Jelle heeft tot 11 maanden in de maxi coxi gezeten, maar toen wij vorige zomer op vakantie naar zweden gingen heeft hij er nog heerlijk in geslapen... Hij was toen 14 maanden. En ik denk dat hij er nu nog in past, alleen denk ik dat hij echt niet meer wil...
Mijn dochter zit nu al met haar benen over de rand van de maxi cosi en ze trekt zichzelf naar voren, waardoor ze met d'r hoofd loskomt. Haar hoofdje wordt dus eigenlijk niet ondersteunt en met elke hobbel klapt ze terug, zo'n naar gezicht. Misschien is een autostoel waarin ze zit dan beter, ze hoeft zich dan niet tot zitten op te trekken.
Dat zou ik echt niet doen met 4 maanden hoor. Milan's benen hangen ook een beetje uit de maxicosi, maar dat maakt niet uit. En hij probeert ook constant te gaan zitten, maar als je de gordels gewoon goed aantrekt, is dit echt nog stukken beter dan een autostoel groep 1.
Hoi, dus de Ellermeyer is de enige met ligstand die OOK achteruit kan? Balen zeg... want zoveel geld hebben wij echt niet te besteden Met een dekentje werken is op zich wel een idee, zij het dat ik het met de huidige temperaturen niet zo'n fijn plan vindt om dat dekentje dan in de auto direct af te doen: dan is het nog ijskoud! Nouja, maar even zien dat we nog even stoppen zodra de auto warm is dan. @Loetje: dat is wel gemakkelijk gezegd, dat je dan je reizen maar even aan moet passen tot het allemaal wel weer volgens voorschriften kan. Dat zou voor ons betekenen dat we een paar maanden niet naar onze familie kunnen: die van mij woont op 1,5/2,5 uur rijden, die van mijn man op 3 kwartier/1 uur rijden. Dat is dus niet voor iedereen een optie. Hoe het kan dat het ene kindje er wel lang in kan en het andere niet, weet ik ook niet. Zal wel te maken hebben met hoe het gewicht over de lengte is verdeeld. Thirza weegt nu 12 pond en is ongeveer 65-66 cm, (schatting op basis van hoeveel ze gemiddeld groeit, laatste keer wegen/meten op CB was 4 weken geleden en we hoeven pas over 2 weken weer), maar heeft een erg klein hoofdje, (grappig bijkomend effect: iedereen schat haar toch kleiner en lichter in dan ze is en vertilt zich aan haar zodra ze haar oppakken, omdat ze flink zwaarder uitvalt dan verwacht). Ik wil haar in een ander stoeltje hebben VOORDAT haar voetjes over het randje uit gaan steken, omdat ze nogal fanatiek afzet tegen alles waar ze tegen af kan zetten; ook tegen de rugleuning van de achterbank, ben ik bang... Dat gaat dan niet echt werken, als ze toch al zo'n hekel heeft aan de MC... Is er dus echt geen achteruit-rij-alternatief voor de ellermeyer? Nobody?
Autostoeltjes van Recaro kunnen naar mijn weten ook tegen de rijrichting in geplaatst worden, maar denk dat ook daarvan de prijs niet laag is ! Vind het ook lelijke stoelen ! Hmm heb nog eens zitten zoeken, maar kan dus niet meer vinden dat ie tegen de rijrichting in kan staan ! Dacht toch dat ik dat eerst had gezien !
http://www.babyplezier.nl/besafe-izi-co ... 9f4a83b783 Die mag ook tegen de rijrichting in gezet worden, maar kost ook weer 400 euro !
Juist niet, want mocht je een botsing krijgen dan word je kindje "in" de maxi cosi gedrukt, en bij een gewoonstoeltje word ze dan in de gordels gedrukt. Dan word het hoofdje met zo'n kracht naar voren geslingerd, dat is niet goed. Nu tilt ze zelf haar hoofdje op en als ze goed stevig in de gordels zit (Ik dacht dat je er 1 vinger tussen moet kunnen doen) kan dat volgens mij weinig kwaad. Plus dat het ook heel slecht is voor het ruggetje om haar nu al zo lang rechtop te laten zitten. Jelle zat ook vrij snel met zijn benen over de rand, maar dat is geen criterium om een kindje over te zetten naar een andere stoel. Maxi cosi geeft op de site aan dat als het hoofdje boven de rand uit komt, ze dan over mogen in een gewone stoel... En ik ben dan toch van mening dat de veiligeheid van mijn kindje voor gaat op wat hij leuk vind... Waar ik wel nieuwsgierig naar ben... Hebben jullie (degene waarvan de kindjes zo krap zitten) de verkleiner er al uitgehaald? Dat scheelt echt een hele hoop ruimte. Eventueel kun je, als ze hun hoofdje nog niet goed zelf recht kunnen houden, dat schuimrubber ding onder hun kontje eruit halen. Dat scheelt ook al heel veel...
