Mijn dochtertje is 1,5jaar en gaat nog steeds in het badje op de standaard. We zetten de standaard in de douche. Gemakkelijk voor te vullen, leeg te laten lopen en goed tegen het spetsen. Ik vind het best wel handig: zo'n klein badje is snel gevuld, de dochter heeft voldoende ruimte om te spelen, kan zich aan de kant vasthouden en op zo'n standaard is toch beter voor je rug. We hebben haar op vakantie eens meegenomen onder de douche maar dat vindt ze maar niets terwijl ze keigraag in haar badje zit.
Klinkt inderdaad wel handig en fijn. Alleen vanavond geprobeerd; badje op standaard past in theorie wel in de douche, maar het is echt geen doen om er dan nog zelf bij te kunnen staan. Laat staan hem erin en uit halen. Dus dat valt een beetje af helaas
ik had een flexi bath van stokke. die zette ik boven de gootsteen van het aanrecht. de douche was hier echt te koud voor zo'n kleintje. dan kon ik het badje ook zo leeg laten lopen. doordat het badje opgevouwen kan worden neemt ie ook niet zoveel ruimte in beslag.
Hier ging hij in de kraamweek in het badje of de tummytub, meer in de tummytub want dat was makkelijker en vond hij fijner. Al snel ging hij mee onder de douche, dit deden we in het begin wel samen, dus als m'n man een keer niet thuis was pakte ik wel nog de tummy tub of het badje. Wij vonden samen douchen ideaal en zoontje heerlijk! Hij ging pas weer echt met regelmaat in het badje toen hij zelf kon zitten en we door de verhuizing ook geen ligbad meer hadden (eerder ging hij daarin met zo'n speciaal zitje). Zet nu voor de baby het badje en de tummytub wel weer klaar, maar mijn voorkeur gaat uit naar de tummytub en dan weer zo snel mogelijk mee onder de douche, heerlijk!
Samen douchen deden wij hier de 1e maanden echt met z'n tweeën. De 1 ging in de douche en de ander kleedde de baby uit en gaf hem in de douche. Dan douchten we een minuut of 5 samen en daarna ging de baby er weer uit, degene die niet in de douche was droogde de baby af, kleedde hem aan en maakte een flesje. Kon de ander even wassen en haren wassen e.d. en dan afdrogen. Degene die had gedoucht gaf zoontje hier de fles en dan ging de ander douchen. Binnen een half uur lagen we hier dan met z'n 3-en schoon in bed. Was hier dus echt een avondritueel. Vanaf een maand of 4/5 deed ik het ook wel alleen, legde zoontje dan uitgekleed op het aankleedkussen of in de wipper op de grond in een wikkeldoek en een warme handdoek er overheen. Zorgde dat ik mezelf daarvoor al zover mogelijk had uitgekleed, tot alleen ondergoed ofzo en dat de douche al even lekker warm was geworden. Dan samen eronder, kind op de ene arm en beetje zeep/shampoo in je andere hand. Dan baby afspoelen en weer warm in de wipper. Jezelf even wassen en afspoelen en dan eruit. Zelf een badjas aan, baby afdrogen en dan jezelf verder aankleden.
Mijn man en ik doen dit vaak samen dan gaat 1 van ons alvast douchen als die bijna klaar is roept die de ander met onze dochter wordt dochter gewassen droogt degene die al klaar is met douchen zich alvast af en pakt dan dochter over uit de douche en slaat gelijk zo'n badcape bij dochter om. In het begin hielden we een hand boven haar hoofdje zodat ze niet al dat water in haar gezicht kreeg maar op een gegeven moment deed ze zelf haar hoofd er helemaal onder en zat ze te lachen.