jaaa ik had al zoiets gehoord echt super belachelijk! 43 weken pff volgens mij moet je dan bevallen van een kleuter! Plus hoe je er zelf bijloopt...dan ben je echt aan het einde vanje latijn! Ik zou echt des duivels zijn!
@Lisette en Loekie Ik ben dus bevallen met 41+6. Als de bevalling met 42 weken nog niet bevallen was zou ik sowieso worden ingeleid. Dat hoefde nu dus niet. Mocht ik zwanger zijn van ons tweede kindje zou ik me niet meer laten strippen. Dat is nu wel gebeurd omdat ik heel graag thuis wilde bevallen. Ik zou dus echt geen standaard inleiding willen bij 42 weken als alles goed gaat met de kleine en met mij.
Ik vind t echt belachelijk, ja in sommige plaatsen doen ze het! Hier hebben ze gelukkig de regeldat standaard inleiden met 42+1 is! (Althans 6jr geleden).
pfff moet er niet aan denken zeg! mijn dochter is geboren met 38.3 en dat vond ik al superlang duren! ook nog eens met de eerste echo de datum 11 dagen verlaat, dus voor mijn gevoel was ik toen toch al zo'n 40 weken, omdat ik toch met die "oude" datum in mijn hoofd bleef spoken... vind 43 weken toch wel heel lang hoor!
Dit is ons eerste kindje en ik ben zooooow benieuwd! kan echt niet wachten tot week 43 Ga het bij de volgende controle direct vragen hoe dit nu zit.. Als ik nu int babykamertje sta denk ik soms.. Zijn die 10 weekjes al voorbij Succes Allemaal!
He meiden, ik vind het wel een beetje kort door de bocht om te zeggen dat langer wachten dan de 42 weken niet OK is... Mijn schoonzusje heeft doorgelopen tot bijna 44 weken met hun dochterje en die was bij geboorte (natuurlijk, niet ingeleid), 49 cm en 6 pond. Voor die dame dus wel even prima dat ze nog even heeft kunnen blijven zitten, want nu was het na de bevalling al moeilijk genoeg om haar op gewicht te houden: is in eerste instantie alsnog een boel afgevallen... Ik denk dat het vooral erg belangrijk is dat je vanaf de 42 weken in ieder geval heeeeeel goed gecontroleerd wordt, en dat aan de hand van hoe het er allemaal uitziet een beslissing gemaakt wordt. Zit er al een 9-ponder, dan is inleiden wel verstandig ws., maar als het maar een kleintje is, is blijven zitten ook nog wel even zo prettig voor de kleine. Het blijft erg afhankelijk van allerlei dingen verder. Ik ben door de eerste echo 3,5 week terug gezet, terwijl de laatste echo qua lijfje bij onze datum kwam en qua hoofdje bijna 4 week later.... maar ze houden toch die eerste echo aan. Tja. Als ik dus de 42 weken overloop, ben ik volgens eigen telling al zeker 45 weken en dan ga ik echt wel eisen dat er in ieder geval wekelijks een echo komt en zeker 2 controles per week. Maar als de echo nu steeds met onze datum opgelopen zou hebben, zou ik daar alweer anders instaan.... Niet te snel oordelen dus, voor die buurvrouw kunnen er wel hele goeie redenen zijn dat ze toch nog niet inleiden...
Precies, mijn collega werd ook met 42 weken ingeleid, omdat het zo 'hoort,' bleken ze er waarschijnlijk 4 weken naast gezeten te hebben.Kindje was amper 6 pond.
Nou nou, dat oordelen valt toch ook wel weer mee. De reacties in dit topic gaan niet direct over die buurvrouw, maar meer over wat mensen zouden vinden als het ze zelf overkwam. Ik moet er ook niet aan denken om tot 43 weken door te moeten lopen. Ik heb zelfs liever dat ons mannetje 2 weken te vroeg komt dan met 42 weken. En NATUURLIJK denk ik er anders over als hij qua groei achter blijkt te lopen en daardoor nog met gemak 2 weken kan blijven zitten. Maar je kunt altijd wel van ALS ALS spreken. Zolang alles gaat zoals het nu gaat, hoef ik niet pas met 43 weken te bevallen hoor. Ik zou ook des duivels zijn.
Pff, ik ga wel steeds minder vertrouwen in die metingen krijgen. Bij ons houden ze bij hoog en laag vol dat ik echt niet eerder uitgerekend kan zijn, terwijl ik m'n eisprong getempt heb en zwangerschapsverschijnselen had vanaf een kleine week voor m'n NOD, terwijl volgens de echotelling m'n eisprong toen nog niet eens geweest was.... Wij gaan nog steeds uit van 30 oktober, (m'n banner telt daar ook op af), terwijl de echo dus gaat voor 17 november. Tja, we zullen zien.... Maar hoor steeds meer verhalen dat die metingen toch echt vrij ruw zijn en dat ze er nogal eens behoorlijk naast zitten.... Daardoor ben ik nu dus nog wel steeds aan het werk, terwijl ik gewoon al heftig de behoefte heb om thuis m'n dingen in m'n eigen tempo te doen. Nouja, nog 3 daagjes werken....
Ja en voor hetzelfde geld was ze 2 weken verder en was het kindje in ernstig gevaar gekomen als ze niet hadden ingeleid. Dat is toch geen argument? Die fout had beide richtingen op kunnen gaan.
Wil overigens niet zeggen dat ik met 38 weken het liefst ingeleid zou worden hoor, voor het geval mensen dat weer gaan denken. Ik laat het liever ook op de natuurlijke manier komen, maar niet pas met 43 weken.
Waarschijnlijk was het kindje vanzelf gekomen. De kans dat het anders uit pakt is vele malen kleiner.
Brr, moet er ook niet aan denken om tot 43 weken door te lopen hoor! Ik zou echt boos worden! Ik heb al weken last van voorweeën, dus wat mij betreft komt ie vandaag 8) Hij heeft een prima gewicht en alles is er klaar voor, dus hoe eerder hoe beter (dat is vanaf nu dan he, moet er ook niet aan denken om te vroeg te bevallen)
Maar dat is toch ook per persoon anders. Ik had echt geen problemen met 42 weken, heb geen voor of oefenwee gehad. Als ik nog een week had moeten wachten had ik daar ook geen moeite mee gehad. Het is afhankelijk van hoe jij je voelt en vooral hoe jij je instelt of het erg is om tot 43 weken te lopen.
Ja maar als 43 weken de nieuwe norm zou worden, laten ze jou echt wel tot 43 weken doorlopen ook al heb je bij 40 weken al het gevoel van "laat het alsjeblieft gewoon nu komen". Dus dat zou betekenen dat deze mensen NOG een week langer steunend en kreunend op de bank kunnen zitten omdat ze er geen zin meer in hebben (bij wijze van).
43 weken is geen nieuwe norm hoor, dat was hij 30 jaar geleden al. Ik vind het echt een kwestie van je eigen instelling. Als het medisch niet verantwoord is zullen ze echt wel ingrijpen, maar als er geen gevaar is voor moeder en kind zie ik geen enkele reden om in te leiden.
Dat vind ik nou ook. Vind het jammer dat hier standaard word ingeleid bij 42 weken. Maar ik snap dat sommigen daar anders over denken en dat mag.
Nou, met 42 weken ging ik nog fietsend boodschappen doen. Ik had fysiek totaal geen last. Maar ik was het op een gegeven moment wel zat en ik wou mijn kind zo graag eindelijk eens zien.
Ja dat snap ik, maar dat is wel een egoïstische reden om in te leiden, net als een kind dat niet kan wachten tot het Sinterklaasavond is.