Tot 6 maanden 5 voedingen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Babs1977, Apr 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ons meisje krijgt momenteel nog 5 voedingen van 200 cc. Ze is nu 4 maanden. Ik merk ook dat ze dit nog heel erg nodig heeft en ze doet het er goed op. Rond 23 uur krijgt ze een late voedingen en slaapt dan door tot 8 uur. Nu gaan we over 1,5 maand op vakantie en na de vakantie wil ik proberen over te gaan op 4 voedingen. Ik denk namelijk dat ze in de vakantie toch wel op 5 voedingen zit ivm rare vliegtijden ('s nachts enzo). Maar kan het eigenlijk kwaad als baby's tot 6-7 maanden op 5 voedingen zitten? Er wordt altijd zo panisch gedaan (lees CB) over het aantal voedingen en de leeftijd enzo. Maar als ze het nou nodig heeft, dan is het toch helemaal niet zo erg?

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Nee hoor. Als jou meisje het nodig heeft of er behoefte aan heeft dan zou ik het lekker gaan geven. Je merkt gauw genoeg als zij het niet meer wil.

3. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hoe merk je dat dan? En hoe doen jullie dat dan? We maken haar wel telkens wakker rond 23 uur maar die laatste fles drinkt ze heel gulzig op. En laatst hadden we haar iets minder gegeven (bewust 4 schepjes) maar gevolg was toen dat ze 3.30 wakker werd dus daarom weet ik dat ze er nog helemaal niet aantoe is.
    Gaat ze dan op een gegeven moment haast niks meer drinken van die laatste fles?

4. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Nee hoor, Fleur bleef die laatste fles drinken ook al had ze hem op een gegeven moment niet meer nodig. Het gaat altijd om het gewicht van je kindje, niet zo zeer de leeftijd. Tussen 6.5 en 7 kilo kan je naar de 4 flessen en dan kan je eventueel de eerste en laatste 210/7 doen en de twee tussendoort 180/6.

Wij maakte haar gewoon een keer niet wakker en ze sliep gewoon door. Dit tegen het advies van het CB toen. Die zeiden dat het rpima was, 5 flessen tot de leeftijd van 6 maanden. Nou als ik dat had gevolgd was onze Fleur nu zeker 11 kilo geweest! :confused:

Je moet het gewoon proberen, maar wel pas als je kindje richting de 7 kilo gaat.

Succes, M

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben de fles van 23.00 er te snel afgehaald omdat ze op het cb zeiden dat dat moest.. Dat was zo rond de 4 en een halve maand. Met als gevolg dat Jelle dus idd iedere nacht on 3.30/4.00 wakker werd van de honger.. In eerste instantie hebben we hier aan toe gegeven in de hoop dat het maar tijdelijk zou zijn, maar na 2 weken elke nacht een flesje dat helemaal leeg ging zijn we toch weer om 23.00 de fles gaan geven...

En hij heeft hem gehad tot hij 9 mnd was... Teon is hij er in 2 dagen vanaf geraakt.. :) Hij was bij Oma logeren en wij waren de volgende dag eerder thuis dan gepland en hebben hem om 21.30 (zou eigenlijk 23.00 zijn) thuis in bed gelegd met een flesje.. Hij sliep zo door tot de volgende ochtend (van de fles van 19.00 had hij bijna niks gedronken bij oma) De volgende dag hebben we hem een papfles van 210/7 gegeven en hij sliep zo door... En vanaf die dag slaapt hij van 19.30 tot 8.00... :D :D

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt op die leeftijd rustig 5 flessen blijven geven hoor. Het kan wel zijn dat ze tegen die tijd wat meer van een fles laat staan omdat ze wat minder snel groeit. Kijk gewoon naar haar behoefte, dan doe je het meestal gewoon goed.

7. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hier hetzelfde als bij marijntje. florian eet alles op wat je hem voorschotelt maar hij huilt nooit van de honger. een culinair kind, net als zijn ouders :D :D

ik kan dus ook nooit aan hem merken als hij niet meer hoeft, hij geeft het gewoon niet aan!

had de afgelopen dagen de fles steeds vervroegd, totdat hij uiteindelijk om 22.00 uur de fles kreeg met maar 130 erin en dat vond hij allemaal prima.

vannacht heb ik de fles weggelaten, en warempel, om 8 uur sliep hij nog! toeval? ik hoop en denk dat hij het goed zonder kan.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    nee dqat hoeft niet hoor. ik ben met 4 manden groente gaan geven en bij het cb aangekomen zeiden ze van je mag ook fruit gaan geven en daarbij 5 flessen aanbieden en ze laat zelf merken wanneer ze die niet meer wil en inderdaad na 1 weekje sliep ze door vaanf 7 uur en heb haar ok niet meer wakker gemaakt. ze krijgt 4 flesjes van 200 nu en die gaan meestal ook op en dit dus al net na der 4 maanden

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan kreeg tot een paar dagen geleden ook nog 5 voedingen, nu zijn we overgestapt naat 4 voedingen en dat gaat perfect.
    Hij ligt er om 19 uur, zn laatste fles met wat Nutrix en hij slaapt zelf tot een uur of 8. Hij heeft er totaal geen moeite mee en was er echt aan "toe"

10. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    ze geeft het vanzelf wel aan, zodra ze de fles nauwelijks meer drinkt..
    straks als je groente en fruit gaat geven zul je vanzelf zien dat ze minder behoefte heeft aan 5 flessen!

11. Suus78

Suus78 Actief lid

Apr 18, 2006
    156
    0
    0
    Hebben jullie toen standaard of opvolgmelk gegeven vanaf 6 maanden. Hier wilt de kleine eigenlijk nog wel de fles om 2300 drinkt hem de ene keer wel op de andere keer maar 100. Mijn vraag is dus eigenlijk vanaf wanneer zijn jullie opvolg gaan geven?

12. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    euhm met bijna 6 maanden ben ik begonnen met opvolgmelk..

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Tot 6,5 maand heeft hij de nummer 1 gehad, daarna de opvolg melk. Daar mogen ze 800cc ( zo vertelde ze het op het Cb) van hebben op een dag en daar kwam Jelle dan precies aan.

De opvolgmelk vult ook iets meer dus daar hebben ze dan ook minder van nodig. Dus dan kom je vaak automatisch al uit op 4 flessen. En Jelle kreeg vanaf 5 maanden fruit en met 5,5 maand groente. Met 6 maanden at hij van allebei een klein potje.

Share This Page