Tot hoelaat bellen jullie nog 's avonds?

Discussie in 'De lounge' gestart door blij83, 5 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.080
    1.579
    113
    Voor mij is 21:00 uur eigenlijk wel de grens. Ben zelf sowieso niet van het bellen. Ja als het kort en bondig kan geen probleem, maar geen hele verhalen.

Syane vindt dit leuk.
  2. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Grappig dat er zoveel zijn die ook liever niet bellen voor privé. Ik ook niet, alleen als het écht moet. Ik bel voor mijn werk al genoeg.
    Ik zou niet graag om 21.15 bellen. Maar om 19.30u ook niet, bedtijden zijn hier tussen 19.00 voor de jongste (nog bedritueel) en 21.30 (oudste). Ik ben blij als ik daarna niks meer hoef.

Is bellen in 't weekend misschien een idee?

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Ik kan nog prima om 23.00 uur bellen voor de gezelligheid, al komt het niet vaak voor op dat tijdstip. Maar meestal bel ik nog wel rond 22.00/22.30 uur.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.650
    27.301
    113
    Vrouw
    Mijn tante belt om te bellen. Ik doe dan altijd de vaatwasser, afstoffen.... :roflmao: ze kletst wel door haha, gaat dan over de sokken van een koorlid die ik niet ken, de kapster die een nieuwe auto heeft (die ik ook niet ken) etc. Ze wil gewoon ff der verhaal kwijt, ik hoef niets terug te zeggen haha

(En ze belt dan de familie af. Als mijn moeder niet opneemt, belt ze een andere zus, neemt die niet op komt ze bij mij :roflmao:)

cowgirl80, toch3, tuc en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    764
    1.238
    93
    Vrouw
    Ik bedoel het niet onaardig, maar ik dacht dat echt bellen voor de gezelligheid alleen nog door 60+’ers gedaan werd ofzo:roflmao:
    Ik vind zelf praten/bellen/appen/bezoek tot een uur of 22.00 ‘s avonds doordeweeks prima en in het weekend 23.00 uur ongeveer. (Oké, hele gezellige visite mag ook best tot 1 uur blijven:))
    Ik zou gewoon luchtig aankondigen van: hee dat bellen na 21 uur wordt hem niet meer, dan slaap ik al half.
    En verder lijkt mij appen en live afspreken prima toereikend? Zie het probleem niet zo geloof ik.

6. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.182
    1.984
    113
    We bellen niet over 'onzin' dingen hoor. Maar gewoon over dingen die spelen op het werk, in relatie, mbt de kinderen, enz. Dat soort dingen.
    En aangezien vriendin dus njet/nauwlijks appt, mis je dan dus en heleboel van elkaar als je elkaar dus weinig kan zien.
    Vandaar dat die vriendin dus graag belt. En ik app ook veel liever. Helemaal mee eens.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Ik bel niet meer na 2000, uitzondering daarop is mn moeder als we na 2000 nog driftig aan t appen zijn. Dan bel ik wel want zij typt zo langzaam (of zij belt maar uit ellende).

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ik sta zelf door de weeks nagenoeg altijd om 6 uur op, en bel gerust om 21.15 nog met iemand hoor.
    Mijn kinderen gaan ook om 20.30 naar bed, ze zijn 8 en 10. Vaak eten wij ook pas tussen 18-19 u. Dan ga ik nog sporten, of moeten de kinderen nog wat voorbereiden voor school. Of hebben ze het avond programma met douchen of moeten zij nog terugkomen van sporten. Dus het is altijd best wel druk savonds. Wat ik me bij je vriendin met 3 kinderen ook goed kan voorstellen
    Maar waar zijn de papa’s in dit verhaal. Als ik ga sporten dan moet mijn man ook het avond programma alleen doen. Als iemand aan het bellen is, kan de ander ook even de kinderen naar bed brengen toch?

verder lees ik in het verhaal meer dat je contact met haar mist. Dat komt en gaat binnen vriendschappen is mijn ervaring. Ik heb een beste vriendin die ik soms ook weken niet zie, spreek of app. Omdat we beide druk zijn, met werk, studie, kinderen, het leven. We komen echt wel weer bij elkaar op momenten dat het wel lukt. Dat is soms jammer, en soms mis ik ook weleens even contact omdat ik dat dan nodig heb. Maar ze is niet minder een vriendin omdat haar prioriteit even elders ligt. Maar je kunt wel je verwachtingen een keer uitspreken, of ze bijstellen. Misschien wil je iets wat niet lukt op dit moment. Misschien kunnen jullie beide een beetje meebuigen of inschikken.

9. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.440
    4.368
    113
    Ik bel nooit met vriendinnen. :roflmao:

10. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.182
    1.984
    113
    Dit klopt inderdaad wel. Ik mis het contact met haar. En ook best al wel een hele tijd. Maar denk dat ik mijn verwachtingen gewoon moet bijstellen. Want wat ik fijn vindt/verwacht oid ga ik sowieso niet bij haar vinden. Bij andere vriendinnen wel overigens. Dus kan me beter daar op richten. In plaats van zo enorm mijn best te blijven doen me naar haar te schikken.

lorreke en mamameer vinden dit leuk.
  11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ligt eraan wie je belt. Ik bel liever niet meer na 21.30.

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    Dan zou ik dus zeggen dat 21.15 ook niet altijd kan

lorreke vindt dit leuk.
  13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Precies even je aandacht verleggen. Energie steken in positiviteit. In de vriendin die wel wat makkelijker toegankelijk is. Overigens zou ik wel initiatief blijven nemen om af en toe af te spreken en te bellen, want er zal echt wel weer een tijd komen dat jullie weer wat closer zullen zijn. Geen wrok koesteren, geef elkaar even de ruimte en tijd.

Bloem2310, blij83 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.650
    27.301
    113
    Vrouw
    'Is aan het typen'
    5 minuten verder
    'Is aan het typen'
    2 minuten verder:
    Het was een goede dag, morgen ga ik wandelen

Heerlijk haha

Mijn zus belde mam om 23:45 op. Typen duurde haar te lang, ze wou slapen en dacht: als ze dan toch die telefoon vast heeft bel ik :roflmao:

Vero0504, lorreke en cowgirl80 vinden dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Dat dus. Man belt ook heel vaak tussen 00:00 en 6:00. Gelukkig niet naar mij:roflmao: maar medeschippers die ook snachts varen

16. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.296
    1.322
    113
    Vrouw
    Ik bel zelden. Mijn beste vriendin en zus sowieso bijna nooit want daar app ik elke dag mee en zie ik soms wel 2 keer per week soms 1 keer soms 2 weken niet maar altijd genoeg. Ik bel hen alleen als er iets is (en vice versa) 2 andere vriendinnen zijn wat mindere appers dus die willen dan sneller bellen maar dat lukt dan we om bijv rond 20 te bellen. Al stuur ik liever naar afspreken. Kijk als ik afspreek heb ik oprecht tijd en aandacht (mits mijn kinderen niet mee zijn :p:p) als ik bel moet dat toch redelijk tussendoor of heb ik altijd dingen te doen of ben ik idd al klaar om af te schakelen.

Dus ja, ik denk dat jullie idd niet het juiste ritme samen hebben..

en algemeen genomen bel ik niet meer na 21.00 behalve als dat afgesproken is.

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Ik heb echt een hekel aan bellen vd gezelligheid en doe ik dus nooit. Hooguit met m’n moeder.
    Appe vd gezelligheid hou ik overigens met de meeste mensen ook niet van

18. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    764
    1.238
    93
    Vrouw
    Dat laatste denk ik ook.
    Zij wil liever bellen ipv appen, zij wil liever laat op de avond etc.
    Als haar de vriendschap ook veel waard is, mag ze ook best een beetje rekening met jouw voorkeuren houden.
    Je zou dat aan kunnen geven bij haar, of gewoon een tijdje niet teveel toegeven aan haar wensen en kijken wat er dan gebeurt..
    Succes, wel jammer van de vriendschap als je inhoudelijk wel goed met elkaar kunt..

19. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Wat zijn er eigenlijk veel dames die niet of weinig bellen en er niet van houden haha.

Ik bel elke dag wel met een vriendin. Soms meerdere keren per dag en vaak ook meer dan een halfuur.:roflmao: Verder appen we ook de hele dag wel met elkaar. Er is eigenlijk amper een dag dat ik ze niet spreek. Ik denk hooguit 1 a 2x per week?

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Waar haal je die tijd vandaan haha. Ik ben overigens sowieso geen sociaal dier. Ik heb een vriendin die wil ook kei vaak afspreken etc maar hoe lief ik dr ook vind ik heb daar echt niet elke week zin in en ook geen tijd voor

Deel Deze Pagina