En langzaam mengen? Ik geef (biologische) volle koemelk, vers en houdbaar, geitenmelk en havermelk. Genoeg melksoorten hoor
Maar ze weten wel hoe ze de koeien daar 'meer melk' kunnen laten geven. Extra water in de tank en dan aanvullen met melamine om het zaakje wit genoeg te laten zien. Aan kwaliteitscontrole doen ze daar nog niet zo Voor de rest weten ze hier in Nederland goed hoe ze de consument moeten bespelen. Er zijn zat ouders die met open ogen in zo'n (walg)reclame stinken
Dat spul zit helemaal niet 'vol' met vitamine en mineralen, met gewone koemelk en een vitaminepil krijgt een kind veel meer binnen. Enige toegevoegde vitamin is D, en er zit extra ijzer in. Meer niet.
Enige 'extra' is vitamine d en ijzer. Verder zit er in volle melk meer. Nadeel van dreumesmelk en peutermelk is dat het een vol gevoel geeft (om te voorkomen dat ze teveel melk drinken) en dat zorgt ervoor dat slechte eters slecht blijven eten. Lekkere boterham met boter en kaas of pindakaas en groente met boter of olijfolie geeft meer power dan opvolgmelk.
Niet alles gelezen, alleen reactie op eerste post. Door cb is mij verteld dat het niet nodig is om na een jaar nog allerlei soorten groeimelk te geven. Gewone (half)volle melk is prima, wel aanvullen met vitamine D. Ik moet eerlijk zeggen dat ons manneke nu nog wel opvolgmelk krijgt, hier heb ik voor gekozen ivm onze vakantie volgende maand naar Zuid-Frankrijk, dan heb ik altijd goeie melk bij de hand voor hem en weet ik zeker dat hij het lust.. Na de vakantie wil ik er mee stoppen en overstappen op halfvolle melk.
Wij hebben vorig jaar gewoon van die pakjes (houdbare) melk meegenomen van 200cc. Werkte ook prima moet ik zeggen!