Tot hoe oud samen douchen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SDonya, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als uitzondering op de regel snap ik het wel. Ik weet echt niet wanneer ik voor het laatst met m'n ouders gedouched heb. Wij hadden geen geheimen thuis, maar echt 'bloodlopen' deed niemand.
    Ben er niets preutser van geworden hoor, maar ik kan me ook niet voorstellen dat je zo makkelijk bent erin :)

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou mijn kinderen graag willen leren dat naaktheid normaal is en dat je lichaam niet iets is om je over te schamen. Ik snap dat dit anders ligt binnen bepaalde culturen.

Mijn antwoord zou zijn: zolang alle betrokkenen zich daar prettig bij voelen.

Hier gaan de kinderen trouwens meestal met elkaar onder de douche of in bad.

3. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    398
    83
    Niet alles gelezen maar hier douchen we ook altijd samen vriendlief voelt zich wel iets ongemakkelijker dus houdt altijd zijn boxer aan als de kleine erbij ataat

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Hier zolang ze het wilt.
    Ze is nu 5 jaar, douched meestal met mij, maar soms wilt ze met papa.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Geen flauw idee. Tot het voor hun gênant of zo wordt?
    Op dit moment wordt er nog samen gedoucht. Met mama, papa. Ze staan ook altijd bij me als ik me omkleed.
    Totaal niet vreemd, of grappig, of gek. Wel waren mijn 'boobies' interessant een bepaalde periode. Niet op gereageerd, bloot is heel normaal vinden wij.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

precies zo

7. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik heb tot best oud met mijn vader samen gedouched.. Vond zijn douchegel altijd zo lekker ruiken :p. Denk dat ik toch wel 8 of 9 was. Misschien nog wel langer zelfs. Maar geloof me, heb er geen trauma aan over gehouden. Kan me ook geen beelden voor de geest halen van mijn vaders bungelende klokkenspel ;).

Mijn beste vriendinnetje van vroeger woonde in een nog minder preuts huishouden. Als Ik daar bleef logeren liep moeder (ouders gescheiden) gewoon naakt rond. Dat heeft meer indruk nagelaten dan het douchen met mijn vader.

Ik kan me niet meer herinneren dat ik met mijn moeder gedouched heb.. Deed dat vaker met/bij mijn vader, ouders zijn gescheiden toen ik 6 of 7 was.

Bij mijn vriend thuis gingen ze trouwens gewoon baar de wc/haren doen/tanden poetsen als een ander in de douche stond. Ook nu nog (zusje is 19).

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm als hier vriendjes of vriendinnetjes zijn dan pak ik ook even een badjas hoor :)

Maar vroeger thuis was het ook nooit een punt als iemand even tanden poetste of z'n haar deed.
    Lang leve het douchegordijn zegmaar.

Nu geen afscheiding tussen douche en toilet... En Anne gaat wel gewoon naar de wc.. Maar wijzelf zitten graag alleen op het toilet toch :)

9. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij zijn hier heel makkelijk met bloot.
    De kinderen zien zowel mijn man, als mij dagelijks bloot en zijn niet anders gewend.
    De deuren gaan niet op slot en de kinderen douchten zowel met papa als mama.
    Onze oudste zoons van 13 en 11 gaan al een poosje graag zelf onder de douche, al staat de deur altijd nog gewoon open en lopen ze bloot naar hun slaapkamer.
    Die van 7 en 2 gaan nog wel graag met ons.
    Ik vind het allemaal prima, zolang de kinderen het prima vinden.
    Ik vind het vooral belangrijk om het gevoel dat de kinderen er bij hebben te respecteren.

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    #110 mw21, 19 mei 2013
    Laatst bewerkt: 19 mei 2013
    Bijzondere vraag als je t mij vraagt haha

Als mijn vader stond te douchen ging ik gewoon plassen op de wc in de badkamer haha en was ik echt wel tien ofzo hoor lkkr boeiend

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Als je niks nuttigs kan zeggen zeg dan gewoon niks.

@ andere bedankt voor de antwoorden we zijn er inmiddels over uit hoe we het gaan doen! Tot een jaar of 4 doucht ze met papa als ze dat wilt en daarna alleen of met mij! :)

12. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hier douchen ze nooit met papa of mama, maar gewoon met elkaar.
    Met papa mogen ze douchen maar dat willen ze zelf niet.
    Mama wilt niet samen met ze douchen en gelukkig willen ze dat zelf ook niet.:)

13. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Nou hier gewoon zolang ze zelf willen.
    En ze zal altijd waarschijnlijk wel herinneren hoe papa er in zijn blootje uit ziet want wij doen niet moeilijk met naakt. Lopen gewoon over de gang naar de slaapkamer toe na het douchen etc. Oudste dochter is nu 6 en voor haar is het allemaal heel normaal. Zijn ook niet van plan dat te stoppen als de meiden ouder zijn MAAR als ze zich er ongemakkelijk bij gaan voelen houden we daar rekening mee natuurlijk, maar waarschijnlijk gebeurt dat niet omdat het voor ons normaal is.

