Wij hebben zelf een liedje bedacht en daarna zingen we nog slaap kindje slaap. We zingen alleen als ze de nacht in gaat, overdag vertel ik dat ze lekker gaat slapen en tot straks, dan het muziek'dingetje' en lekker slapen.
ik heb alleen de ritueel schone luier slaapzak aan tandjes poetsen papa kus poesjes dag zeggen ik geef een kus en zeg lekker slapen gaan en tot morgen muziekje aan aai over de bol en dan gaat ze slapen
olifantje in het bos, slaap kindje slaap maar alleen af en toe of als hij verdrietig is. anders muziekdingetje aan weltriusten en tot morgen
ik ga slapen ik ben moe doe mijn beide oogjes toe Heere houdt ook deze nacht over amy getrouw de wacht amen
kleertjes uit pyamaatje aan, hoogste tijd om naar bed toe te gaan kijk eens even op de klok, alle kippetjes zijn al op stok. Wij moeten nu slapen gaan, kleertjes uit en pyamaatje aan. Dit zing ik terwij ik haar uit kleed. Werkt meestal wel goed.
Vaak zing ik terwijl we naar boven lopen "Op een grote paddestoel" Dat zing ik al voor hem vanaf dat hij geboren is, en hij word er elke keer weer helmaal rustig van..
Slaap kindje (Fabio) slaap... Als ik het heel rustig zing, valt hij er soms echt van in slaap, zooo vertederend...!
slaap tijntje slaap Jij bent mijn kleine aap, Je drinkt je melk zo zoetjes, en heb van die gekke voetjes! kusje, speentje, knuffeltje en ik loop weg. Papa doet het weer heel anders!
uhm geen liedjes of muziekjes, gewoon na het douchen nog even bij ons op de bank spelen en dan een kusje en naar bedje alleen als hij huilend wakker wordt sus ik hem door een deuntje te neurien wat de moslims zongen tijdens de hidjra...maar dat zullen velen niet kennen
Jeetje, wat meld je dat resoluut... Mag ik vragen waarom niet? Ik vind het zelf juist zo gezellig en mijn drie kinderen ook merk ik...[/quote]
ik zing elkke avond wat anders, maar ik zing best veel voor alsyia vind ze leuk en gaat ze swingen ..
Hier ook ; ik ga slapen ik ben moe. Alleen een beetje aangepast... Beneden doen we altijd pyama en slaapzakje aan, dan vitamine D en papa (of mama) een kus geven. Dan naar boven, daar mag hij een boekje uitzoeken die we gaan lezen. Eén keer voorlezen en daarna nog een keer zelf lezen. Dan in bed, liedje zingen, dikke kus en dan lekker slapen. Best een uitgebreid ritueel als ik het zo zie . Maar we vinden het heerlijk, even lekker rustig samen de dag afsluiten! Minke
In de maneschijn, maar meestal You van Evanescence. Dat is zo'n mooi nummer! Heb ik veel gedraaid en meegezongen tijdens te zwangerschap, en daarna als ik Senne vast had om te troosten ben ik t gaan neurien. En nu zing ik het vaak voor hem als hij gaat slapen. Hij wordt er echt rustig van. Het hoeft dus niet perse een kinderliedje te zijn, in dit geval gaat het meer om het gevoel en de melodie.