lieve allemaal... mijn moeder bakt altijd kniepertjes voor mijn oma's en ons (4 kinderen) en natuurlijk voor haar zelf.. nu is het probleem dat het ijzer het heeft begeven. voor de 2de keer breken de handvaten er af vorig jaar heeft mijn vader het gemaakt maar die brak vandaag met bakken weer af.. we willen hier de traditie voort zetten, maar met een kapot ijzer kan dit helaas niet. WIE HEEFT VOOR MIJ EEN ECHT OUDERWETS KNIEPERTJES IJZER TEKOOP???? (of weet iemand die hem wegdoet??) zie foto. wij zouden hier er heel blij van worden!!! groetjes rinke
Dat soort model is nu ook nog wel te koop hoor. Iets vernieuwd maar werkt hetzelfde zie hier maar eens Blokker Kerstfeest Folder
ziet er wel lekker uit btw ook nooit van gehoord. zie dat iemand het al heeft gevonden dus even gewijzigd me tekst
ja die ken ik ook wel.. we hebben een modernere gehad, maar dat wat het toch net niet.. er zit ook geen sier randje aan en ze bakken dikker.. maar toch bedankt...
Dit is een oude Marktplaats.nl > Elektrisch rolletjes ijzer - Huis en Inrichting - Keuken | Keukenbenodigdheden
Het verschilt ook per apparaat hoor. Mn moeder en tante hadden allebei een oude en toch zat er verschil in de knieperties. Wij drukten vaak het ijzer nog ff wat extra aan ipv op de handgreep. Lekker zijn ze in ieder geval wel, heb dr nu al zin in
Oelala, kniepertjes zijn erg lekker! wij hebben net afgelopen weekend weer trommeltje vol mee gekregen bij schoonouders weg! Die hebben de ijzer ergens in steenwijk gekocht...
Kijk eens bij Expert, daar hebben wij 3 jaar terug een nieuw ijzer gehaald omdat de oude het niet meer deed. De sierrandjes zijn wel anders, maar goed dat veranderd met de jaren ook mee denk ik. Die van ons bakt ook lekker dun hoor.
ja knieperties heeeeeeeerlijk en rolletjes, (al maak ik ook knieperties van rolletjes deeg=minder zoet) die oude bakken super, hier helaas ook de geest gegeven, met de nieuwe kon ik niet zo goed overweg. succes met zoeken (de meeste zijn 30jr oud van dat model)
Oooooh die zijn zoo lekker *kwijl kwijl* Die vechters rolletjes gaan er momenteel ook weer goed in met een lading slagroom
Ik heb nog van die hele oude gietijzeren lepels ( zag ze net ook op MP staan ) die heeft mn vader ook nog wel gebruikt. Ik heb ze nu aan de keukenmuur hangen.
Gewoon bij een wat kleinere electronicazaak kijken. M'n ouders hadden tot een paar jaar geleden ook zo'n oude, net als op de foto. Maar die begaf het tijdens het bakken. M'n vader is naar de lokale Expert gereden en heeft daar een nieuwe gevonden. Bakt net zo goed hoor. En hier geen Vechtersrolletjes hoor. Het kniepertjesijzer komt dit jaar zelfs richting Frankrijk. Want ik wil alleen de echte!
misschien heb je hier iets aan? LCD tv aanbieding tot wasmachine, kopen doe je bij Bobshop voor alles met een stekker
Dat zijn koekjes die met oud en nieuw gegeten worden. Het verhaal erachter is dat een kniepertie staat voor het oude jaar, platte koek....uitgerold einde van het jaar. Een rolletje ( die van veghters bijv.) staat voor het nieuwe jaar.... begin van het jaar en is daarom nog opgerold. In Drenthe en Groningen wordt het in ieder geval gemaakt/gegeten. Was eerlijk gezegd ook verbaasd over ts (Noord holland) wist ook niet dat ze het daar ook kenden. Je hebt hier ook nog spekkedikkens, zijn oudejaars koeken met bijv spek of droge worst dr in mee gebakken.
niet te koop maar ik heb er 2 in gebruik 1 van cloer 1 van severin die van cloer bakt hele mooie dunne kniepertjes, die van severin krijg ik het niet mee voor elkaar. Die gebruik ik nu voor de spekkedikken hier dus erg tevreden over de cloer. dat merk hadden mijn opa en oma vroeger ook. (heb ik per ingeluk stuk gemaakt...) Is bij de harense smid volgens mij te verkrijgen en anders in duitsland. Daar heb ik ze vaak zien staan. owja en het ligt ook een beetje aan het deeg. Ik haal dat minstens anderhalf uur vantevoren uit de koelkast, anders worden de balletjes niet snel genoeg slap in het ijzer en wordt er al gebakken voordat het goed uitelkaar gedrukt is
Is kniepertjes hetzelfde als Vechter rolletjes? Want die eten wij altijd met Kerst en Nieuwjaarsdag. Ik heb ook even gezocht, maar alleen het merk Cloer gevonden. Succes met je zoektocht. Groetjes,