Onze kleine meid is 16.5 maand.. En ze loopt nog niet.. Zet nu wel wat stapjes als je haar aan twee handen vasthoud maar zodra je een hand loslaat zakt ze door haar knieen. Ze trekt zich wel goed op tot staan en schuiffelt.ook langs de tafel... Aan de ene kant denk ik ach ja ze kan haar hele leven nog lopen maar aan de andere kantvwordt ik ook wel erg onzeker.door alle.opmerkingen van anderen dat ze zo laat is en vragen of er iets mis met haar is. Zijn er hier nog meer mama's met laat lopende kindjes??
Mijn zoon liep met 16 maanden, dochter met 18 maanden. De een loopt nou eenmaal later dan de ander, jouw dochtertje kan vast iets anders heel goed. Mijn kindjes waren bijv weer wat sneller met de fijne motoriek. Maak jij je echt zorgen, of ben je onzeker om wat andere mensen zeggen? Ik blijf erbij dat je echt moet kijken naar je kindje en luisteren naar je eigen gevoel. Ik heb nooit een moment gedacht dat mijn kinderen niet zouden gaan lopen of dat er iets niet klopte, ik was natuurlijk weleens ongeduldig en onzeker(vooral bij mijn zoon).
Zo laat is ze toch niet? Volgens mij lopen kinderen gemiddeld met 16 maanden. Dat wil dus zeggen een deel eerder, maar ook een deel later. Maak je niet ongerust wat anderen ook zeggen. Zodra ze de kracht in haar benen heeft om zelf te blijven staan en vertrouwen in haar kunnen, kan het ineens hard gaan.
Die van mij heeft zijn eerste stapjes gezet met 21 maanden!!! Ook ik werd erg onzeker van de vraag: loopt hij nog niet!!!??? Het CB adviseert te bellen als de kleine met 23 maanden nog niet loopt, dan wordt je doorgestuurd naar fysio om te kijken of het kan liggen aan heupen/voetjes enz....Tot die tijd mag je kleine er alle tijd voor nemen! Hoe oud was je zelf toen je liep? En je partner? Zelf liep ik namelijk ook pas met 21 maanden, dus het zat er een beetje in.... Maak je niet teveel zorgen al ken ik het........Het komt goed!
Ik maak me geen zorgen maar de opmerkingen van anderen en het zien van al die kindjes die rond dezepfde tijd of een paar maanden later geboren zijn en al wel lopen maakt me wel soms onzeker... Onze kleine mid ontwikkelt zich verder prima. Het is fijn om te weten dat onze meid niet de enige is die later is..
Die opmerkingen zijn inderdaad niet leuk! onze dochter staat pas sinds een maand en binnen een week schuifelde ze langs de tafel en inmiddels durft ze ook over te steken van tafel naar bank. Dus ik verwacht dat het niet al te lang meer duurt voordat ze loopt, het gaat supersnel. Als ze papa achterna gaat dan duurt het wel even voor ze loopt want die liep pas 3 dagen voor zijn tweede verjaardag..
Mijn prinsesje is net vorige week stukjes los gaan lopen, met 20 maanden Zij wilde ook lange tijd alleen aan 2 handjes, daarna aan 1 handje, en nu voor het eerst stukjes los. Niks mis mee, gewoon opmerkingen negeren. Bij mijn man zit het ook in de familie trouwens, hij en zijn broer en zus waren allemaal laat.
Simone kan ook alleen aan 2 handjes lopen, zakt ook door de knieen als je 1 hand loslaat. Los staan kan ze 2 seconden als ze er niet bij nadenkt Maar de fijne motoriek is dan weer heel goed.
hier een hele snelle lopen nete na zijn 1ste verjaardag.. maar daar hoef je ook niet blij mee te zijn hoor overal zit hij aan met zijn grijpgrage vingertjes.. zou me niet te druk maken.. neefje liep ook pas laat maar gaat als een trein nu
Hier een meid van 17 maanden... Vanaf 11 maanden optrekken en langs de tafel lopen, sinds vorige maand af en toe kort stukje los (als wij allebei op de grond gingen zitten) en sinds afgelopen week weer wat meer stukjes los. Maar het kruipen heeft nog steeds de voorkeur! Tja, komt wel.. als ze vroeg lopen is inderdaad ook niet handig..en hier komt ze met kruipen en optrekken wel overal, dus waarom lopen??
Hier ook een laatloper. Aan de hand of achter zijn auto lukte het wel, maar los niet. Dit kon hij pas met 21 weken, net 4 weken voor z'n zusje er was, gelukkig! Heb me ook flink zorgen gemaakt, vooral ook door alle opmerkingen van mensen om je heen. En als ik nu kijk loopt hij gewoon hartstikke voor want al die tijd dat hij niet liep deed hij andere dingen. Nu kan hij bijv al heel goed praten met echte zinnen. Dat heb ik de kindjes die zo vroeg waren met lopen nog niet "zien" doen. Het komt dus goed, enne nog zoiets, mijn zoontje liep ook meteen goed en stevig. Dus niet met van die slappe beentjes.