Vanaf wanneer in kinderstoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chantico, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb net even gezocht naar eerdere topics maar ik kom er toch niet helemaal uit: vanaf wanneer mag je kindje in de kinderstoel zitten? Ik bedoel dan niet heel lang (zeg 10 of 15 minuten) tijdens het eten van een hapje.

Ik lees dat het mag als ze zelfstandig kunnen zitten (maar dat duurt vast nog wel een tijdje) of wanneer ze niet meer scheef zakken. Maar wat is scheefzakken precies: naar links of rechts of ook dat ze een beetje 'inzakt'. Dat lijkt me ook belastend voor het ruggetje. En hoe lang is 'niet te lang' volgens jullie?

We hebben onze Ise er deze week (met ruim 6 maanden dus) ingezet en het lijkt best goed te gaan. In de stoel zit een verkleinkussen en ik heb met handdoeken ook nog wat opvulling aan de zijkanten geknutseld. Ze kan er ook zonder die handdoeken best even in zitten zonder opzij te zakken, maar mét voelt fijner voor mij.
    Ze zit nog niet zelfstandig op de grond, maar op schoot hoef ik haar alleen nog maar héél laag op de heupen / billen te steunen. Haar nek en rug lijken sterk genoeg om even te kunnen zitten. Maar ja, ik wil het natuurlijk niet verkeerd doen...

Ze vindt het zo leuk om aan tafel te zitten en met een speeltje op het blad te hameren enzo :D Wat wordt ze toch groot!

2. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    Wij hebben onze zoon ook met kleine 7 maand in de kinderstoel gezet (hij kan net niet los zitten) en ook met stoelverkleiner en dit gaat prima!
    Hij zit er goed stevig in en je bent er bij!

Lijkt me prima toch?
    Ja ik vond hem ook ineens zo groot zit die in de kinderstoel en eten we met zijn allen aan tafel zooooooooooo leuk en gezellie

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zo te horen kan Ise prima even in de kinderstoel! Mijn zoontje zit al een tijdje af en toe in de kinderstoel (met eten). Hij kan op schoot 'los' zitten en op het aankleedkussen ook (valt op een gegeven moment wel om hoor). Die ruggetjes kunnen wel wat hebben zolang je ze maar niet een halve dag in een stoel zet. Leuk hè om te zien dat ze ze genieten van hun nieuwe uitzicht!

4. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Ik heb Senna pas in de kinderstoel gedaan toen ze goed kon zitten. Tot die tijd kreeg ze haar hapjes hier altijd in de wipper. Eerlijk gezegd krijgt ze fruit nog steeds in de wipper, ik zit dan op mijn gat naast haar op de grond. Dit is eigenlijk gewoonte bedenk ik me nu, morgen maar eens in de stoel van haar geven.

Ik heb nooit zoveel onderzoek gedaan naar wanneer kinderen in de kinderstoel mogen. Ik dacht simpelweg: ze mogen pas op de fiets als ze goed zelfstandig kunnen zitten dus dat zal met de kinderstoel ook wel zo zijn. Maar dit gaat natuurlijk niet op omdat fiets heen en weer gaat.

Afijn, ik denk dat als jij het gevoel hebt dat ze het kan dan kan ze het!

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier met 4 maanden maar wel volledig ondersteund door een kussen. ging prima, hij kon toen al wel op schoot los zitten.
    hij vond het geweldig in de stoel!

joyce

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik had er persoonlijk wel moeite mee mijn dochter erin te zetten toen ze nog niet kon blijven zitten, maar liggend eten is ook niks he...
    Ik heb het altijd zo kort mogelijk gedaan en idd ondersteund. Ik deed ook wel hapjes op schoot, maar dan is de kans groot dat je op jezelf morst...

7. hier vanaf 7 maanden

8. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hier vanaf 4 maanden met het eerste fruithapje, we kunnen de stoel namelijk in halve ligstand doen zodat ze net zo 'recht' zit als in een wipstoeltje, zo wordt haar rugje ook niet belast :)

Rechtop doe ik haar ook echt pas als ze een tijdje zelfstandig kan zitten (en daar bedoel ik mee vanuit ligstand naar zit..)

9. bianca1711

bianca1711 Actief lid

10 dec 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    Andro zat op 23december voor het eerst in zijn kinderstoel. hij wa toen ietsoder als 5 maanden.
    hij kon nog niet zelf zitten, maar had gewoon behoefte aan meer eten.
    ik heb een chico stoel, met stoelverkleiner.
    in het begin hebben de stoel iets platter/lager gezet, zodat hij niet helemaal rechtop zat.

hij hangt wel is naar links of rechts, maar voor 10minuten kan het geen kwaad.

groetjes

Deel Deze Pagina