Hoi meiden, Ons zoontje van 2 jaar is een enorm slechte slaper, heeft het afgelopen jaar niet een nacht doorgeslapen. We hebben echt alles al geprobeerd. Hij heeft ook veel meegemaakt die periode: de geboorte van zijn ernstig zieke broertje en langdurig van huis (met ons in Ronald Macdonald huis). Nu zag ik dat er ook tabletjes zijn van vsm (kindival) voor kinderen om wat rustiger te worden (niet suf), en om wat makkelijker alle indrukken van overdag te kunnen verwerken. Nu was ik erg benieuwd of iemand van jullie dat wel eens heeft gebruikt en wat jullie ervaringen zijn. Liefs, josie
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van dat soort middelen. Ik vind altijd dat een kind zich moet kunnen uiten en dat dat niet onderdrukt moet worden, maar in dit geval is er natuurlijk het een en ander gebeurt. Ik denk dat je er voor moet zorgen dat er de komende tijd regelmaat in zijn dagen zit. Voor zover dat inmiddels kan, want ik weet niet hoe de situatie nu is natuurlijk. Zodat hij weet waar hij aan toe is. Dat geeft een heleboel rust en vertrouwen en dat wil misschien weleens helpen.
Ik heb het een tijd gebruikt bij mijn dochter, werkte goed. En echt enorm suf werd ze niet, wel rustiger.
Kun je niet beter even met je kind last een dokter of cb of iets dergelijks. Ik vind het altijd erg lastig om kinderen zomaar iets te geven en zeker als ze dat rustiger maakt. Ik zou het in ieder geval niet zomaar doen.