tot hoe lang borstvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door -, 14 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoe lang heb jij BV gegeven?

1. minder dan 2 maanden

2. 2-4 maanden

3. 4-6 maanden

4. langer dan 6 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Niet meer actief

Hallo meiden!
    Ik ben van plan straks BV te gaan geven, en wil dit 6 maanden vol gaan houden als dit natuurlijk lukt, dit ivm eczeem in de familie.
    Mn jongste heeft fles gehad en zat onder de eczeem, niet normaal, en wil dit toch wel proberen te voorkomen.

nu is mijn vraag aan anderen:
    -hoe lang heb jij BV gegeven?
    -ben je bewust gaan afbouwen of noodgedwongen?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik weet nog niet hoe lang ik het vol ga houden. Maar ga idd net als jij eerst voor 6 maanden en daarna zie ik het wel.

3. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik ben nu aan het afbouwen. Estelle is nu bijna 8 maanden.
    De reden: Estelle wilt niet echt meer. Ze wilt nog maar een paar slokjes en heeft er dan al genoeg van en ik zou zelf weer aan de pil willen beginnen.
    Ik ben inderdaad ook borstvoeding gaan geven vanwege eczeem en allergieen in de familie.

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik heb langer dan 6 maanden ingevuld. Nou is Jarik 5 maanden maar ook als ik vandaag accuut zou stoppen met kolven dan heb ik nog zoveel in de vriezer dat ik wel over die 6 maanden heenkom ;).

Ik wil proberen om 1 jaar te gaan halen, maar omdat ik fulltime kolf hou ik een slag om de arm. Alles kolven is toch moeilijker dan gewoon voeden dus we moeten maar even zien hoe het gaat. Tot nu toe heel goed, dus ik hoop dat dat zo blijft.

Moet eerlijk zeggen dat ik die kolf weleens beu ben, je moet er zo rekening mee houden als je weggaat (plekje om te kolven, voeden in het openbaar ok, maar kolven, nee dank je ;)). Maar mijn mannetje doet het er zo goed op en het is zoveel gezonder dat ik nog wel even doorga. Daarbij heeft manlief heel veel allergieën (astma, huisstofmijt, fruit, pinda enz enz enz) dus is het ook belangrijk. Verder komt er koemelkallergie voor bij mij thuis.
    Met dat alles in mijn achterhoofd ga ik nog wel even door...

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mn dochter heeft 10 mnd bv gehad en toen wou ze niet meer... tot 6 mnd had ze ookwel van die periodes maar dan kolfde ik gewoon maar toen ze met 10 mnd weer begon te borstweigeren heb ik het gelaten voor wat het was. Mn zoon krijgt zowiezo 6 mnd en dan zolang hij wil... zal vast wel stoppen voor hij 18 is hahaha.

6. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    mijn eerste heeft 2,5 maand bv gehad en raakte in een dip...ben daar zo van geschrokken dat mijn productie terug liep ( was niet meer zeker van mezelf en de bv) dat ik ben afgebouwd.

mijn tweede heeft 8 weken bv gekregen, helaas moeten stoppen, mijn man liet me in de steek voor een ander en door de stress en ellende en natuurlijk een peuter van 2,5 die ook aandacht wilde kelderde mijn bv tot 0 en kreeg ik het niet opgewerkt snik

mijn derde nu krijgt nog steeds bv maar nog gecombineerd met fles, al word de kv wel steeds minder waar ik heel blij mee ben. Ik probeer dus vol te houden en de 6 maanden te redden, heb alleen wel veel tegenslag en moet heel vaak om hulp roepen, maar het is het nog steeds waard.

7. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Voor de oudste heb ik 8 maanden gekolfd.
    En de jongste is 2 en krijgt nog steeds bv. Dus ik heb de 6 maanden wel volgemaakt :)

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb 6 weken borstvoeding gegeven, zowel uit de fles als uit de borst. Ik had wel langer gewild, maar het ging echt niet meer. Tymen had spruw waardoor ik om de 2,5 uur zo'n 1,5 uur zat te voeden. Dat ging echt ten koste van mezelf. Maar bij een eventuele tweede ga ik er weer voor!

9. bloem75

bloem75 Lid

23 mrt 2007
    80
    0
    0
    Ik heb 7 maanden borstvoeding gegeven. Zes maanden volledig (zelf gevoed of afgekolfde melk) en het daarna in een maand tijd afgebouwd.

Bij de tweede wil ik hetzelfde doen. Ik vond het wel zwaar, het kostte me meer energie dan ik van tevoren verwacht had. Ik ben ermee gestopt omdat ik het niet meer trok met m'n werk, reistijd, kolven op m'n werk en zo. Had het liefst doorgegaan tot een jaar.

