maanden geleden had ik een topic geplaatst dat onze zoontje zo slecht sliep ! toen op advies van cb terug gelegd in de ledikant! ging meteen super goed en kon dus zijn middagslaapje laten vallen en sliep savonds meteen probleem opgelost (dachten wij ) nu moet ik nog 13 weken tot de bevalling dus dachten we gaan het weer proberen dus weer in het peuterbedje! sindsdien drama! overdag houdt hij het niet vol om wakker te blijven waardoor we weer in het zelfde spiraal zitten ! meneer wordt dus sowieso 1 x wakker snachts waarom?? Ik zelf denk dus dat ie zijn geborgenheid kwijt is in het peuterbedje ! bed is natuurlijk groot en ledikant was veilig en klein meneer heeft daar altijd al moeite mee gehad zocht als baby veel geborgenheid en moesten hem ook inbakeren maarja hij moet er een x aan wennen maar hem zo versleten zien doet ook gewoon pijn hij zit nu op de psz en moet smiddags dus gewoon weer naar bed omdat ie echt zo moe is (net dus van school naar oma in de auto in slaap gevallen ) continue loopt meneer te drammen en dreinen omdat hij op is ! op van de vermoeidheid ik weet alleen niet zo goed waar ik goed aan doe ! dit doorzetten en dus gewoon keihard in zijn peuterbedje laten liggen of!! en ledikantje erbij kopen bij ikea waar je 1 zijkant weg kan halen en hem dus weer terug leggen in een ledikant help vind dit zo zielig voor mijn ventje
terug in ledikant en peuterbedje op zijn kamer laten staan. Leuk dekbed erin en je mannetje zelf laten kiezen waar hij in wilt slapen. misschien is dat een idee?
Terug leggen in het ledikantje. En dan inderdaad het grote bed ook laten staan. Als je kindje er nog niet aan toe is, dan komt het vanzelf later wel.
Ik zou het zelf geen probleem vinden om hem nog een poos in het ledikant te laten slapen. Heb je dat ledikant nodig voor de nieuwe baby? Misschien kan je voor baby een wiegje lenen/kopen en dan een aantal maanden na de geboorte als iedereen gewend is broertje laten wennen aan het peuterbed.
we hebben een wiegje maar die moet sowieso voor juni terug naar me zus omdat zij plots zwanger blijkt te zijn, ga met manlief maar weer even in conclaaf want vind dit zooo sneu de wallen staan onder zijn ogen !!
Ik zou echt niet weten waarom je het hem en jezelf zo moeilijk zou maken. Lekker in het ledikantje laten slapen! en als het kan ook het peuterbedje laten staan. Gewoon zelf laten kiezen, komt vast vanzelf wel. en tegen de tijd dat ze een jaar of 4 zijn valt er ook veel beter met hem over te praten om hem leren in een groot bed te leggen. De functie van het bed is toch dat hij lekker kan slapen? maakt toch helemaal niks uit of dat in een groot of een klein bed is? Hier een jonger meisje, maar die wilt ook graag in haar ledikant slapen. Grote bed staat er wel maar ze zegt zelf dat ze in het kleine bed wilt. ik vind het prima en iedereen komt aan zijn/haar rust. heerlijk! we hebben een wiegje voor de kleine en mocht de oudste straks haar ledikant nog niet uit zijn tegen de tijd dat de baby uit het wiegje groeit, dan koop ik gewoon een goedkoop ledikantje erbij. ik investeer liever wat geld in onze rust
ik zou hem ook nog een tijdje in het ledikantje houden, je hebt nog een dik halfjaar voordat die wieg weer weg moet. en in die tijd kan er ook weer heel veel veranderen. dan kan je er altijd dan nog 1 bij kopen als het echt moet.
Hier ook een jonger meisje dat nog steeds in haar ledikantje slaapt. De kleine gaat eerst in een wiegje maar mocht onze oudste tzt nog steeds het ledikantje nodig hebben, dan halen we er eentje van de Ikea bij. Zolang ze het fijn vind in haar ledikant mag ze lekker blijven liggen! Hoe laat wordt je zoontje overdag moe? Ons meisje slaapt thuis overdag niet meer maar rond een uur of half vijf begint de vermoeidheid toch toe te slaan. Meestal gaat ze dan alvast in badje of gaan we een blok om zodat we die moeheid even doorbreken. Maar 's avonds gaat ze dan wel rond 18.30 naar bedje, als we dan te lang wachten is ze er namelijk helemaal overheen. Overigens slaapt ze op het kdv nog zo'n 2.5 uren...!!
yessie hij valt in slaap rond de klok van 1 uur en dan slaapt ie echt tot half 3 maar dat is echt van de laatste 3 weken sinds die weer in zijn peuterbed ligt
Dit dus. Niet te groot drama van maken, blijkbaar is hij er nog niet aan toe. Ik heb bij mijn dochter trouwens haar klamboe weer opgehangen toen ze naar haar peuterbedje ging. Dat geeft haar nog steeds dat veilige gevoel. succes!
