tot hoe lang borstvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door -, 14 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoe lang heb jij BV gegeven?

1. minder dan 2 maanden

2. 2-4 maanden

3. 4-6 maanden

4. langer dan 6 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    Ik geef nu bijna 5 maanden BV en wil zeker het eerste jaar volmaken. Het is niet altijd even makkelijk, heb er net een flinke regelperiode op zitten van om de 1,5 á 2 uur willen drinken. Het wordt nu wat rustiger, maar we gaan lekker door. Het geven van Bv is heerlijk, we genieten er allebei erg van. Het wordt ook echt steeds leuker en makkelijker! We gaan door tot Joris niet meer wil!

Een tip: ga voordat je bevallen bent naar een info-avond van Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Heb ik ook gedaan en het heeft mij echt geholpen de eerste (zware) periode door te komen! De vrijwilligers kunnen je ook altijd helpen met problemen.

heel veel succes!

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik wil het insaAllah twee jaar gaan geven..
    In het begin heeeel veel pijn gehad..maar heb doorgezet..en geef het nu al 9 maanden..

3. Niet meer actief

@robentos, we zijn al aangemeld voor een voorlichtingsavond, lijkt me leerzaam!

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Mijn streven is om 6 maanden te gaan geven maar op het moment valt het me wel zwaar.

Dit komt ook doordat mijn vader de afgelopen maand op sterven lag, dit gaf veel stress en een week geleden is hij overleden.

Ik heb het mezelf al wel wat makkelijker gemaakt door hem 's avonds een flesje kv te geven. Hierdoor zijn we wat meer flexibel en slaapt hij door. De gebroken nachten begonnen mij echt op te breken.
    Door alle stress in combinatie met slecht eten/drinken de afgelopen maand is mijn bv nu wel wat achteruit gegaan met als resultaat dat Ruben de afgelopen 2 dagen om de 2 a 2,5 uur aan de borst wil. Om eerlijk te zijn heb ik daar eigenlijk de energie niet voor. Ook heb ik vreselijke pijn in mijn rug.
    Mijn man heeft al voorgesteld om af te gaan bouwen, ook omdat Ruben een gulzige baby is en we merken dat hij na een fles vaak veel tevredener is. Zo word hij na een fles niet huilend van de honger wakker maar ligt hij eerst gewoon even te kletsen en te spelen.

Ik tweifel, want had me echt voorgenomen om iig 6 maanden te geven, en als het goed zou gaan 9 maanden. Op dit moment vind ik het wel heel aanlokkelijk om af te gaan bouwen maar ik ben bang dat ik er later spijt van ga krijgen dus ga ik voorlopig nog even door maar ik denk dat als het met 4 maanden nog zo vermoeiend en stressvol is ik er dan wel over na ga denken om over te stappen.

5. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Lilly gecondoleerd met je vader. Kan me voorstellen dat de borstvoeding nu eigenlijk wat te veel is. ik vond de eerste maanden sowieso al zwaar en dan ook nog in zo`n moeilijke tijd. Ik hoop voor je dat het snel wat makkelijker wordt en Ruben meer tijd tussen z`n voedingen laat. (Inge heeft heel lang om de 2 a 2,5 uur gedronken als ze live dronk, ik hoop voor je dat Ruben daar eerder mee ophoudt)

Ik geef nog steeds borstvoeding en ben voorlopig nog niet van plan te stoppen. Het gaat juist lekker nu, al merk ik wel dat het kolven minder wordt. Maar ja ben nu bezig met bijvoeding te introduceren en als ze dat goed eet, dan scheelt dat hopelijk ook weer iets. Maar verder gaat het nog erg goed, dus zie ik geen reden om te stoppen op dit moment. Ik vind het veel te gezellig (al ben ik het kolven wel goed zat en baal ik er soms best van dat ze nog regelmatig `s nachts komt, maar als ze dan weer zoals nu een paar nachten heeft doorgeslapen is het heerlijk)

Deel Deze Pagina