Heb inmiddels mijn tweede kindje aan de borst. Mijn eerste kindje heb ik 17 maanden BV gegeven. De eerste was een spuger met flinke klachten van reflux. In principe voed ik op verzoek, dit is altijd prima verlopen. Mijn tweede kindje nu komt echt voor mijn idee heel weinig voor een voeding. De laatste nachten slaapt hij door van ongeveer 23 tot 7 uur en overdag komt hij om de 4 uur ongeveer (soms na 3 uur en soms na 5 uur). Soms zit ik nu dus maar op 5 voedingen. Van mijn eerste kindje ben ik dit absoluut niet gewend, maar hij spuugde heel veel. Gaat dit wel goed, moet ik iets anders gaan doen?
Mijn zoon drinkt sinds hij 12 weken is maar 4 keer (met af en toe een 'inhaal'dag er tussen).. dus ik ga er vanuit dat het wel goed is. Hij groeit als kool, ontwikkelt zich prima en is een blij mannetje. Elk kind is anders en volgens mij is dit vooral een teken dat je kindje effectief drinkt.
Goh, 4 keer voor voeding komen lijkt me helemaal weinig bij BV op de leeftijd. Mijn zoontje lijkt verder ook wel tevreden en groeit tot nu toe goed. Vind het verschil met mijn eerste kindje zo groot, maar geen kind is hetzelfde natuurlijk.....