorinchem inleiden met 42 weken of in het ziekenhuis van Oosterhout pas met 43 weken... :confused:
    Vreemd he, dat het dus per ziekenhuis verschilt.
    Ik heb natuurlijk voor Gorinchem gekozen, maar gelukkig diende Bram zich met 41 weken en 3 dagen aan nadat ik gestript was.
    Hoop houden dus, wie weet is het niet nodig om zo lang te wachten.
    Succes ermee.
     
  3. Hester

    Hester Niet meer actief

    Heb je gezegd dat je het niet ziet zitten zolang te wachten?
     
  4. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Dat roep ik al sinds week 37 maar ze willen gewoon helemaal niets doen! Ook niet terwijl ze weten dat mijn 1e kindje met 38 weken en 1 dag gehaald is via een keizersnede omdat het bijna mis was gegaan (placenta was op en maar de helft van het normale gewicht waardoor mijn zoontje geen voeding meer kreeg).

    Het enige wat ze zeggen is dat ze hopen dat de bevalling snel op gang komt omdat mijn lichaam er genoeg van heeft gehad.
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm kun je niet eens informeren naar een ander ziekenhuis in de buurt (of eventueel wat verder weg zelfs.. )

    desnoods bellen naar een willekeurige verloskundige in de buurt en daar je probleem eens voorleggen.
    die weten vast waar je voor je gevoel misschien weleens beter geholpen zou kunnewn orden.
     
  6. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Belachelijk he? Dat is tegenwoordig inderdaad zo dat sommige ziekenhuizen tot 43 weken laten lopen.
     
  7. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Secretje, ik weet dat mijn mede-augustusmama Kuki wel eerder is ingeleid vanwege bekkenklachten etc. Misschien zou je haar eens kunnen pben hoe ze dat geregeld heeft. Zij zat er echt helemaal doorheen. Flink klagen en vaak aan de bel trekken. Het is jouw lichaam en jouw zwangerschap en bevalling.

    Succes!
     
  8. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Ik heb al gevraagd om inleiden, maar dat willen ze beslist niet doen omdat ze bang zijn dat mijn litteken van de keizersnede gaat scheuren.

    En onder behandeling van een ziekenhuis zal ik moeten blijven vanwege mijn keizersnedelitteken en alle bijkomende klachten. Tot 26 weken heb ik bij de verloskundige gelopen.
    We wonen hier 10 minuten lopen (5 minuten met de auto) van het ziekenhuis af en het volgende ziekenhuis is minimaal 30 minuten rijden.
     
  9. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    En scheuren van lidteken is geen risico als de bevalling spontaan op gang komt ipv inleiden dan? Ik heb er weinig verstand van, maar ik zie het verschil niet, hoor.
     
  10. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Volgens de gyn zijn de weeen bij inleiden veel heftiger dan als een bevalling op natuurlijke manier op gang komt. En ja er bestaat ook bij een gewoon op gang gekomen bevalling kans op het scheuren (daarom moet ik persee in het ziekenhuis bevallen).
     
  11. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Ik hoop voor je dat het allemaal snel op gang komt, en dat je deze week nog een kindje hebt. Ik weet dat overtijd lopen echt k** is.

    knuffels!
     
  12. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ook in het ziekenhuis waar ik ben bevallen, laten ze de vrouwen doorlopen tot 43 weken. Wel onder extra controle. De reden hiervoor, is mij verteld, dat als de bevalling zelf op gang komt, er minder vaak complicaties optreden. Gelukkig ben ik met 39w3d bevallen, maar ik begrijp dat je het niet ziet zitten hoor!
     
  13. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Als je een keizersnede hebt gehad leiden ze de bevalling niet in. Je hebt dan meer kans dat ze gewoon weer een keizersnede moeten doen.

    Ik neem aan dat ze ook echo's maken om te kijken hoe het gaat met je placenta?
     
  14. cam

    cam Bekend lid

    17 dec 2006
    572
    0
    0
    He hoi

    Ik ben bevallen in apeldoorn en daar is het beleid ook dat je tot 43 weken moet doorlopen. Je wordt wel om de twee dagen geloof ik gecontroleerd (ctg enzo)
    Een natuurlijke bevalling is altijd beter dan een ingeleide luidt daar het devies. Ik weet bijvoorbeeld dat in arnhem ze gaan inleiden bij 42 weken.

    In apeldoorn moet de ctg, de gemaakte echo en het vruchtwater goed zijn. en dan laten ze je doorlopen tot 43 weken.

    Nu was ik zelf 42 weken zwanger toen ik op controle ging in het ziekenhuis en het bleek dat ik bijna geen vruchtwater meer had. Dus ging men inleiden. Ben bevallen bij 42 weken en 1 dag. Ik was het ook wel ZO zat.

    43 weken is echt een "olifantendracht" hoor mijn inziens.
     
