Dag zwangere dames, Ik ben een welkoms-mandje aan het samenstellen met cadeautjes voor ons nieuwe familie-lid. Mijn zus is namelijk bijna 20 weken zwanger! Ik heb tot nu toe alleen nog een heel schattig vestje (Biologisch katoen, dubbel gevoerd en lekker lang. Heerlijk voor in de winter dacht ik zo.) Mijn zus en haar man willen het geslacht graag een verrassing houden. Prima natuurlijk, maar dat maakt het cadeautjes kopen zoveel moeilijker, haha. Mijn vraag aan jullie is: Wat vinden jullie leuk / handig om te krijgen? - Luierpakjes? (Zo ja, in welke maat? Maat ieniemienie? Of juist groter voor de maanden erna?) - Rammelaars en knuffels? - Luiers of spuugdoekjes? - Handdoeken of dekentjes? Of kom je om in deze spullen en wil je liever speentjes en flesjes? En voor jullie zelf? Vinden jullie het leuk om bijvoorbeeld een zwangerschaps t-shirt te krijgen of een lekker vest? Ik zit niet zo dik in het geld en kan dus geen kinderwagens of babybedjes voor haar kopen. Het gaat om kleinere cadeautjes. Dankjulliewel alvast! Alle tips zijn welkom Liefs, Een door-het-dolle-heen-van-blijdschap-toekomstige-tante!
Dit is het vestje wat ik heb gekocht. Ik dacht eerst dat het misschien wat tuttig kan zijn. Maar daarna dacht ik: voor een klein mannetje of vrouwtje is het vast geweldig schattig en lekker warm.
Ik vond juist de cadeautjes voor iets ouder leuk, omdat je dan ineens weer iets tegenkomt en denkt 'oh ja dat zat in mijn kraammand'. Ik vond dus tuitbekers, speentjes (als je denkt dat ze die gaat gebruiken) leuk, maar ook een flesje champagne met twee glazen had mijn moeder er bijvoorbeeld toen in gedaan. Ook erg leuk. Maar ook een sjaaltje, mutsje en handschoentjes voor de winter zijn leuk, al hoewel het dan wel handig is om te weten of het voor een jongen of meisje is
Wat je zelf al noemt kan allemaal heel goed hoor, is niks mis mee. Sokjes zouden bij mij welkom zijn. Je kan ook denken aan iets lekkers voor de aanstaande ouders, een alcoholvrije wijn voor de moeder bijvoorbeeld. Badspul voor de baby. Stel hydrofiele luiers Kleertjes in de kleine maten (heb zelf alleen nog maar 62/68 of groter gekregen, is leuk, maar baby zal daar eerst nog niet in passen. Spaarpot Grappig slabbertje Dekentje of (onder)lakentje voor in de kinderwagen. Speeltje voor op de kinderwagen Heb zelf laatst een Dooky voor de kinderwagen gekregen. Natuurlijk nog niet gebruikt maar het lijkt me ideaal! Dooky Silver Stars | Dooky | Baby-Dump
Wat ik leuk vond was duplo, voor als hij ouder is en ander speelgoed(kijk eens bij de kruidvat). Muziekmobiel Lepeltjes, tuitbekers Dooky Sophie de giraf Babygym Flesjes en speentjes zou ik niet snel geven, dat is wel heel persoonlijk. Verder hadden we hier een boekje gekregen met plaatjes van dieren en dan kon je op een knopje drukken en dan maakte het dat dierengeluidje. Vond ik erg leuk!
