Tot hoe laat buiten spelen? (7 en 10 jaar)

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Hippie mama, Apr 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,818
    2,678
    113
    Hier wordt in de zomer lekker gevoetbald op het speelveld aan het begin van de straat. Rond 19.30 uur wordt het rustiger, om 20.00 zijn de meeste kinderen wel binnen.

Mijn dochter is nog geen drie maar die voeltbalt ook nog heerlijk om 19.30 uur hoor, en dat deed ze vorig jaar ook toen ze net twee was! Wij gaan rond 18.15 uur aan tafel. Om 18.45 uur zijn we klaar en dan gaan we naar buiten. Voetballen, of een grote ronde maken op de loopfiets. Veel leeftijdsgenootjes slapen dan al, maar wij vinden het heerlijk en gezond om na het eten buiten te spelen of te wandelen. Rond 19.30 uur gaat ze naar boven, in bad en pyjama aan. Maar bij echt mooi zomerweer speelt ze om 19.45 uur nog buiten.

2. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Hier precies hetzelfde

3. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Die van mij zijn 8 en 6. Na het eten spelen ze niet meer op straat. Wel maken we soms nog een kort wandelingetje met z'n allen na het avondeten, nu het weer wat langer licht blijft. Maar meestal zitten wij pas tegen half 7 aan tafel en is het na het eten gelijk douchen en naar bed.

Momenteel merk ik nog niet veel van 's avonds buiten spelen hier in de straat. Misschien komt dat nog als het wat warmer wordt en nog langer licht blijft.

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Denk dat er ook een heel verschil zit in hoe laat je eet.

Wij eten rond 17 uur, zijn rond 17.30 uur klaar dan is er ook nog genoeg tijd om buiten te spelen.

Als wij rond 18 uur zouden eten zou het ook een heel ander verhaal worden

5. penseel

penseel Niet meer actief

In de zomervakantie keek ik vaak niet echt op de klok.

En morgen bijvoorbeeld is het mooi weer. Dat woord verwacht dan zal ik ook waarschijnlijk nog met dochter buiten zijn.

Ik heb het geluk dat ze hier niet echt alleen naar buiten kan. Ze mag nu wel steppen op de galerij zonder toezicht anders woord ik letterlijk gek van haar haha.

Met oudst in de vakantie dus ( grote ) was ik echt niet moeilijk had toen nog wel een tuin en dan was het soms ook pas 21.30 voor hij binnen kwam zon weg uit de tuin en vaak lag hij dan nog in het zwembadje. Zeker met warm weer. Ze slapen dan toch niet als het zo warm is en daarna was het in de ochtend lekker bank hangen en weer naar buiten.

Van 11 zou als het echt super mooi weer is en veel kinderen spelen nog buiten het door de vingers zien. Van buiten spelen leer je ook ontzettend veel soms duurt dat wat langer dan het bedtijd dan is dat maar eens zo.

Bekijk het per dag.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja in de tuin buiten mag hier sowieso tot bedtijd..
    Maar voor op straat vind Ik minder nodig

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,195
    113
    Ligt ook heel erg aan de buurt en omstandigheden denk ik. Hier in een dorp met allemaal kinderen voor buiten en een voetbalveldje achter het huis zijn ze al snel buiten met mooi weer.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ohja.. Dan hou je ook niet als enige je kind binnen op zich..

Hier helaas niet van toepassing..

9. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,253
    306
    83
    Onze jongste mag s avonds niet de tuin uit, en gaat meestal na het eten (18.15 klaar) douchen, filmpje kijken en naar bed. Zoontje van 7 mag tot 19.00 naar buiten en daarna drinken douchen e naar bed. Oudste van bijna 10 mag naar buiten tot 19.15, daarna huiswerk met drinken, douchen en om 20.15 naar bed. Daar mag ze nog n halfuurtje lezen. Dan slaapt ze meestal beter

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,242
    16,617
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    9 en 11 jaar en doordeweeks tot 20 uur.
    Ik moet zeggen dat er nog niet zo druk wordt gespeeld omdat het gewoon koud is en ze sporten ook meerdere avonden per week.

11. aapje7

aapje7 Actief lid

Feb 28, 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 1 van 7.
    als we op tijd eten dan mag hij door de week met mooi weer tot half 8. maar dan is het wel direct naar boven en klaar voor bed.
    In het weekend 8 uur.

En in de zomervakantie zijn hier een boel kinderen van verschillende leeftijden nog heerlijk aan het buiten spelen, dan ben ik wat minder streng en kan het soms best uitlopen tot 9 uur. (Doe dan ook regelmatig dan mee met een potje voetbal)

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Hier mag mijn oudste van 7 jaar niet naar buiten na het avond eten. Misschien dat het in de zomervakantie wel gaat mogen. Ze word dan ook al bijna 8 jaar.

Share This Page