Tot hoe oud

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lennylenn, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    ooooo

Niet normaal

Had dat gezicht van de juf wel gezien willen hebben toen ze dat vroeg :$

2. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Jongste zit al bijna n jaar nauwelijks nog in de buggy, we nemen m alleen mee als we veel gaan lopen, bv in de dierentuin oid.

3. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Buggy gebruikte ik vanaf de geboorte van onze jongste alleen nog als ze grotere afstanden moest afleggen (bv Efteling) of als ik ze perse bij me wil houden (als we een keer gaan winkelen in een grote stad). Nu is dat vervangen door een bolderkar die ze dit weekend kreeg voor Sinterklaas. We wonen een beetje buitenaf en boodschappen doen is toch een stuk van 2 km heen en terug en dat is te lang om op het plankje te staan. De jongste kan er nu al bij in in de maxicosi of new born set. Ideaal.

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Onze dochter wordt in febr 4 jaar en ik gebruik hem nog regelmatig hoor. Ze zit er graag in en zeker met lange afstanden of kou (voetendeken) vindt ze het heerlijk. Vanaf 4 jaar gaat hij alleen mee bij dagjes weg denk ik.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja vanaf 4 jaar gaan ze ook naar school enzo
    Dat maakt gevoelsmatig toch wel een verschil.
    Ze voelen dan meteen een stuk groter.

Zie hier trouwens weinig ouders bij school met een buggy voor hun kleuter.
    Zowel niet op de school voor het huis als de school van dochterlief.

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hier precies zo.

Heb me vaak afgevraagt of ik de buggy niet te vroeg heb weggedaan omdat hier in Spanje de kinderen vaak tot een jaar of zes nog in de buggy worden rondgereden. (geen gezicht overigens)
    Mijn dochtertje wil er al heel lang zelf niet meer in.

7. adi

adi Niet meer actief

#27 adi, 3 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2012
    Ik vind een kleuter in een buggy ook geen gezicht, soms zie je kinderen de voeten de grond slepen in een buggy.

8. tulip

tulip Niet meer actief

nou dat was in eerste instantie ook ongeveer zo: :$
    Maar ja dan toch maar beleefd blijven en netjes antwoord geven.

9. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier geen buggy meer vanaf 2j3m, toen mijn zoontje geboren werd. Bij lange stukken kan ze wel gebruik maken van de kidsit, maar dit gebeurt zelden (oftewel dat onding ook maar eens eraf halen ;))

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn oudste zit er alleen nog in als we ver moeten lopen. dan loopt hij tot hij moe wordt en mag dan in de duobuggy.
    maar dat komt zelden voor. als we bijv naar de efteling gaan nemen we een bolderkar mee voor de tassen waar hij dan af en toe ook bij kan gaan zitten.

11. knap

knap Niet meer actief

Waarom ik nog een buggy heb is mij een raadsel ze zit er hoog uit een keer per week in.

Met mijn zoon toen heb ik hem gebruikt tot ongeveer 3.5 had toen nog geen brommer daarna deden we samen alles op de brommer. Deze brommer heb ik nog steeds dus ga vaak met mijn dochter op de brommer.

Ze speelt meer met haar buggy dan dat ze er zelf in zit haha.:p

12. Bri

Bri Niet meer actief

Oudste zat er met 3 jaar nog wel eens in, maar vooral omdat we 'm dan mee hadden voor onze jongste. Zij was veel sneller van 'zelf doen, zelf lopen' dan haar broer, nog voordat zij 2 was hebben we de buggy ingeklapt en weggeborgen, en nooit meer gebruikt.

13. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Sinds ik de buggy beschimmelt uit de schuur haalde heb ik hem niet meer gebruikt :(
    Maar ik gebruik nog bijna dagelijks de phil&ted's duowagen. Vaak alleen voor de boodschappen. Maar ik kan nog niet zonder. Ook van en naar het kdv is het erg handig, dat loopt toch een stuk sneller. Daarna loop ik terug naar huis om de auto of fiets te pakken.
    We nemen hem ook nog mee naar de dierentuin, ook al zitten ze er maar een half uurtje in. Misschien toch maar eens zonder proberen...
    Overigens is de oudste 3j3m, de jongste 1j11m. En de oudste zit er meer in dan de jongste, lijkt ook meer op mama :)

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gebruik ik de buggy zelden. Ik weet niet eens meer wanneer ik 'm voor het laatst heb gebruikt. Nu moet ik hier ook eigenlijk altijd de auto wel pakken als ik ergens heen wil.

15. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    tot ongeveer 3jaar de buggy gebruikt.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met twee op loopplankje. Maar T loopt meestal zelf. M ook hoewel die wat meer moeite had met zelf lopen. We gaan regelmatig wandelen. Ik vind een kind van 4 of ouder in een buggy echt geen gezicht.

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    tja hangt ervanaf wat je doet.. ik loop 1 a 2 keer per dag minimaal een uur met de hond. Dat loopt ze echt nog nog niet mee. Dus gaat ze in de kinderwagen en loopt stukken. En dan weer even rusten in de wagen. Denk dat hij hier voorlopig nog wel is dus...

18. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter (1jr 9 mnd) zit nog wel in de buggy, bijv bij een dagje dierentuin of als ik veel winkels langs moet.

Zoonlief heeft er zo ongeveer sinds zijn zusje geboren is niet meer in gezeten. Dus tot zo'n jaar of 2. Toen overigens wel een paar mnd op het meerijdplankje van de bugaboo gestaan.

Zou me ook echt niet voor kunnen stellen dat mijn zoontje (nu 3jr 9mnd) nog in een buggy zou zitten eigenlijk.

Deel Deze Pagina