Ik heb ook 2 verschillende kinderen.. De oudste sliep tot 3,5 nog regelmatig in de middag. Had het ook echt nodig. Hij is pas rond de 16 maand overgegaan naar 1 slaapje.. En dan de jongste. Die ging met 9 maand naar 1 slaapje en met 18 maand was hij er wel klaar mee. 2 kinderen, 2 gebruiksaanwijzingen
Ik ben bang dat dat hier ook het geval is... wel jammer mis dat uurtje voor mezelf in de middag best wel!
Mijn dochter deed vanaf een maand of 11 nog één slaapje. En ze begon net voor haar 2e verjaardag te rommelen met haar middagslaapje. Toen werd haar broertje geboren en wou ze toch weer slapen. Tot ze ongeveer 2 jaar en 4 maanden was. Toen was het echt klaar. Overig zou ik haar gewoon op bed laten als ze gewoon kletst of zingt. Is toch even een rustmoment. Ik haalde mijn dochter meestal pas uit bed als ze het zat was.
Oudste ging met 10 mnd naar 1 dutje. Bijna 3, na de psz heeft hij het echt nodig. En voor de rest verschilt het per dag. Jongste ging voor de 6 maanden al over naar 1x 3 uurs dutje. Het leek er even op dat het niet meer nodig was maar inmiddels slaapt hij weer tussen de middag.
Hier een 2 jarige en wilt ook geen middagdutje meer doen. maar ik merk dat hij wel moe is. maar slapen komt er niet van. Om 18 uur begint hij te zeuren en te huilen dat hij moe is en om 19 uur slaapt hij dan tot 07.45 uur. wel vermoeiend ook voor mij.
Mijn oudste sliep al met ongeveer anderhalf niet meer echt s middags. Ik heb hem eigenlijk toen toch consequent elke dag anderhalf a twee uurtjes in z'n bedje gezet. Hij vond dat overigens prima; kletsen, zingen, spelen. Anders had ik het niet zo gedaan haha. Maar ik was toen zwanger van de tweede en ik kon mijn rust goed gebruiken Af en toe sliep hij dan opeens ook weer een paar uur. Mijn middelste heeft rond die leeftijd ook wat minder graag geslapen en dat kwam na een tijdje terug, tot haar derde zeker wel lekker een middagslaapje gedaan. En nu vraagt ze er soms wel weer eens om (drie en half) Jongste van anderhalf slaapt nog heerlijk uren s middags. Kondig zelf na de lunch aan dat ze gaat 'lape'
Dochter is 3jaar en 2maanden, slaapt smiddags nog een uur of 3/4. Savonds 20u er in tot een uur of 8/9.
Onze jongste word februari 2 en slaapt nog elke ochtend/middag ruim 2,5 uur. Hebben de oudste 2 ook altijd gedaan.
Dochter ging rond de 16 maanden over naar 1 slaapje. Nu ligt ze s middags altijd nog op bed en slaapt meestal 1.5 tot 2 uur maar soms ook uitschieters naar 3 uur. Maar een enkele x slaapt ze ook niet.
ik leg hem echt elke dag in zijn bedje. hij is dan zo slaperig waarvan je denkt dat hij gaat slapen. maar na een kwartier begint hij te roepen en te huilen. dat ik hem weer eruithaal. naast zijn kamer ligt dan mijn dochtertje van 1 jaar te slapen. zij wordt ook dan gelijk wakker. lichte slaap heeft zij☹.
Dat hadden wij ook een tijdje. Onze jongste slaapt er ook naast en hij sliep heel licht. Maar nu slaapt hij door de speelgeluiden heen. Wij hebben het speelgoed bij onze peuter gezet waar beneden niet goed mee te spelen valt omdat de jongste het allemaal afbreekt.
Ik hoop dat J de 18 maanden gaat halen maar ik vrees als ik naar de oudste 3 kijk. Score is tot nog toe 17, 18 en 15 maanden...