Hallo dames, Ik ga bijna iedere dag met de fiets naar mijn werk (25min fietsen). Ik merk alleen dat t steeds zwaarder wordt. Ik ben momenteel 28 weken zwanger en toen ik vanmoddag terug kwam en van mn fiets af stapte, had ik hele erge buikpijn. Geen steken maar gewoon een zeurderige pijn in mn onderbuik. Ik had geennharde buik erbij. Ik hoop dat sit incidenteel is zodat ik nog wel even met de fiets kan blijven gaan. Ik merk de laatste weken wel dat ik wat vaker even van t zadel af moet om mn rug te rekken en een betere positie voor mn buik te vinden. Heeft iemand ervaring hiermee? En tot hoe lang ging het fietsen bij jullie goed?
Verschilt per persoon natuurlijk maar ik heb nog gefietst tot ik 40 weken zwanger was, eigenlijk gestopt vanwege bevalling. Ik wilde ook zo lang mogelijk doorgaan, het leek mij een goede manier om een beetje conditie te behouden en hoopte dat het de bevalling en herstel zou vergemakkelijken. Denk nog steeds dat het helpt. Maar moet wel verantwoord blijven natuurlijk. Zeker niet zodanig hard fietsen dat je hartslag erg oploopt of dat je buiten adem raakt. Die zeurderige pijn had ik ook wel es, hetzelfde als met gym vroeger op school na het eten/drinken.
Hier tot twee uur voor de bevalling. Ik baal dat ik nu lang niet zo fit neer ben als bij de eerste. Fietsen schijnt erg goed te zijn. Ii had wel dat ik op t einde iets rustiger aan moest doen ivm kramp in buik. Nu krijg ik ik er wel harde buiken en lichte kramp van maar niet super erg. Als t pijnlijk wordt zou ik wel overleggen met verloskunidge. Het is wel zo dat je met sporten gewoon moet kunnen blijven praten. Dus met fietsen ook niet te hard gaan. Lekker in ieder geval dat je op de fiets naar je werk kan!
Hangt er ook vanaf of je een kinderzitje op je stuur hebt of niet... Dat ding maakt het mij echt onmogelijk normaal op en af te stappen...en dat is geen goede combi met BI Ik zou op zich wel vaker willen fietsen als het stoppen niet zo'n probleem was
Fietsen is juist het enige wat ik nog fatsoenlijk en redelijk pijn-vrij kan! Wel op oma's tempo overigens ... Maar als je merkt dat je er buikpijn van krijgt, moet je misschien een beetje tempo terugnemen? Ik weet niet hoe hard je normaal fietst..? Wellicht als je wat rustiger fietst, dat het beter gaat!
Ik fiets ook nog steeds. Moet wel zeggen dat als ik een beetje tempo heb ik snel een harde buik krijg. En ondanks de bekkeninstabiliteit vind ik een kort stukje best lekker!
Misschien moet ik mn tempo een beetje aanpassen. En op de terugweg moet ik een stukje bergop, wellicht dat ik daar te hard ben gegaan. Daarvoor had ik ook nog niet zo'n buikpijn. Ik zal het even overleggen met mn verloskundige. Ik hoop dat ik nog lang kan blijven fietsen.
Ik fiets nog steeds. Weliswaar niet hard, maar gaat ondanks dikke buik en diep ingedaald kindje nog steeds goed (beter dan lopen iig) Gewoon goed naar je lichaam luisteren en rustig aan doen
Ik ben nadat ik was gestript op de fiets naar huis gegaan en daarna ook nog eens even op de fiets naar de supermarkt.... Dus echt tot de laatste dag Moet ook wel zonder auto
Hier ook tot dag voor bevalling gefietst (40 weken) En nu ook nog steeds. Wel met een slakkengang maar ik vind het nog heerlijk! Lopen gaat voor geen meter nu vanwege mn bekken dus ik hoop dat het fietsen weer zo goed blijft gaan als bij mn eerste zwangerschap.
Bij m'n eerste zwangerschap heb ik tot 2dagen voor de bevalling nog gefietst. Zelfs nog met veel boodschappen erbij. Nu geen idee. T lukt nog prima maar ben deze zwangerschap heel kortademig dus ik pak snel de auto.
Ik fiets ook nog steeds en ben morgen uitgeteld. Breng me dochtertje op de fiets naar school al wil ik wel graag dat ze nu zelf gaat fietsen zes jaar schat rond de 23 kilo. En helemaal met dit lekkere weer. Gaat niet zo snel als anders dus vertrekken iets eerder maar geen probleem hoor nog. Afstappen wel moeilijker of vermoeiender. Dus mijn zadel gaat nog ff wat lager
Ik ben dit keer gestopt bij 34 weken. Ik had 's middags m'n zoon van school gehaald en tijdens en daarna buikpijn. De hele avond met harde buiken gezeten en de volgende dag een ctg gehad omdat de harde buiken aan bleven houden en zelfs regelmatig werden. Dus ik heb het er niet meer op gegokt
Fijn om te horen dat zoveel van jullie nog zo lang hebben kunnen fietsen, al is het rustig aan. Ik begon me deze week al een beetje zorgen te maken, aangezien ik sinds een paar dagen pijn krijg in mn onderrug en zitbot, snel buitenadem ben en van het op en af stappen pijnlijke steken ervaar. Hopelijk is het gewoon tijdelijk, want lopen is nog erger (dit was overigens al zo voor zwangerschap ivm afwijking voeten) Ik fiets dagelijks naar het werk en mijn man heeft de auto meestal mee. Met het openbaar vervoer moet ik te ver lopen.
Ik fiets nog steeds, maar heb veel last van vermoeid, krachtverlies, beroerd voelen. Om het fietsen wat makkelijker te maken hebben wij een elektrisch fiets gekocht (ik moet 14-16 km naar werk en heb geen rijbewijs...). Dat bevalt erg goed. Sommige dagen ga ik met de bus. Nu komt het bij mij waarschijnlijk door lage bloeddruk a.g.v. zwangerschap. Deze week heb ik medicatie tegen hoge bloeddruk mogen verlagen en dat lijkt te helpen.
ik had vanaf 6 maanden heel veel harde buiken, het werd ook door fietsen getriggerd. Ben toen daarmee gestopt. Toen ik echter bij 34 wkn stopte met werken en meer rust kreeg kon ik weer kleine stukjes fietsen en kon ik uiteindelijk tot aan de bevalling feitelijk blijven fietsen, erg fijn. Dus wie weet dat dat straks bij jou ook gebeurt. succes!