Maagbandje en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joosie, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Wie o wie heeft er een maagbandje en is ook zwanger?
    Ik ben er namelijk zo 1tje.

Ben erg benieuwd hoe het jullie afgaat

2. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Niemand???

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik heb een maagbandje!
    Dit is al mn 3e zwangerschap met mn bandje zelfs!
    Bij de 1e en 2e zwangerschap heb ik hem leeg laten halen,
    en momenteel zit er 3 cc in, en ben voorlopig niet vanplan om dat eruit te laten halen!

Maar de zwangerschappen verlopen gewoon goed, de kindjes groeien goed. Alleen het nadeel zijn de kilo´s die je aankomt met de zwangerschap he...ben echt een jojo sinds de 1e zwangerschap in 2007. Maar dat komt in de loop van dit jaar wel goed!

Hoe vergaat het jou tot nu toe ? en bij welke dokter heb jij je bandje laten zetten ?

4. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Leuk om dit te lezen.
    Ik heb mijn bandje sinds sept 2009 en heel wat ellende ermee gehad. Uiteindelijk tot en met sept '10 22.5 kilo afgevallen, had weer een BMI van 27:D. Toen ontdekten we dat we zwanger waren. Afspraak gemaakt bij de chirurg, en hij heeft hem meteen helemaal leeg gehaald. Ik had er dan ook 7.5 ml in. At ook bijna niks, dus dat was ook niet ok.

Ik merk zeker dat ik dat bandje nog heb, kan wel meer eten, maar ben ook nog steeds snel vol.

Ik ben nu 22.2 week zwanger en 7 kilo aangekomen...is dat veel? Want inderdaad, elke hap wat ik nu eet is meer dan voor de zwangerschap, toen at ik 2 crackers op een dag.

Ik moet volgende week donderdag weer voor controle dus ben benieuwd wat hij ervan zegt.

Ik ben in Hoogeveen geopereert, jij?

En hoeveel was jij aangekomen in je vorige zwangerschappen?

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    hoi hoi,

In de eerste zwangerschap was ik :$ 20 kilo aangekomen.
    Dit was er ook zo af ;) maar ja ik lette niet echt op wat ik at enz..en vondt vooral pizza enz lekker...tja dat zet aan ;)

In de 2e zwangerschap 11 kilo :D

En nu in de 3e zwangerschap 8 kilo afgevallen hahaha

Maar ik val zowiezo heel snel heel veel af met mn bandje, maar ja let gewoon goed op mn eet gewoontes, gezond kleine porties enz, en heb meer als genoeg beweging met een peuter in huis, en nu dan een baby en straks nog een baby erbij ;)

ik ben in Terneuze geopereerd(zeeuws vlaanderen) en stond onder controle in Oostburg. Maar sinds ik verhuis ben sta ik onder controle in Breda. Ik moet mn bandje eigenlijk ook leeg laten halen maar tot nu toe gaat het allemaal goed, en zolang het kleintje goed groeid vindt de gynea het niet nodig. Ben dan ook puur afgevallen door missenlijkheid en overgeven door de zwangerschap heb er nu medicijnen voor gehad.

6. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Hier nog een met een maagbandje! Die van mij is vrij rescent geplaatst namelijk 1 juli vorig jaar! En ben 20 kilo afgevallen! Bij mij lijkt het wel of dat ik minder kan eten sinds dat ik zwanger ben, mijn bandje zit met 4 cc opgespoten! Maar vind dat ik nog genoeg kan eten ik laat hem pas leeg halen als de kleine niet groeit. Ik heb wel wat last van mijn darmen en ben echt misselijk maar of dat dit samenhangd met mijn bandje?? Dat weet ik niet... Heb het nooit gehad met mijn andere twee zwangerschappen en ook niet de afgelopen maanden voor mijn zwangerschap dus tja?? Ik vind het trouwens wel leuk dat er meerdere meiden zijn met naafband en zwanger!! Goed voor de ervaringen;)

7. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    En ik ben trouwens geopereerd in Arnhem in het rijnstate en zit nog in het natraject dus das voor vragen enz wel makkelijk!

8. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Tja je darmen kan ook gewoon door de zwangerschap komen he....en het missenlijk zijn kan er ook bij horen.
    Bij mij staat de missenlijkheid los van mn bandje in ieder geval het begint al voordat ik opsta...en duurde tot 15.00 a 16.00 daarna kon ik pas eten....had eerste emesafene tabletten gekregen hielpen niet en nu sinds enige tijd emesafene zetpillen, en sindsdien gaat het beter kan nu gewoon wat eten

sochtends 2 a 3 volkoren crackers met een glas appelsap of sinasappelsap of chocomel of melk (net waar ik zin in heb)

Dan als ik de kleinste dr fruit geef eet ik zelf ook fruit of een liga

Tussen de middag 1 boterham ( heb moeite met brood door mn bandje) en 2 glazen drinken Eet sinds ik zwanger ben ook regelmatig tussen de middag zo,n afbak broodje van de aldi zijn kant en klare broodjes met knoflook boter erin...dan eet de oudste ervan mee

En rond 15.00 is het hier koffie tijd(niet dat ik koffie drink) maar dan drink ik wel iets met een koekje erbij samen met de oudste gezellig wat drinken!

En dan als manlief thuis komt rond 18.30 eten we warm, eet op zich de laatste tijd wel redenlijk goed savonds, en daar dan 1 of 2glazen water bij.

En de laatste tijd durf ik savonds ook nog wel te snoepen ipv iets gezonds te pakken...tja dat is nadeel van zwanger zijn heb een enorme goesting naar zure snoepjes, zure matten, ufo´s enz en dan iets van sinas,ice tea enz erbij. Maar het is niet elke avond dat ik snoep maar gisteravond zat ik aan de zure matten :D

9. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    O nee ik kan wel meer eten maar merk wel dat ik nu wat meer kleine beetjes tussen door pak heb echt honger ( mijn maag knort en als ik dan niets eet krijg ik echt pijn aan mijn maag!) dus das wel echt veranderd! Verder weet ik wel dat al die kwaaltjes gewoon met de zwangerschap te maken hebben maar tis gewoon grappig al die dingen heb ik nooit gehad vandaar denk ik daar wel eens aan. Maar goed het enige waar ik echt denk dat het nog door de operatie komt is dat ik extra vermoeid ben, nu heb ik wel 2 knullekes rond lopen dus dat heeft er zeker ook mee te maken maar denk dat het ook nog nasleep is van de narcose. Maar goed heb verdere niets te klagen. Ben nu haast 11 weken en ( voor het eerst in drie x) nog niets aan gekomen! Vorige twee zwangerschappen pfff: 1ste 30 kilo en 2de 20 kilo dus was eigenlijk van plan nu maar minimaal aan te komen want de meeste kiloos eet je er zelf aan hè? Ik snoep ook hier en daar wel wat maar let wel echt op! We zullen zien dit x!

10. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    hahaha inderdaad dat snoepen he...het doet je echt de das om met de kilo´s!
    vooral de 1e zwangerschap heb ik me laten gaan :)
    2e zwangerschap eigenlijk alleen gezond gegeten,
    en tot nu toe valt het snoepen ook echt enorm mee.

Maar inderdaad het moe zijn :( heb hier de 2 meiden, en nu 14,5 week zwanger maar moe kan ik over mee praten....moet soms moeite doen om mezelf uit bed te slepen zou er het liefst weer terrug in kruipen maar ja dat gaat niet ;) Maar als ik de meiden uit bed haal en ik zie ze lachen of de oudste roept hoi mama ik ben uitgeslapen...tja dan weet ik weer waar ik het voor doe haha!

Zoals vandaag ben niet vooruit te slepen, terwijl ik 2 dagen geleden bijna het hele huis aan kant heb gedaan op 1 middag ;)

11. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Jeetje. ik moest wel even bijlezen. haha..

Leuk om dit te lezen. Ik moet dondedag weer heen dus ben benieuwd wat ze ervan zeggen. De mijne is wel helemaal leeggehaald he, en ben nu dus 7 kilo aangekomen.

Ik kan zeker minder eten dan voor dat ik dat bandje had, al at ik toen ook niet extreem veel, meer verkeerd, maar ben zeker sneller vol.

Ben heel benieuwd hoe het jullie verder vergaat. Ik ben natuurlijk al een stukje verder;)

Deel Deze Pagina