Onze kleine meid is 2 en half maand en begon bij 5 a 6 weken ongeveer al met doorslapen. Het begon tot 5 uur in de nacht en elke keer een kwartier of half uur langer. Om 11 uur avond krijgt ze haar laatste flesje. Ze deed het zelf automatisch doorslapen, ik heb het haar niet geleerd. ze krijgt wel veel ritme en regelmaat. Dus nu de laatste week slaapt ze zelf door tot 8 uur. Het is dus meestal 7 tot 8 uur slaapt ze. Vandaag zelfs tot 10 over 8. En ze krijgt 6 x voeding van 155 ml (5 schepjes) sinds een week. Daarvoor kreeg ze 130 ml voeding 4 schepjes plus 10ml water: 145 ml voeding. Ook 6 keer per dag.
in principe wordt gezegd dat een baby op die leeftijd max. 8 uur zonder voeding kan, maar ook mijn zoontje is een langslaper en houdt ongeveer hetzelfde schema aan als jouw dochter. Die van mij heeft het ooit gepresteerd om 12 uur lang niet om voeding te vragen (en hij is nog net 4 maanden) Daarna had hij roze urine in zijn luier van het vochttekort (dit is geen bloed, maar het komt door uraatkristallen) maar dat was ook maar in 1 luier de volgende luier was het al weer opgelost. Officieel 'mag' je ze dus niet zo lang laten slapen maar ik zou me er geen zorgen over maken, zodra het mis is merk je het wel en als het echt lang duurt kun je ze altijd proberen wakker te maken. Ik geniet in iedergeval van de 8 uur ononderbroken slaap die ik krijg.
Het wordt idd gezegd dat het nog niet slim is om ze te laten doorslapen. ik zou het haar lekker zelf laten bepalen ons meisje sliep na de eerste nacht 6 uur achter elkaar daarna moesten we haar wakker maken (eerste paar dagen om de 4 uur wakker maken) en na 2 weken sliep ze van 23.00-7.00 uur dat heeft ze een tijdje volgehouden en toen ze 3 maanden was sliep ze van 20.30-8.30 en nu nog steeds... Op het CB zeiden ze dat ik een luxekind had en als ze gewoon alert blijft en lekkere volle plasluiers heeft hoefde ik me geen zorgen te maken... Ze groeit ontzettend goed en ziet er lekker mollig uit ze zeiden ook nog op t CB als je het nu gaat veranderen en haar wakker gaat maken voor voeding dan kan het zijn dat ze daarna helemaal uit haar ritme is en het echt maanden duurt voordat ze weer doorslaapt... Gewoon kijken wat goed voelt en hoe je meisje het doet
Hier sliep dochterlief met 2,5 maand van 8 tot 8, we deden overdag om de 3,5 uur voeding zodat ze toch nog aan 5 voedingen kwam, dit waren flessen van 180 cc
Ze geven ook weleens het gewicht aan als meter: Voor ieder pond mogen ze een uur doorslapen. Maar als je kindje gewoon fit en alert wakker wordt, zou ik m'n kindje lekker laten slapen hoor. En één uurtje meer of minder zou ik me sowieso geen zorgen over maken.
Ja me meisie was ook 4 weken te vroeg gebeuren. ze is heel snel met alles, en ze eet super goed !! ze groeit ook goed en goede plasluiers. En heel alert. Ik vroeg me eigenlijk af tot hoe lang daarom had ik deze topic geopend.. want ze slaapt gewoon heel goed en is echt een tevreden baby en huilt alleen wanneer ze honger heeft en wanneer ze slaap heeft ff en dan huilt ze max 1 min en. En buikkrampjes heeft ze maar heel even last van gehad, gelukkig. ik kan wel eindelijk lekker me rust pakken in de nacht dat had ik zeker nodig na die zware bevalling en in het begin..
ze was 2750 gr toen ze geboren werd en groeide heel snel.. a.s. dinsdag weet ik weer hoeveel ze weegt, ik denk nu 5 en half tot 6 kilo. 2 weken geleden had ik haar gewogen was ze bijna 5 kilo. Dinsdag krijg ze haar eerste prikje. ze is nu bijna 2 en half maand. 1 keer is ook voorgekomen dat ze bij 10 uur avond ook al door slaapt.. ik durf haar soms niet eerder te laten slapen omdat ik dacht dat ze dan te weinig voeding krijgt.. Heel gek in de nacht als ze doorslaapt kan ze lang zonder voeding en overdag moet het precies op tijd zijn voor haar flesje anders gaat ze heel erg huilen en kan ze niet wachten tot ze de flesspeen in haar mondje heeft hihih.. het eerste flesje na dat ze in de ochtend wakker wordt wilt ze altijd na 4 uurtjes.. en de andere voedingen na 3 uurtjes tot het weer 11 uur is en slaapt ze door. EN zo elke dag door..
