Heeft ze iets om mee te spelen? Heeft ze kort van te voren gegeten? Ik zou dat soort dingen even na gaan. Veiligheid boven alles maar dit is inderdaad ook geen doen...
Hoezo dat? Alsof mensen liegen over hun kind zijn kledingmaat K. is nu ook net 3 maanden geweest en draagt ook 68, heeft zelfs 1 truitje van Burberry wat 74 is waar ik alleen de mouwtjes van hoef om te rollen
Mss een idee om de cosi in de auto te laten staan? En dan je kindje er gewoon uit te halen...Zo deed ik dat tenminste altijd toen de combi kind/cosi te zwaar werd....
hier mijn dochter boven de 8.5 kilo nu met het cb er over gehad omdat ze het vreselijk vind in de maxi cosi ze zei dat ze of 9 kilo moet wegen of 9 maanden ! dus wij hebben maar een autostoeltje aangeschaft die nu gebruikt wordt wel altijd in de ligstand hoor
mijn dochter wordt volgende week woensdag 6 maanden,, ze zit erg boven het gemiddelde met der gewicht maar volgens cb kruipt en loopt ze het er straks allemaal weer af
Ik snap niet zo goed dat ze niet meer in de maxicosi past (niet verkeerd bedoeld hoor, ik vraag 't me gewoon af ). Milan weegt namelijk bijna 9 kilo (zwaarder dan jouw dochter dus) en hij is 6,5 maand, maar hij past nog prima in de maxicosi. Ik denk dat het zeker nog wel tot 8-9 maanden moet kunnen hier.
het kan ook nog wel maar iedere keer als ze in de maxi cosi moet begint ze te krijsen niet krijsen van ik ben het niet mee eens maar echt histirisch te krijsen dat ik met de cb heb overlegt wat ik er mee aan moet en die vertelde me dus dat ik het mocht proberen in een autostoel omdat ze dus bijna 9 kilo is maar moest de stoel wel in de lig stand zetten
En dàt vind ik dus zo eng hè Het nekje van je kindje is nog zoooo ontzettend kwetsbaar, enig idee wat daarmee gebeurt bij een aanrijding? En ligstand helpt daar niet tegen hoor, het is het voorwaardsgerichte wat het juist zo gevaarlijk maakt of je kindje nu ligt of zit, bij een aanrijding is het net een lappenpop en het hoofdje het zwaartepunt dat naar voren wordt gezwiept...Heel erg slecht advies van je cb, vind dat zeer kwalijk! Liever proppen met een kind in de cosi, dan op zo'n gevaarlijke manier vervoeren. Het proppen zou al een stuk schelen als mensen wat minder kleding (of voetenzakken) aan zouden doen in dat ding en ip daarvan zouden kiezen voor een dekentje tijdens het loopje naar de auto!
ik heb het gewoon overlegt met de consultatie bureau en ik had van hun groen licht en het is echt niet fijn om met een kind dat alleen maar huilt in de maxi cosi heel de reis lang geloof me dan ga je echt gejaagd rijden
Mike zit vanaf 10,5 maand niet meer in autostoel. Hij weegt nu nog steeds geen 10 kilo, maar kwam bijna boven de mc uit en zit al sinds 6 maanden zelfstandig en stevig.
Zelfstandig zitten of zelfstandig tot zit gaan is nog een groot verschil vwb de sterkte van het lichaampje..Als je kindje met 6 maand al zelfstandig tot zit gaat, dan heb je wel een supersnelle zeg Maargoed, 10,5 maand is een redelijk normale leeftijd om over te gaan naar een autostoel groep 1... Jessica, het is jullie eigen keuze....Persoonlijk zou ik mijn reizen zolang aanpassen, tot mijn kindje sterk genoeg is voor een andere autostoel...Maargoed, dat is mìjn mening, ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt...
Onze jongen zit nog steeds in de maxi cosi. Binnenkort zullen we overgaan naar de autostoel. We doen dit ivm de veiligheid zo laat mogelijk. Hij komt nu (16 maanden) nog niet met zijn hoofd er boven uit. Hij weegt nu rond de 11 kilo.. Wat opvallend dat het ene kind er zo gauw uit groeit en het andere er maanden langer in kan blijven zitten....
Tja hier ook pas eventjes eruit! Dus ook 16 maanden erin gezeten! Eigenlijk paste ze er nog wel in, maar ik wilde ze eruit hebben omdat ik er dan 1 kon wassen en klaar kon zetten voor de kleine zometeen ! Derde maxicosi erbij kopen vond ik zo een onzin, maar eigenlijk hadden ze er nog wel in gekunnen !
Zolang het past kan het ! En het mag tot 13 kilo ! Dus ja, het kan en mag ! Hahaha! Sorry ziet er flauw uit, maar zo zie ik het dan !