met mijn eerste zwangerschap moesten we de kleine erkennen omdat we niet getrouwd waren inmiddels zijn we getrouwd, moeten we nu nog iets doen voor de baby komt? ik dacht alleen aan geven na de geboorte en verder niks? klopt dit?
ik heb ff het internet voor je afgespeurd en je hoeft alleen maat te erkennen als je niet getrouwd bent als je getrouwd bent hoef jet alleen maar aantegeven na de bevalling liefs
Als je getrouwd bent dan hoef je verder niets meer te regelen. Zodra het kindje geboren is kan je het gewoon aangeven.
Qua erkennen hoef je inderdaad niets te doen, maar als je wilt dat je kindje jouw achternaam krijgt (alleen als je dochtertje ook al jouw achternaam draagt) dan zou ik even navragen of je dat nu moet registreren anders krijgt het kindje automatisch de naam van je partner.
Nee niets aan erkennen, alleen het trouwboekje meenemen bij ssngifte, dan staat hij/zij er meteen in. (is geloof ik niet eens meteen verplicht)
Volgens mij krijgt dit kindje verder ook dezelfde achternaam als jullie eerste kindje: dan gaat automatisch die regeling wel verder in werking. Maar dat komt dus allemaal na de geboorte bij de aangifte, Wel trouwboekje mee idd!
Alles gaat vanzelf als je getrouwd bent alleen niet als je kind jouw achternaam moet krijgen (zelfs niet als je man jouw achternaam heeft aangenomen ). Mijn man en ik moesten idd samen naar de gemeente om vast te leggen dat ons kind mijn achternaam krijgt. Wordt het dan in die gemeente geboren hoef je verder ook niks te doen, maar je krijgt tijdens het vastleggen wel een document mee voor als je in een andere gemeente (ziekenhuis oid) gaat bevallen. Dan moet je man dat document meenemen met het aangeven.