Mijn zoontje heeft tot 9 maanden klem gezeten. Het was een flinke jongen. Toen was hij al bijna 11 kilo. Vooral in de breedte. Maar liever even ongemakkelijk, dan nare verwondingen bij een ongeluk. Daarna nog een poosje in ligstand in de priori.. Hij had rond maand 7-9 een groeispurtje qua gewicht. En nu kruipt, loopt en speelt hij veel. Met de 14 maanden controle was hij nog maar 12 kilo.. Dus in die 5 maanden maar een dikke kilo extra
Ben ik toch nieuwsgierig hoe jullie dat dan deden/hadden met die benen over de rand: wij hebben de MC half liggend op de achterbank (anders past het niet/staat ie erg te wiebelen omdat die dan met de onderkant niet volledig op de bank staat). Dan kunnen ze dus, zodra de voetjes over de rand komen, zich afduwen tegen de achterbankleuning... Dat gaat Thirza dus geheid doen en da's niet echt handig en veilig! Het kan mij overigens geen barst schelen hoe zo'n stoeltje eruit ziet, als ze er maar veilig in kan, Voor mijn part zijn ze oerlelijk... 't is maar voor in de auto, als het nou in m'n huiskamer moest staan... Maar eens op marktplaats kijken dus...
En wat als ze zich af gaat duwen dan? De MC zit toch vast in de gordels? Dat ding gaat geen kant op... Anders zou je kunnen kijken of hij steviger staat op de voorstoel? Of misschien is zo'n easy base iets voor jullie, dan. Misschien dat dat steviger staat, omdat er een stang aanzit waarmee de base op de grond steunt...
Zo hard duwen ze echt niet hoor.. Als het goed is, zit de MC stevig vast. Als ze hem aan het wiebelen krijgt, dan zou ik toch kijken of je de MC niet beter vast kunt zetten. Want met een ongeluk komt er ook flink wat kracht op de MC..
nee een mc naar voren duwen gaat ze niet lukken rozemarijke! hier ook een easyfix (zo heet dat ding in de auto toch) superhandig ding.. klik je de maxicosi op en muurvast staat die
Deed ik ook, ideaal! Afduwen kunnen ze bijna niet hoor. Als je kindje het echt vervelend vindt om met de beentjes ietsje ingetrokken te zitten, dan is MC misschien minder ideaal aan het worden, maar Siem vond het in het begin dat ik overstapte (13 maanden) echt raar en jammer dat hij niet meer in MC mocht.
Inderdaad slimme tip. Een vriendin van mij kwam er bij 12 maanden pas achter dat dat eruit kon En trouwens: vaak zijn het ouders die vinden dat ze hun kind aan het 'proppen' zijn, maar als je kind niet protesteert, vindt ie het dus zelf helemaal niet erg.
Wanneer moet mijn kindje vanuit zijn eerste Maxi-Cosi baby-autozitje naar het opvolgende autozitje?Wij adviseren u, uw kindje zolang mogelijk in het eerste autozitje; Groep 0 of 0+ dus achterstevoren te blijven vervoeren en wel omdat dit het veiligst is en bovendien meestal het meest comfortabel. Pas als het kindje met het kruintje van het hoofd net aan de rand van de kuip komt, is het tijd over te stappen naar het volgende autozitje. De lengte van de beentjes speelt daarbij geen enkele rol. Het is zeer onverstandig een kind te vroeg in een groter, voorwaarts gericht, autozitje te plaatsen.
Luan zit ook nog in de maxi cosi, vind het heel lekker dat ze er nog in kan, het is gewoon super veilig! En ze weegt nog geen 9 kilo en steekt ook nog niet met dr hoofdje er boven uit. Dus gewoon het beste naar mijn idee!
Hoi, ben ook niet zozeer bang dat ze de MC van de bank afduwt hoor, 't Is meer dat ze zo krachtig duwt, dat ze zichzelf pijn gaat doen aan de gordeltjes. Wat betreft dat proppen: zonder de voetenzak zal het straks wel wat beter zijn weer, en daar zal Thirza ook wel blij om zijn, want die protesteert nu heftig als ik haar in de MC doe. De verkleiner heb ik er nog nooit in gehad, omdat we vanwege de kou (Thirza werd geboren op de eerste dag sneeuw die we deze winter hadden!) direct de voetenzak zijn gaan gebruiken. Heb laatst wel een keer met de Lodger Shelter haar erin gedaan, was de verkleiner vergeten, maar qua lijfje zat ze toen goed, maar met haar hoofdje niet: teveel ruimte en ze schudde dus behoorlijk heen en weer... Lastig dus, zo'n kind dat qua lengte en gewicht bovenin de groeicurves zit en met haar hoofdomvang helemaal onderop de lijn Hier gaat de MC dus echt zo snel mogelijk -zodra dat veilig kan, uiteraard- weg, want het is echt 10 keer niks hier. En daarom zoek ik dus ook een ander achteruit-rij-alternatief... Ik ga de genoemde merken maar eens op marktplaats zoeken geloof ik.
Rozemarijke, Ik denk niet dat ze zichzelf zeer gaat doen aan de gordeltjes hoor. Mocht het toch zeer doen dan stopt ze vanzelf wel lijkt me ! Verder als ik me hard tegen de autogordel duw doet het ook niet zeer, lijkt me met die maxi cosi gordeltjes hetzelfde te zijn, doet niet zeer ! Verder, weet even niet of ik dat in dit topic al eerder had gezegd of dat weer een andere was een autostoeltje kopen via marktplaats zou ik echt nooit doen. Als er een ongeluk oid mee gebeurd is, is het stoeltje gewoon niet meer veilig. En natuurlijk vertellen ze je er dat niet bij wanneer ze het stoeltje aan je verkopen ! Maar misschien dat jij het niet erg vind dat je niet weet wat er eerder met 'je' stoeltje gebeurd is.