Ik woon drie hoog en hb een kijkgaatje, ik kijk altijd eerst en vraag gewoon wie het is... Zeker tijden na etenstijd... Vorige x ook iemand voor beveiliging ik zei oké nou de hoofdbewoner is niet thuis en hij ging weer... Maar ik wil niet niet reageren laat ze liever weten dat er iemand is ... Sowieso komen er bij mij geen onbekenden aan de deur... Familie en vrienden zijn altijd op afspraak en heel soms een buurvrouw maar dat is sochtends.
Eigenlijk altijd wel. Ik kan zien wie er voor de deur staat (groot raam). 1 keer heb ik achter de deur geroepen wat iemand wilde, beetje verdacht uiterlijk. Toen was het een ouderling van de kerk en heb ik gezegd: Jaja dat kan iedereen wel zeggen, kom morgen overdag maar terug. Volgende dag kwam ie keurig overdag. Hij kon het niet erg waarderen. Hij werd heel boos toen ik zei dat mijn man van plan was zich uit te schrijven bij de kerk.
jee dames wat een hoop bangerds hier! Ja er is een kans dat er kwaadwillende mensen snachts aanbellen, maar de kans dat het een van mijn bejaarde buren is die mijn hulp nodig heeft lijkt me veel aannemelijker! Ik denk dat inbrekers niet eerst aanbellen en dat nepcollectanten die je huis binnen willen dat juist gewoon overdag proberen... omdat het dan lekker rustig is, vrouwen vaak alleen thuis zijn met de kinderen... Ik had 2 weken geleden op klaarlichte dag een rare snuiter aan de deur die zei dat hij van een energie-maatschappij was en dat hij even naar mijn meter wou kijken of hij nog goed was. Nou hij was niet van mijn energiemaatschappij in elk geval..een beduimeld kartonnen kaartje als "legitimatie"... ik heb de deur dichtgegooid en de politie gebeld. Echt geen zuivere koffie, maar was gewoon om 14u
Als mensen aanbellen ben je niet verplicht om open te doen! Ik open niet meer na 21.30uur en ook als ik verkopers door de straat zie lopen. Collectanten krijgen altijd wel wat, maar die komen vaak rond etenstijd