tot hoe lang in de maxi-cosi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moesje83, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Hallo allemaal

de titel zegt het al, maar ik vroeg mij af tot hoe oud moet je kindje in de maxi-cosi voor hij in n ander autostoeltje kan. Niet dat ik dat nu al van plan ben ,maar ik vroeg het mij af. Alvast bedankt

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    in de winkel zeiden ze dat ze zo lang mogelijk in de maxi cosi moeten blijven en dan pas overstappen naar de autostoel. Dat is het veiligst. Dus tot 10 kilo.

3. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Dacht tot 13 kilo? En naar ik begreep moet je er vooral goed op letten dat het hoofdje nooit boven de leuning uit mag komen.
    Zit zelf ook al uit te kijken naar een andere stoel, maarheb van het weekend eerst de eetstoel besteld. Dus wacht nog maar ff met de autostoel... en weet ook nog niet of ik de tobi of de priori moet nemen. Maar ik geloof dat ze er tot ongeveer 9 maanden in kunnen.

mizzy333 vindt dit leuk.
  4. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik ben persoonlijk een andere mening toegedaan.
    (vergeef me maar als dit een hele eigenwijze binnen komer is ;) )
    Maar goed. De benen en het hoofd van je kind mogen namelijk echt NIET! boven/onder de maxi cosi uitkomen of het kind nu 10 kilo of 7 kilo is.
    Onze zoon zit nu met 8en halve maand en 7en halve kilo al in de opvolg stoel. Want hij is nogal lang.
    Als de ledematen namelijk oversteken kan bij een eventuweel ongeluk je kind inelkaar gedrukt worden omdat die namelijk buiten de stoel steken.
    Dit klinkt een beetje vaag, maar snap je wat ik bedoel?
    Liefs Janna =P~

5. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Er zijn ook zitjes die maar tot 10kilo gaan mirrem.
    Dit weet ik toevallig omdat mijn schoonzusje een orginele maxi cosi had die tot 10 kilo ging. Ik had een ander merk en die ging dus inderdaad ook tot 13kilo.

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik ben zo'n ontaarde moeder... hihi

Sasha zit al sinds ze 7,5 maand is in een opvolgstoel. Bij ons is dat echt veel veiliger.

Ze wilde echt niet in dr maxicosi zitten en gilde echt alles bij elkaar. Je kan je dan echt niet concentreren achter het stuur. Ze past er hartstikke goed in.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Beentjes mogen wel buiten het stoeltje uit komen, anders kunnen ze er met een paar maanden al neit meer in omdat dan de voetjes uitsteken. Hoofdje ben ik wel met je eens ;).

Hier zijn ze nu net 1-2 weken uit de maxi cosi's, maar oke, hier zijn ze niet heel erg groot ;). Wij hebben dus naar de lengte gekeken, gewicht zitten ze volgens mij nog niet aan de 10-13 kilo ;) 1.5 mnd geleden 7.6 kilo en 7.4 kilo!

8. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Het toch vooral om of de nek sterk genoeg is om een eventuele aanrijdings-klap (enigszins) op te vangen. In een maxicosi zitten ze tegen de rijrichting in en dat scheelt een hoop belasting op de nek.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Aangeraden wordt zolang mogelijk tegen de rijrichting in (dus maxicosi). Zolang het hoofdje niet boven het stoeltje uitkomt dan kan het prima. De beentjes is geen probleem want die buigen mee. Het maximale gewicht in de cosi is naar mijn beste weten 13 kilo.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ze mogen erin tot ze er niet meer in passen of het max gewicht bereikt is. dit houdt in dat het hoofdje niet boven de maxi cosi mag uitsteken maar de voetjes/beentjes mogen dit echter wel. max gewicht verschil nogal per type stoeltje (10 tot 13 maanden) en de leeftijd is gemiddeld tot 9 maanden.

je kindje moet goed zelfstandig kunnen zitten zonder om te vallen en als hij dit een tijdje kan mag hij mee in een fietsstoeltje en dus ook in een autostoeltje. bij de controle met 7 maanden op het cb zat alicia zo goed en stevig dat alicia toe was aan een vervolg autostoel. we kozen ern een die in ligstand kon zodat ze overstap langzaam ging. geweldig vond ze het en nu nog haha

11. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    je moet niet naar leeftijd kijken, je moet naar je kind kijken.

het ene kind gaat erin met 7 maanden het andere pas na een jaar.

Ik zie wel wanneer Romy toe is aan een auto stoel ik kan dat nu nog niet zeggen. Op een keer merk je gewoon dat ze te groot wordt voor de maxi-cosi en dan ga je over in een stoel.

12. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Nou, volgens mij ben ik dan 1 van de weinigen die haar kindje nog in de mc heeft zitten. Zijn hoofdje komt er niet bovenuit, hij zit er nog prima in. Hij zit wel redelijk goed, maar valt nog weleens om, dus ik vind het nog geen tijd voor een andere stoel (ik heb hem overigens al wel in huis).
    Hij weegt nu trouwens 8,5 kilo.

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dice gaat vanaf woensdag in de opvolg stoel hij ligt al helemaal klem in de maxicosi en weegt al ruim 9 kilo

14. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier vanaf 8.5 maand overgegaan
    de maxi cosi's van tegenwoordig gaan indd tot 13 kilo
    jaren geleden was dat nog 10 kilo
    wij zijn overgegaan toen zijn hoofdje er boven uit stak en hij zat gewoon te strak in de stoel

15. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee ook al met 6/7 maand, toen gingen we op vakantie. Ze is ook groot voor haar leeftijd.

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje heeft tot 14-15 maanden in de maxi cosi gezeten.
    Paste nog prima, maar het is een kleintje.

17. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Mijn dochter zat met 9 maanden al in de autostoel en toen was ze nog lang geen 10 kg.
    Ze is langer dan de gemiddelde baby en ze heeft nu zo langzamerhand pas de 10 kg bereikt. Zegt dus niks hoor!

Kari

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn er te vroeg op overgestapt. Ik dacht dat het met 9 maanden moest, maar dat bleek 9 kilo te zijn. Hij paste ook nog best in de mc, qua lengte, maar goed. Achteraf had ie nog wel een half jaar in de mc gekund, haha. En qua gewicht nu nog steeds (ruim 2, nog geen 12 kilo).
    Hij vond het wel helemaal geweldig om in de nieuwe stoel te mogen, trouwens. In de mc deed ie alle pogingen om zich om te draaien en rechtop te gaan zitten, dus hij was er wat dat betreft toch wel aan toe.

19. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben Inge ook nog steeds in de maxi cosi, maar die weegt dan ook nog maar net 8 kg en de voetjes komen nu net over het randje.
    Ik blijf haar zolang mogelijk, tot haar hoofdje er bovenuit komt, in de maxi cosi vervoeren, ookal kan ze goed zelfstandig zitten en probeert ze rechtop te gaan zitten in de maxi cosi(maar dan zitten de gordeltjes niet strak genoeg want anders kan dat echt niet) De maxi cosi schijnt toch het veiligste te zijn omdat je je kindje tegen de rijrichting in vervoert. Dus waarom je kindje eerder blootstellen aan dit gevaar terwijl het nog niet nodig is?

20. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    Pfff 13 kg?! Ik sjouw me nu al iedere dag een hernia met dat ding :)!

Deel Deze Pagina