Tot Hoe laat klussen buren?

Discussie in 'De lounge' gestart door ria30, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik wordt gek van de buren. Ben gisteren al wezen zeggen dat we het niet echt leuk vinden als ze om 23.30 gaan zagen en timmeren. En op zondag gaan tegels weg hakken. Nu is het 21.21 en zijn nu nog steeds aan het haken. Wil niet zeuren maar moet morgen weer vroeg werken. Wat vinden jullie.

2. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    zwaar aso ! volgens mij mag je ook maar tot 22:00 een bepaald geluidsniveau produceren....

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Volgens mij is het de 'regel' om niet later dan 22:00 uur nog lawaai te maken. Dus ik zou het nu nog even aankijken....
    Maar zoals gisteravond is dus echt niet netjes van ze.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Oh heel iritant. Hier ook zulke buurtjes.

Iritantantse is. Totaal geen inlevingsvermogen. Boos aan de deur geweest. Hielp iets. Verder hele fijne mensen. Maar rekening houden met. Helaas.

Tot 22.00 mogen ze klussen. Helaas!

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou op zondag als ze iets weg moeten hakken kan ik mij wel voorstellen.
    En nu misschien kan ik het mij ook voorstellen als het niet weken gaat duren. Misschien willen ze snel op schieten. En tot 10 uur zou ik even mee gaande zijn.
    Dan is het leed misschien sneller geleden.

Zijn ze er net komen wonen?

Kijk gaat het maanden zo elk weekend dan zou ik zeggen dan heb je gelijk is het maar even snel tijdelijk zou ik niet zo snel reageren.
    Mensen moeten wel de kans krijgen om hun huis op te knappen.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    pff wat vervelend...
    wij hebben ook flink wat geklust toen we hier kwamen wonen maar nooit na half 10-10 uur. en niet voor 8-9 uur s morgens.

niet alleen voor de buren maar ook omdat ik zelf graag slaap:D

en vrienden blijven met de buren is wel zo prettig wonen toch?

7. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Vond ik ook al maar kijken me aan of we gek zijn. Ze hebben zelf een baby van 3 maanden je zou denken dan houden ze wel rekening met een ander gezin. Ze denken dat ze in een bunker zitten volgens mij.
    Ik ga wachten tot 22.00 en dan pas naar bed toe. Onze hond slaat anders aan wordt de kleine meid weer wakker. Pffff

Ze wonen er al langer dan ons maar de grote verbouwing minder last gehad dan nu.

8. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ligt eraan hoelang het duurt. (2 dagen? Of al weken...)

Toen wij verhuisde konden wij alleen savonds en in het weekend.
    Wel deden wij de harde geluiden voor 21.00 en daarna alles wat zachtjes kon. Anders hadden we er een jaar over gegaan denk ik.

En tja op zondag vind ik het geen probleem..

9. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Oooh wij hebben ook zulke buren.. Vreselijk! Laatst 's ochtends om 5.50!! Stel debielen!

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Op zondag lijkt me dat je daar niets van kan zeggen. Maar na 22:00 uur moet het toch echt wel zachter!

11. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Heb echt geen problemen met verbouwen maar om nou zo laat nog te hakken vind ik niet nodig.
    Plaats ze het nu ook nog zeggen misschien nog anders.

12. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik vind het indirect na 8 uur in de avond al not done, zeker door de weeks. Snap heus wel dat ze misschien overdag geen tijd hebben, maar zeker na 22 uur geen hard geluid meer. Dit gewoon aangeven bij hun en eventueel vragen hoe lang ze nodig hebben voor de verbouwing. Willen ze niet luisteren zou ik uiteindelijk misschien toch de politie bellen, maar dat is wel als laatste redmiddel. Desnoods eerst even met de wijkmeester overleggen als het elke keer is nu. Ze moeten toch ook begrijpen dat er mensen zijn die weer vroeg op moeten.

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Tsja ik heb daar nooit zulke enorme problemen mee gehad.
    Maar goed wij hebben zelf van die buren die om 21.15 uur komen zeuren in de zomer dat we geen gras meer mogen maaien.
    Helaas voor hun hebben wij niet altijd tijd overdag en moet het dus wel later op de avond.
    Idioot wordt ik van zulke buren...
    Misschien moet ik ook eens een topic openen over zeurende buren...
    Sorry hoor maar er komen de laatste tijd wel wekelijks topics voorbij van mijn buren klussen tot zo laat... he bah nodig ze uit voor een bakkie koffie en ga in overleg ipv aan te bellen en te klagen.
    Als je stil wilt wonen dan moet je op een hutje op de hei gaan wonen.
    Om 21.30 uur klussen vind ik totaal geen drama en mag ook nog gewoon.

14. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Dit eigenlijk. Ik hád het niet zo netjes kunnen verwoorden..

15. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Dit! Ik snap echt niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over burengeluiden. So what als mensen een keer een feestje hebben en wat meer geluid maken of in dit geval dat ze aan het klussen zijn om 21.20 terwijl het gewoon tot 22.00 mag. Door dit soort muggenzifterij ontstaan dus de burenruzies.
    Ik ben heel erg blij dat mijn buren, die over alles en nog wat aan het zeuren waren verhuist zijn.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik snap volkomen dat het mag tot een bepaalde tijd. Maar blij hoef je er natuurlijk niet altijd van te worden ;)

Zo had ik afgelopen zomer na enorm veel gejengel en gehuil de hele dag (mede door doorkomende tanden) eindelijk de jongste slapende, besloot de buurman aan de ene kant om rond 21.45 zijn heg te gaan snoeien (met een kettingzaag of iets). Ja, dan denk ik wel even :x met weer een krijsend kindje op mijn arm. Als de dag erna de andere buurman om 21.30 tegels gaat slijpen, tja.. Dat maakt mij niet blij. Mag allemaal en ga er ook niet om klagen of wat dan ook, maar irritant is het soms wel. Ben mij er overigens prima van bewust dat de buren ook af en toe last zullen hebben van ons (huilend kind 's ochtends vroeg of juist in de nacht bijv) dus het hoort er over en weer een beetje bij, maar maakt het nog niet meteen leuk ;)

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tussen 10 en 8 mag je dat niet doen. Dus de nacht moet stil zijn. Helaas houdt niet iedereen zich daar aan. Ik zou wel even aan de deur:)

Deel Deze Pagina