Een vriendin van mij ging ook gewoon naar de naakt sauna toen ze 10 was met haar gezin (dus ook vader) Nooit een probleem geweest bij hun. Ook niet in haar puberteit had ze problemen ermee. Hoop gewoon dat het hier ook zo normaal zal zijn.

14. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Waarom daarna nog wel met jou? Met mama of papa is toch precies hetzelfde??????

15. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ieder zo zn mening, hier wordt gewoon gedouched met iedereen.

en ja, ook met oma of opa, laatst stond mn broer onder de douche (doen daar nooit de deur op slot) en toen had dochter (2) snel dr kleertjes uitgedaan op de gang en was er bij onder gesprongen. broer vond t wel even een genant momentje, maar hebben heerlijk staan spetteren met elkaar. no problem!

16. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Hier wordt met papa en mama gedouched. Met papa is leuker :D.. Borsten zijn soms wel interessant, maar daar reageer ik op met: Ja mama heeft ook tietjes en waar zijn die van jou?'' en dan is het vaak klaar.

Hier stoppen we er mee, als iemand zich niet meer prettig voelt. We kleden ons ook om met zoon erbij, vind de schaamte niet nodig.

17. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik kan me nog wel herinneren dat ik met me ouders de douche in ging hoor en heb er geen trauma's aan over gehouden zover ik weet :D op ten duur wilde ik gewoon de douche voor mezelf alleen;)
    Weet geen maten meer iig haha
    Hier gaat de deur van de wcen badkamer ook niet op slot en boef douched gezellig mee.
    Lopen ook prima in onze blote billen naar de slaapkamer als het moet.
    Naaktheid is niet raar of eng en rust geen taboe op.
    Geen idee of hij alleen douche bij me ouders als hij daar slaapt (nooit bij stil gestaan) maar zou het zo zijn maakt het me niks uit.

18. 2jees

2jees Niet meer actief

hier douchen we niet samen. met een baby durf ik niet goed en daarna vind ik het niet nodig. Natuurlijk kleed ik me aan maar ben niet helemaal naakt dan. wcdeur staat los voor de veiligheid maar ik leer mn oudste nu niet zomaar te kijken. Papa is nog nooit bloot gezien ;)

Bloot is van jezelf. niemand hoeft een anders geslachtsdelen te zien tenzij getrouwd. Ik ben christelijk dus ook zo opgevoed.

19. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Met mijn dochter van 3,5 douche ik nog steeds samen, papa ook. Ik denk dat ik er pas mee stop als ze het zelf aangeeft.
    Mijn stiefzoon heb ik vlak voor zijn vierde verjaardag leren kennen. Als ik onder de douche stond ging hij vaak met mij mee, omdat ik zo lekker haren kan wassen (kapster van beroep) nadat hij enigszins ging ontdekken dat vrouwen anders waren en hiernaar vroeg, ben ik hiermee gestopt, op 6 jarige leeftijd. Wel moet ik hem nog steeds douchen, of in ieder geval in haren wassen, maar dit gaat gewoon aangekleed voor mij. Dit vind hij gewoon erg leuk, want ik maak altijd grapjes... Hij is nu 8 jaar.

Ik denk dat je gewoon op je gevoel af moet gaan, wanneer jij denkt dat het niet meer kan.

20. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Met mijn ouders heb ik nooit gedoucht. Met mijn moeder ging ik vroeger wel in bad. Ik ben nu 36 mijn oudste dochter is 15, we gaan heel vaak samen in bad. Is ook altijd zo geweest. Lekker tutten, maskertjes op etc. Heerlijk. Mijn zoon van 10 gaat ook nog met regelmaat bij mij in bad, lekker gezellig. Maar ook gaat hij vaak met mijn man (nu al bijna 8 jaar zijn stiefpapa) in bad, gezellig samen met onze kleine man van 2.
    Ook gaan mijn man en ik vaak samen in bad, met onze kleine man van 2.
    Hier zijn eigenlijk alle combinaties mogelijk :D:D
    Dochter van 15 loopt rustig de badkamer in om haar tanden te poetsen als mijn man staat te douchen. Altijd zo geweest sinds we samen wonen.

Mijn man gaat niet bewust de douche in als zij in bad zit of staat te douchen. Het zou haar niet boeien denk ik, maar dat is meer respect van zijn kant naar haar toe.

Terwijl dochter en oudste zoon bij hun "echte"vader echt niet zo vrij zijn. Hier is het gewoon allemaal normaal. Nooit over gesproken of nagedacht, het is zo gegroeid.

Hoe lang ik nog met mijn dochter in bad ga? Geen idee, zolang we het allebei nog gezellig vinden;)
    Ik denk dat zoon van 10 er binnenkort vanzelf mee stopt als hij haargroei krijgt ofzo;) Hij vindt het nu nog zo gezellig, en ik wil niet tegen hem zeggen "wordt je er nu niet eens een keer te groot voor" .
    Dat zal vanzelf over gaan.

Wij zijn dus echte "bad" genieters, heerlijk!

Deel Deze Pagina