Lekker terug naar zijn ledikantje.. Peuterbed zou je inderdaad op zijn kamer kunnen laten staan. Hij zal om wat voor reden een naar gevoel hebben bij zijn bedje. Dus ik zou nog een hele tijd wachten tot je het weer probeert. Juni is nog ver weg, dus ik zou hem tot die tijd in het ledikantje leggen. Onze dochter was ruim drie tot ze over ging..
In het ledikant terug leggen ja, desnoods een 2e goedkope ledikantje aanschaffen via marktplaats? 1 voor de baby en 1 voor je zoon? als hij de geborgenheid mist van het ledikant en nog niet toe is aan een peuterbed dan terug naar het ledikant. Goed voor zijn rust en goed voor jullie rust (en heb je wel nodig nu toch? ) Mijn zoon was 3,5 jaar toen hij zelf over wou naar het grote bed, nooit een probleem van gemaakt. Had 2 bedden tijdelijk op zijn kamer dus... groot bed en ledikant en gaf het later zelf aan en ging meteen prima, 2 dagen later het ledikant opgeruimt.
iedereen bedankt ! morgen maar aan manlief vragen of hij het ledikantje weer op zijn kamer wil zetten,
Bij ons ging het precies zo. Toen we het ledikantje en het grote bed op één kamer hadden staan koos hij elke keer voor een slaapje waar hij wilde slapen. De ene keer was dat het ledikant, de volgende keer het grote bed. Ik heb overigens wel zijn grote bed in eerste instantie 'kort' opgedekt en hij heeft nog altijd een rekje aan zijn bed waardoor hij er zeker niet uit kan vallen. Dat was in het begin namelijk nog wel eens het probleem. Ook Sam werd als baby eerst ingebakerd en heeft veel behoefte aan 'grenzen' in zijn bed. Hij wil dus graag voelen waar het bed ophoudt. Door eerst dus kort op te dekken en nu een flink zwaar dekbed te gebruiken voelt hij zich duidelijk meer geborgen. Op een gegeven moment komt het vanzelf. Dan ga je vanzelf merken dat hij bijna nooit meer kiest voor het ledikant maar bijna altijd voor het grote bed. Het is en blijft een proces. Bij sommige kinderen kan je van de ene op de andere dag overgaan op een ander bed, bij andere kinderen duurt het gewoon wat langer. Go with the flow... het komt echt vanzelf! Succes!
Inderdaad gewoon weer terug leggen in het ledikant! Hier ligt ze ook nog steeds in haar ledikant... Gaat nog prima en ze slaapt heerlijk (zowel 's middags nog 2-2,5u en 's nachts). Misschien kun je over een tijdje proberen om eerst een zijkant van het ledikant weg te halen, zodat hij stap voor stap kan wennen aan meer ruimte in z'n bedje! Zou nu ook voor de rust kiezen.... Succes!
Wij hebben zo'n bedje waar de zijkant uit kan. Toen hij over ging naar zn nieuwe kamer op zn 2e verjaardag was hij echt nog niet toe aan een groot bed. Dus hebben we gulliver gehaald bij ikea en we hebben nu ongeveer twee maanden de zijkant eruit. Dat ging gelukkig in een keer goed,hij skipt zn middagslaap maar dat kan ook de leeftijd zijn. Als het niet goed had uitgepakt hadden we de zijkant weer terug gezet. Heb er wel een uitvalhekje op. Een groot bed wordt hier gewoon een eenpersoonsbed maar dat komt er waarsc pas als hij echt uit zn ledikant gegroeid is. Hij slaapt er nog prima in,dan vind ik het ook goed!
pff net alweer wakker mama ikkuh water water gegeven en verder tukken ben benieuwd hoe vaak ik er vannacht uit moet helaas nu direct ledikant er neer zetten lukt niet met mijn BI dus moet echt wachten tot manlief thuis is morgen ! mijn ventje mist denk echt gewoon zijn geborgenheid bedje verkleinen lukt echt niet ga ook nog wel is op marktplaats snuffelen
Wij hebben onze zoon eerst in zijn ledikantje op zijn nieuwe kamer laten slapen. Ledikantje stond naast het grote, nieuwe bed. Na een paar weken sliep hij in zijn grote bed, maar het ledikantje lieten we er tegenaan staan, voor het veilige gevoel voor hem. En toen de babykamer klaar was hebben we tegen hem gezegd dat grote jongens in een groot bed slapen en dat de baby straks ook een bedje nodig heeft. Hij heeft toen samen met mijn man het ledikantje naar de babykamer getild. We hebben wel een hekje voor zijn bedje gedaan, zodat hij er niet uit kan vallen. Hier is het ooit een probleem gewenst en vanaf dag één goed gegaan.