Tot hoe oud kindje in fietskar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snowtje, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even verhaal vooraf: wij willen in de toekomst graag een tweede kindje :) maar nu ben ik zelf nogal praktisch ingesteld (misschien iets té.. :))
    en denk ik dus aan het volgende: ons dochtertje gaat nu naar het kdv en wordt door mama gebracht met de auto en papa haalt altijd op de fiets. Nu geen enkel probleem, gewoon zitje voorop. Maar.... als er een tweede komt, kan ons dochtertje natuurlijk nog niet zelfstandig fietsen. Dus... Moeten er in de toekomst twee kindjes met de fiets gehaald worden, dan wel van het kdv, dan wel van het kdv en bso (afhankelijk van wanneer de baby komt :p).
    En dan gaat het met name om de beginperiode (vanaf 3 maanden): jongste is dan te klein voor zitje voorop. maxi cosi op bagagedrager is dan ook niet mogelijk, want daar zal de oudste in een fietszitje moeten zitten.

Nu heb je natuurlijk van die fietskarren, waar je een baby in kan vervoeren en een kind ernaast. Dan kan je ze dus allebei ophalen. Maar tot hoe oud kan je kindjes vervoeren in zo een fietskar (bv. kidcar)?? Want wanneer gaan kindjes eigenlijk zelf op hun fietsje naast je fietsen? Tot die tijd moet je ze toch op een andere manier vervoeren.. kan dit tot die tijd in zo een fietskar?
    En is zo een fietskar makkelijk aan- en af te koppen aan de fiets? Vriendlief vindt het niet fijn om altijd met zo een kar te fietsen, als hij zelf alleen fietst, wil hij hem eraf hebben. Gaat dit makkelijk?

Een hoop vraagjes, maar hoop op handige antwoorden ;)

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Heb persoonlijk geen ervaring met fietskarren, maar volgens mij kunnen je kindjes er dan best wel een hele tijd in.
    Voordat je kindje zelf meefietst ben je wel een paar jaartjes verder denk ik...

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb een fietskar, van ehmmm kidcar geloof ik,
    het zijn dure krengen ! maar je hebt er onwijs veel aan,

onze dochter is in aug. geboren, wij hebben er mee gedaan tot afgelopen juli,

onze dochter was/is vrij klein en kon er tot 10/11 maanden in liggen ( in de kuip)

nu zouden ze er beide in kunnen zitten. maar ik heb het eigenlijk nog niet weer gebruikt.

Deel Deze Pagina