Ik zat ook nog te denken aan een baddoek (met zo'n mutsje) niet te duur, wel ideaal voor zo'n pakket en misschien al zo'n plastic setje bordje, bestek, zo'n warmhoud bord wat je kunt vullen met heet water is ook ideaal trouwens. Gewoon een zak drop voor mama
Wat leuk en lief dat je dit voor jouw zus doet! Op jouw lijstje staan al leuke dingen. Ik zou een voorleesboekje ook erg leuk vinden en dan voorin een persoonlijke tekst schrijven. Of voor de moeder iets van scrub/ buik balsem. Kammetje/ borsteltje. Neutraal pakje maat 56. De knoeischorten van Ikea. 2 voor 6 euro ofzo... Alleen in blauw/rood te koop maar zo handig bij het fruithapje. Onze smurf wordt bijna 3 en draagt ze nog! (Zou willen dat ik ze voor manlief ook had ) Samen met jouw zus een gips afdruk maken van haar buik. Dus een gips setje. Potje nagellak met een kaarte dat je haar teennagels lakt iedere week aan het eind van de zwangerschap. Stiekem hoop ik ook op een mooie mand ;p
Niks mis met je ideeën! Wat ik verder leuk vind is een tandendoosje, muziekdoosje, kraambezoekboek, voorleesboekjes en speelgoed voor wat ouder. Oh ja. Knuffels zou ik niet doen. Die krijg je echt zoveel en van iedereen.. (Uitzonderingen daargelaten)
Wat super leuk dat je dit doet!! Hier pas geleden met vriendin voor een vriendin van ons gedaan. Wij hadden: - setje maat 56 - vestje/jas maat 56 - zelfgemaakt labeldoekje - zelfgemaakt knuffeltje - zelf gebreid dekentje voor de maxicosi - badcape - dooky - lepeltjes - klein pakket luiers new Born pampers - fotolijst eerste jaar vd baby. - zak snoep voor moeders - champagne (alcoholvrij ivm borstvoeding) - doos tissues voor moeders - bv truitje - rituals doucheschuim en bodycreme Wij hadden Geen speentjes ( zitten vaak al in de babyboxen), geen flesjes ivm keuze mdr na geboorte. Geen badspul of van die mini's, ivm allergieën kind.
Baby verzorgingsproducten (die van weleda zijn heerlijk) Als je een beetje handig bent kan je zelf dingetjes maken. Deken truitje. Ik vind zelfgemaakte dingen altijd zo schattig en tja niet in de winkel te krijgen.
Ik heb ook zo'n doos gemaakt toen mijn zus zwanger was, ik was ook zo'n door-het-dolle tante Ik heb voor 10 dagen kadotjes in de doos gedaan. Elke dag iets voor de kleine en om de dag iets voor papa of mama. En dan moet je denken aan dingen als paracetamol, oordopjes, eten wat mama tijdens de zwangerschap niet meer lustte maar nu wel, iets voor de hobby van papa. Gewoon kleine dingen. Het gaat om het idee en dat je er over nagedacht hebt. Kleertjes voor de baby zou ik niet te klein doen, omdat de papa en mama zelf al iets in huis hebben en genoeg krijgen. Dus maat 68 en groter. Ook knuffeltjes zijn leuk, maar veel mensen nemen dat mee tijdens het kraambezoek. Ze komen er straks in om. Ik had bv ook fruithapje, niet dat de baby dat al mag hebben, maar voor straks. Verwen spulletjes voor de baby en mama, massage olie ofzo.
Wat lief van je!!! Ik zou graag: kleertjes vanaf maat 62 willen . En luiers plus billendoekjes en evt babyvoeding en verzorgingsspullen
Ik denk dat het niet uitmaakt wat erin zit. Je gebaar is al super lief!! Eventueel nog wat dingen - tutdoekje - muziek doosje - billendoekjes - massage creme voor baby's - tegoedbon voor bv een fotoboek bij kruidvat - dagboekje, kraambezoekboek etc...
Sophie de giraf! tutdoekje pittenzakje oid voor krampjes spaarpotje fotolijstje cremepje voor mama biertje voor papa lekkere huidolie voor de beeb badcapeje grote hydrodoek (toevallig nu bij kruidvat in de aanbieding 120bij120)
Kraambezoekboek zou ik inderdaad ook erg leuk vinden om te krijgen! En verder zou ik zelf graag de 'handige' dingetjes willen krijgen, want kleertjes heb ik zelf bij elkaar gesprokkeld (vond ik ook wel het fijnst). Dus hydrofiel luiers, spuugdoekjes, leuke slabbetjes etc. Daar kun je er nooit genoeg van hebben! En lekker Zwitsalspul hihi.
Wat ik gekregen heb en echt super handig vind is een sack'n seat! Je kan m pas gebruiken als je kindje kan zitten maar ik gebruik dat ding nu nog super vaak. Ideaal. View attachment 402883