Ik vind het zelf vervelend om na negen uur nog gebeld te worden (mijn moeder belde nog wel eens om half tien of later; heb toen wel gevraagd of ze voortaan voor negen uur wil bellen). Nu scheelt het wel dat wij over het algemeen voor tien uur wel op bed liggen, dus dan is negen uur al gauw 'laat', hahaha!
komt denk ik omdat ik een beetje het schema weet van onze vrienden dus weet wanneer ik niet stoor. maar bijv mijn schoonmoeder kan ik best na 8 uur bellen dat is een laat slaper. xx
Het hangt er hier en beetje af wie het is... Meestal houdt het hier 9 uur op, wil zelf liever ook niet meer gebeld worden na die tijd.
Mijn grens is tien uur. Ook als ze wel eens gezegd hebben dat ze er nooit voor 11 uur in liggen of zo. Ook als hier de telefoon na 10 uur gaat, denk ik: WTF? Wie belt er op dit tijdstip?
Afhankelijk wie, mn opa en oma bel ik na 20.00 niet meer, maar familie en vrienden bel/sms ik gerust hoor!! Schoonouders tot 22.00 Schoonzussen tot 23.00 Mijn ouders tot 22.30 ongeveer Vriendinnen sms ik gerust tot 23.30 meestal zijn ze dan ook nog wakker. Ik vind 21.00 een heel normale tijd om nog iemand te bellen, dat is toch zo'n beetje "kinder bedtijd" er zijn toch weinig mensen die voor 21.30 op bed liggen? Maar ik zou dan wel bellen voor kletspraat en niet om iets als in jou voorbeeld, een pc te repareren.
Om even te kletsen bel ik tot een uur of half 9. Maar als ik iets moet weten of er is echt een reden om te bellen, dan tot half 10 ofzo. En dat hangt ook weer af van wie ik wil bellen. Zo zou ik mijn schoonfamilie niet meer na half 9 bellen, want zij liggen altijd heel vroeg op bed.
22.00 is bij ons de grens... maar kijk er dan ook wel naar wie ik bel... weet van sommige dat ze er vroeg inliggen, van andere weet ik dat ze er altijd laat in liggen.. maar na 22.00 bellen wij echt neit meer...
Mobiel bellen kan wat mij betreft op ruimere tijden; die zet ik uit (of leg ik buiten gehoorbereik) als ik geen zin heb om gebeld te worden. M'n thuistelefoon ervaar ik toch als een grotere inbreuk op mijn avond. Bellen tussen 17.30 en 19.30 uur vind ik erg lastig; idd vanwege kleine kinderen die dan álle aandacht nodig hebben. Na (ongeveer) half acht liggen zij in bed. Wie mij 's avonds wil spreken kan het beste tussen acht en negen bellen, daarna wil ik hooguit nog een telefoontje ontvagen van naaste familie of heel goede vrienden - maar dan moet er wel wat te bespreken zijn, een uurtje 'kletspraat' kan ik niet altijd waarderen. Dat doe ik dan weer liever rond 17 uur; dan zit ik nl meestal in de auto en heb toch weinig anders te doen
Ik heb sowieso een schurft hekel aan bellen dus mits het mijn moeder is of mijn man, wordt er hier na 20.00 uur niet meer opgenomen.
Het is ons geleerd van kleins af aan, om niet meer te bellen na 22:00, tenzij het spoed is! Als mijn vriend of de fam belt na 22:00 belt, dan neem ik op, als het iemand anders is niet!
Dat vind ik zo knap altijd, dat mensen dat kunnen.. om niet op te nemen! respect! haha, ik vraag me dan altijd af wat er dan is
22.00 uur lig ik hier al lang en breed op bed, ik vind het vervelend na 20.30 nog gebeld te worden, gewoon omdat ik dan blij ben dat de kids op bed liggen.... ik heerlijk in de pyjama zit.... heerlijk tegen manlief aangekropen, mooie film erop...... gaat de telefoon..... maarja, ik snap wel dat anderen tegen die tijd pas tijd hebben om te bellen na 21.30 neemt manlief op en die zegt dan : sorry maar het is laat, wij gaan naar bed bel een andere keer maar terug, dat durf ik niet haha spoed mag altijd gebeld worden.
hmm ik bel vrienden/vriendinnen gerust tot 22.00 maar meestal doe ik het wel eerder eigenlijk omdat ik zelf rond die tijd ongeveer al naar bed ga en dan niet nog lang wil bellen haha en mn vriend belt zn familie gewoon wel tot 2300, doen ze bij ons ook wel eens, soms liggen we zelfs al in bed! maar dan zegt hij ook dat we al slapen dus dan hangen ze gelijk weer op. ik bel mn familie denk ik tot half 10 ofso maar ik bel eigenlijk nooit zo vaak met familie haha.