met 3 maand kreeg mijn dochter nog maar 4 voedingen, 8 12 16 en 20 en dan sliep ze tot 8, het is/was heerlijk zelf is ze een maand tevroeg geboren, was zowel voor de ka als voor de cb arts geen enkel probleem, ondertussen slaapt ze zo goed niet meer..... nu ze 10 maand is slaapt ze van 19.00 tot 05.00 word je wat minder vrolijk van, heel soms tot 06.00 we hopen heel gauw iig 06.30/07.00 dat vind ik een goeie tijd van opstaan
en blijft ze na die 6.00 uur (7.00uur) lang wakker of slaapt ze gelijk weer na de voeding?? bij mij slaapt ze gelijk weer en dan in de middag en na middag tot avond beetje is ze vaker wakker met kleine slaapjes er tussen.. Soms slaapt ze wel veel en soms moet ze na elke voeding ff een half uur tot uur wakker blijven om te kijken en te spelen en aandacht te krijgen..
haha nee helaas niet, zou wel fijn geweest zijn ze slaapt om 08.30/09.00 weer, op de leeftijd van 2 a 3 maand sliep ze tot 8 uur, en dan ging ze rond 10.00 weer even een uurtje slapen.
De algemene regel is dat ze per pond lichaamsgewicht een uur achter elkaar mogen slapen. Jouw kleintje mag dus prima de nacht doortukken, als ze zo'n 5-6 kilo is Lees dat ze verder goed alert is en voldoende plasluiers heeft, dus geniet er lekker van
Onze dochter kreeg rond half elf de laatste fles en sliep soms tot half tien of langer. Ze worden echt wel wakker van de honger. Heerlijk genieten van de langslaper. Zo gauw er tandjes komen is het gedaan met de pret
Mijn zoontje is 7 mnd en slaapt van 19.00 tot 7.30 / 8.00. Sliep ook al door toen hij 6 of 7 weken oud was, en heb al vrij snel zijn late fles (23.00) weg gelaten omdat hij deze gewoon niet dronk en hij dan juist na 4 uur weer wakker werd. Ik zou zeggen lekker laten slapen, ze komen echt wel als ze honger hebben! En als ze overdag gewoon genoeg flessen krijgt lijkt t me alleen maar heerlijk! Lekker van genieten
Dankje allemaal lady's !! Hoe bedoel je met laatste fles (23.00 uur) weg laten?? Toevallig vandaag, was ze 08.10 wakker en daarna eerste voeding na 4 uur en daarna de rest 3 uurtjes. Dus vandaag kom ik dan uit als laatste 21.00 uur. Ik zit nu uit te stellen en het is nu 22.00 en ga zo haar flesje geven. Dan heeft ze 5 voedingen van 155 gehad. Normaal kom ik uit op 23.00 uur de laatste flesje en heel de dag 6 voedingen. Als ze 7 uur ochtend flesje geef en dan komt het wel precies uit 23.oo uur. Moet ik nu dan overgaan tot 5 flesjes v 165 ? Ik weet nu niet hoe ze het gaat doen als dit nu haar laatste flesje is 22.00 uur. Het is 1x eerder gebeurd en ze sliep gewoon de hele nacht weer door. Dus ik ben benieuwd.
Ik denk dat het geen probleem is, maar veel langer als 7 uur half 8 zou ik haar nog niet laten slapen.
Mijn oudste is destijds met 4 weken gaan doorslapen. We maakten haar tussen 23-0.00u wakker voor een fles en dan sliep ze tot 9.30u. DIt heeft ze de eerste 6 mnd zo gedaan. Ze deed t er prima op en we hebben t maar zo gelaten
Hier is verteld dat mijn zoontje zo lang mag slapen als hij wilt. Als hij verder gewoon goed helder is en tevreden. Hij slaapt bijna altijd minimaal 10 uur. Is 5,5 kilo dus volgens de berekening van ponden mag het ook.
sooo dat is al behoorlijk lang tot half 10.. ja ik hoor meestal kinderen gaan later van 7 tot 7 slapen en ik dacht dat ze dus nooit later dan 7 uur ochtend mochten slapen.. maar dat is dus gewoon normaal.. Ik laat het maar gewoon op de kleine aan.. zij slaapt maar hoeveel zij zelf nodig heeft en ze geeft zelf wel aan wanneer ze honger heeft.. oweee, ik ben te laat er mee kan ze soms chagrijnig worden..hihiihhi