10. Niet meer actief

he leuke die reacties meiden, vind t heel interesant..

11. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    3 maand volledig bv, daarna alleen de ochtend en avondvoeding(en), de rest fv. Bij 5 maand volledig gestopt.

12. sim

sim Niet meer actief

heb tot 2 maand volledig gegeven en tot 3 maand gecombineerd met fv,

mijn zoontje dronk heel gulzig en gaf veel terug, vandaar dat ik heb besloten om te combineren, uiteindelijk liep de bv terug (logisch omdat ik fv bijgaf)

heel veel succes, hoop dat je het lang kunt volhouden :D

13. Niet meer actief

hoop ik ook, tot zn achtiende of zo :D:D

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik heben de 6 maanden inmiddels gehaald en het bevalt me nog prima. Merk wel dat mijn kolfopbrengst nu terug begint te lopen, dus waarschijnlijk moet Nick straks op werkdagen aan de KV, maar op mijn vrije dagen vindt hij het prima aan de borst en ik vind dat ook prima. Hoe lang nog....geen idee...Met een jaar wil ik in elk geval stoppen....

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb maar 5 weekjes BV gegeven.

Vanaf het begin al problemen...Lynn wilde de borst niet pakken, in de kraamweek aan fingerfeeding gedaan, daarna pakte ze de borst met tepelhoedje.

Lynn kwam om het uur voor een voeding. Ik moest extra gaan kolven om de productie te verhogen (zat zelfs 's nachts te kolven)
    Gevolg: continu bezig met voeding en Lynn bleef om het uur komen.

Ik moest gaan bijvoeden met FV, toen heb ik de keus gemaakt om in 1x over te stappen.

Bij een eventuele volgende zal ik weer gaan voor BV

16. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    We hebben vorige week woensdag de 6 maanden gehaald. Gaat allemaal erg goed, zelfs nu met 1 tand (sinds gisteren). Dat vond ik eng maar valt 200% mee. Ik ga door tot hij niet meer wil zoals ik er nu over denk.

17. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik heb 10 weken volledig bv gegeven, toen 1 keer fv per dag en 5 keer bv. Die fv heb ik er in gedaan vanwege flexibiliteit en als mijn bv ineens zou teruglopen om wat voor reden dan ook, dan was Mika alvast een beetje gewend dan andere voeding behalve bv. Ik heb daarvoor preventief hypoallergene voeding gebruikt (en gebruik ik nog steeds), i.v.m. allergieën, o.a. exceem, in de familie.
    Na ruim 4 maanden ben ik overgegaan naar twee keer fv. Mika pakte de borst steeds moeilijker omdat hij op het kdv de fles kreeg en merkte hoe gemakkelijk dat drinkt in verhouding tot de borst.
    Na bijna 6 maanden kreeg ik buikgriep en liep mijn bv sneller terug. Ik kolfde al, omdat Mika de borst inmiddels helemaal niet meer wilde. Ik kolfde toen 3 keer per dag. Na de buikgriep ben ik naar 2 kolven per dag gegaan en Mika naar 2 flesvoedingen (ik kolfde genoeg voor drie flessen bv). Nu heb ik afgelopen week weer buikgriep gehad en Mika was inmiddels 6 maanden. Toen heb ik besloten def. af te gaan bouwen, Ik kolf nu nog een keer per 24 uur en Mika krijgt nu 1 keer per dag bv uit de fles als ontbijt en 3 keer per dag fv (hij zit inmiddels op 4 voedingen in combinatie met fruit en groentehap).

Ik heb dus heel langzaam afgebouwd en Mika heeft goed kunnen wennen. Ik denk dat ik over twee weken definitief van de bv af ben.

Groetjes Suusje

18. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Ik heb gekozen voor langer dan 6 maanden, mika is nu bijna 6 maand en ik weet zeker dat we het tot die tijd vol gaan houden. Wij gaan gewoon door zolang Mika nog wil

19. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik geef tot nu toe borstvoeding en het gaat nog steeds goed. Ik stop ermee als mijn dochtertje het zelf aangeeft, bijvoorbeeld als ze bijna niet meer wil drinken. Ik heb zelf constitutioneel eczeem.

Mijn dochtertje heeft ook aanleg. Ik ben er al mee bij een dermatoloog geweest en die vindt het belangrijk dat ik nog doorga met borstvoeding.

Naast die redenen heeft borstvoeding natuurlijk ook veel voordelen voor later, zoals minder kans op bepaalde ziekten, en dat wil ik haar zeker meegeven. Als je niet kan borstvoeden is het natuurlijk heel jammer, maar bij mij loopt het goed, dus waarom zou ik het niet doen?

20. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik geef tot op heden nog borstvoeding en hoop het vol te houden tot Damiën niet meer wil.....

Deel Deze Pagina