Ik bel alleen soms als ik iets moet zeggen/vragen (vaker via app) maar als het dus snel moet oid dan bellen maar niet na 21.00uur. Onze telefoons gaan ook zelden na 21.00uur. Appen wel, maar reageer ik meestal ook pas andere dag. M’n zus is de enige met wie ik uitgebreid klets aan de telefoon, dat is altijd overdag.
Tot 21.30 iemand bellen (moeder of een vriendin) vind ik nog wel normaal. Andersom mag je mij gerust tot 23.30 uur bellen, ik ga nooit voor 23.45u naar bed. Ik zou me wel rot schrikken als iemand 's avonds belt, want dat gebeurt nooit. Om 19.15 u bellen zou ik heel onhandig vinden. Dan zijn we nog bij sport, of komen we net van tafel. Dan is het opruimen, afwassen, de wasmachine aanzetten. Pas rond 21.00u zet ik de laptop aan en ga ik werken, lezen, vakanties boeken etc. Of bellen als het nodig is, maar eigenlijk app ik meestal.
Tja ik hang net op met 1 van mijn beste vriendinnen maar die woont aan de andere kant van de wereld. Dan heb ik een vriendin met wie ik bijna dagelijks bel tussen 5 en 6 ergens als we klaar zijn met werken. Andere vriendinnen vaak na 8 uur ‘s avonds maar voor een uur of 10
Dit vind ik wel grappig om te lezen. