Hoi meiden, Wat ik precies wil bereiken met dit onderwerp weet ik zelf niet, maar ik moet het even van me af typen en misschien komt weet een van jullie de perfecte oplossing voor me. Ik werk als office manager in een zorg instelling. Ik ben de enige met een administratieve functie en heb daardoor ben ik ook een beetje de prullenbak van ons bedrijf, in leuke en minder leuke zin. Vanmorgen komt collega A naar me toe, hij wil even z'n hart luchten. Collega B werkt veel samen met collega C en tijdens de werkzaamheden heeft C hem verteld dat hij tijdens de nachtdiensten (is dan alleen in ons gebouw, naast cliënten) wel eens een meisje laat komen om te ... op de vreemdste plekken (kantoor direct ontsmet haha). Meisje van 18, collega van bijna 50. Collega B zat hiermee in de maag en vertelde dit aan A. Echter heeft C al direct tegen B gezegd dit niet door te vertellen en doet nu telkens heel paranoïde "ik weet zeker dat je het iemand verteld hebt.." Daarnaast geeft A aan dat collega C erg flirt naar de jonge meiden binnen ons team van collega's. Nu is er een nieuw meisje van begin 20 en je raad het al.. 'Nadeel' is dat C er veel jonger uitziet en zich ook zo gedraagt. Ik had hem ook zeker 15 jaar jonger geschat. Al met al samengevat.. Ik weet niet wat ik hiermee moet doen. Ik weet dat zodra mijn baas dit weet, dit ontslag is op staande voet. Maar dan moeten we wel bewijs hebben, "van horen zeggen" heb je niks aan. Ik vind het persoonlijk echt niet kunnen, maar het contact met A is zo goed dat ik hem ook niet voor z'n kop wil stoten. A heeft namelijk B moeten beloven hier niets over te zeggen, B durft ook niet naar de directie. Het advies wat ik A gegeven heb is om met B te praten en eventueel, als hij niet naar de directie durft, naar onze vertrouwenspersoon te gaan, of naar mij te komen. Maar ik denk dat ze bang zijn voor C.. Ondertussen wil ik zelf op zoek gaan naar bewijs of de mogelijkheid om hem op heterdaad te betrappen. We hebben hier buiten camera's hangen, dus ik zou moeten zien op welke tijden er mensen binnen komen of gaan.. Ik weet alleen niet hoe dit werkt en aan de baas vragen zou hem nieuwsgierig maken.. Ik ga dit weekend dus even mijn vriend laten zoeken op internet. Ik wil onderhand mijn wekker gaan zetten om hier gewoon eens in de ochtend om 0500 uur te beginnen, ze zou namelijk rond 0600 uur vertrekken (vlak voordat de cliënten wakker worden). Of gewoon eens langs rijden en kijken waar er licht aan is en waarom. Maar wat als het grootspraak is van C of gewoon een tot streek van B en A? Wat ik overigens echt niet verwacht... Meiden, wat is wijsheid?
Ik denk dat de eerste vraag van mij is: hoe erg mogen jullie C. Willen jullie hem graag houden of graag weg hebben. Als je hem graag wilt houden, zou ik hem aanspreken (of B laten doen) op zijn gedrag en melden dat hij de keuze heeft. Of hier mee stoppen of je vertelt het de baas. En aangeven dat je hem kunt controleren door de cameras. Als je hem graag weg wilt hebben, tja dan gewoon naar de baas stappen. Jouw baas mag niet aangeven wie het gemeld heeft vind ik, maar de baas kan wel de camerabeelden erbij zoeken.
Persoonlijk vindt ik het erg zorgwekkend en ook ziek om tijdens je werk in de verzorging iemand te laten komen om aan je behoefte te voldoen...
C is vanaf dag 1 al niemand zijn favoriet, om het netjes te zeggen.. Maar omdat B de enige is die het weet, zal hij sowieso bij hem uitkomen.. Ik zal dus bewijs moeten vinden op een andere manier. Ik zit er aan te denken om me dit weekend te verdiepen in ons camera systeem en dat komende week eens te checken. Ik zou dan aan kunne geven dat wij regelmatig op vreemde tijdstippen op vreemde locaties in het gebouw licht zien branden (ik woon hier vlakbij)... Eigenlijk hoop ik gewoon dat het niet waar is. Zorginstellingen zijn al zo 'zwak'..
Juist, dat vind ik dus ook! Stiekem gaan mijn gedachten ook richting alle gekke verhalen uit het nieuws..(Robert M., Benno L.).. Wetende dat dat het hart van mijn baas zou breken, dat wij zo iemand binnen hebben, ook al is het niet eens client gericht, maakt de stap moeilijker voor mij (en ik weet bijna zeker ook voor A en B)
En bij de voordeur?? Hangt daar geen camera? Kunnen jullie de deur zo openen of moet dat met een pas?
Ja bij de deur hangt een camera, evenals bij de ingang van de betreffende afdeling, de achterdeur en de parkeerplaats..
Camera beelden terug kijken en aangeven dat je door diverse roddels van collega's wilde kijken hoe het zit....
Oke, hier mijn advies (hoop dat ik de goede letters uit elkaar haal ) Ik zou tegen collega A zeggen dat hij tegen collega B zegt dat die op zijn beurt collega C voor de keuze stelt: Of jij biecht het op wat je gedaan hebt (aan vertrouwenspersoon of directeur) en anders zeg ik het. (snap je hem nog? ) Collega's A en B hebben hier helemaal niet om gevraagd en zitten er op hun beurt weer mee. Collega C is toch echt degene die dit allemaal heeft veroorzaakt en moet dus toch echt op de blaren zitten. Collega's A en B kunnen gewoon zeggen dat zij het niet trekken om deze informatie voor zich te houden. Maar op deze manier geef je Collega C wel zelf de kans om er voor uit te komen.
Ja, zo iets heb ik ook al gezegd vanmorgen tegen A. Laat hem het zelf opbiechten, nadeel is alleen dat B dat niet durft. A gaf aan dat ze C misschien wel gingen zeggen dit niet meer te doen.. Maar ik vind persoonlijk dat dit niet zomaar ongestraft kan..
Ja, ik vind dat ook echt dat dit niet zomaar kan. Of het nu stopt of niet, zo iemand willen we hier niet hebben. Ik ga denk ik inderdaad maar even me verdiepen in de camera's en het excuus van de roddels vind ik wel een goede. Dan worden zowel A als B hier niet bij betrokken naar de directie. Of het op mijn kantoor gebeurt? Ik hoop van harte van niet..
Lekker van je collega om jou hiermee te 'belasten'. Nu zit jij hiermee in je maag. Hij had dit beter thuis aan z'n vrouw kunnen vertellen. Maar ik zou zelf helemaal geen gezin hebben in zulk gezeik, dus ik ging naar m'n baas om te vertellen dat er bepaalde geruchten op de werkvloer de ronde gaan. En dan liet ik het m'n baas uitzoeken.
Voorop staat lijkt mij dat hij gewoon zijn werk moet doen en ik vind het totaal niet kunnen! Ik snap dat je het niet zomaar meld want dan komt hij toch uit bij de gene die hij het verteld heeft. Misschien toch naar de baas gaan en kijken of er tot een oplossing te komen is zonder dat B of welk nmmr ook ik de kijker word gespeeld. Ik zou ervan balen als dit om mijn bordje zou liggen! Ppffff succes!
Ik zou dus ook zelf niet gaan rommelen met camera's, want ik vraag me af of het wettig bewijsmiddel is. Daarbij zal er lijkt mij officieel een ontslagvergunning aangevraagd moeten worden. Ik zal me daar dus niet zomaar mee bemoeien.
ik begrijp dat je er mee verveelt zit... en helemaal geen leuke zaak maar eerlijk gezegd zou ik me er niet mee bemoeien en dat A, B en C het maar zelf oplossen. Je zal zelf zien dat het als jij er zich mee bemoeit, jij zelf de dupe er van zal zijn!!! Alles zal achteraf op jou gestoken worden...
Hebben jullie geen ideeënbus waar anoniem een tip in terecht kan komen? Dan is het uitzoekwerk qua camera's voor de werkgever, waar het naar mijn idee ook hoort. Daar zou ik me niet zelf aan wagen.