  15. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Bij inleiden komt er idd veel meer druk te staan op het litteken van je keizersnede.
    Daarom zouden ze inleiden niet snel doen.
    Misschien kunnen ze proberen je te strippen om het op gang te krijgen.
    Misschien doen ze dat sowieso wel tijdens je volgende controle.

    Ik ben met precies 39 weken zwangerschap voor controle geweest.
    Toen wou de gyn even kijken hoe het met de verweking van de baarmoeder zat.
    Hij voelde, en deed me knap zeer, toen hij klaar was bloede het ook.
    Dit was normaal zij hij.
    Het was wel wat aan het verweken, en hij maakte een afspraak voor een week later (40 weken).

    met 39,3 weken begon de bevalling spontaan.

    Dus ik ben niet ingeleid, als het echt niet anders kon hadden ze het wel geprobeerd, alles liever dan nog een keizersnede, omdat keizersnedes toch buikoperaties zijn met veel risico's.
    Maar als ze je dan wel inleiden word je extra gecontroleerd op je litteken weefsel.

    Mijn eerste is ook met een keizersnede gehaald, tweede dus spontaan.

    Ik hoop dat het snel voor je mag beginnen.
     
  16. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ik vind dit toch wel eng hoor 43 weken.. bij mijn dochter was het vruchtwater bijna op.. ze was erg droog de vellen hingen eraan.. en niemand wist dat.. ik was 41+1 dag toen ze spontaan werd geboren.. moet er toch niet aan denken dat ik tot 43 weken had moeten lopen.. wel zou ik die volgende dag op controle gaan (de eigenlijke geboortedag) en dan een afspraak krijgen in het ziekenhuis om in te leiden de komende week..
     
  17. oppermuts

    oppermuts Lid

    16 okt 2005
    29
    0
    0
    veghel
    ik mocht maar tot 42 weken. ze hebben me toen ingeleid en geloof me het is echt heftig. ik weet niet hoe het is als het natuurlijk begint maar bij mij mocht ik niet langer als 42 weken terwijl alles heel goed verliep had eigenlijk nergens last van heb een dag voor mijn bevalling nog heel mijn huis schoon gemaakt hahahaha.
     
  18. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben ingeleid met gel bij 42 weken en 1 dag. Er was toen ook nog helemaal niets gaande, geen verweking, geen ontsluiting of wat dan ook. Door alleen de gel kwam de bevalling op gang, en zonder infuus dus. T wou helaas niet vlotten, na 10 uur een ruggeprik gehad en toen was ze binnen een uur geboren.

    Bij mij zeiden ze ook dat ze tot 43 weken wilden wachten. Ik heb gezegd dat ik dan naar een ziekenhuis zou gaan waar ze maar tot 42 weken zouden wachten, en toen kon het ineens wel. Je hebt nog altijd het recht om je eigen beslissingen te nemen en 43 weken vind ik belachelijk.

    Ik weet niet of je al moeilijk loopt van de BI, maar je zou de volgende keer ook een beetje kunnen overdrijven, en nog een paar tranen erbij, dat wil ook wel eens helpen....
     
  19. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi Hoi
    echt abnormaal hor! zo lang moeten lopen!
    hoelang is het geleden dat je een keizersnede hebt gehad.?
    ik heb nl een litteken van net onder mijn ribben tot schaamhaar, en dat is zelfs met 19 weken nog een keer open geweest, en ik word met 38 weken ingeleid. en zeggen de dat het litteken niet kan scheuren.
    In iedergeval veel succes!
     
  20. Qwendo

    Qwendo Lid

    20 apr 2007
    71
    0
    0
    Tegenwoordig is het nieuw om te wachten tot 43 weken.
    Ik zelf zou er niet voor kiezen, ook niet als het ziekenhuisbeleid is.
    Je hebt nog steeds recht van eigen spreken toch?

    ALs ik verhalen van mijn moeder hoor (die werkt in het ziekenhuis in Groningen) dat wil ik niet eens wachten tot 43 weken. Er gaat zoveel mis met vrouwen die wachten tot 43 weken, kindje niet goed..zuurstofgebrek en bij de ander was zelfs het kindje al overleden. Terwijl de moeder aangaf dat ze voelde dat het niet ging binnen in haar buik. De gynaecoloog wilde toch nog `even´ een dag wachten.. nou die dag was wel ff te laat voor de baby!

    Ik sta er gewoon op dat als ik 42 weken zou zijn dat ze de baby dan maar halen. Ik blijf er niet nog langer mee lopen.
    Ik hoop natuurlijk dat het voor 42 weken geborenwordt.. al is de kleine nog niet ingedaald. Dat hoeft natuurlijk niets te zeggen. Enne volgens mij ben ik vanmorgen ook mijn slijmprop verloren dus ben erg benieuwd wanneer de kleine zich gaat aankondigen.
    Wat ons betreft mag het nu wel.. we zijn ontzettend nieuwsgierig!

    Succes allemaal!
     

Deel Deze Pagina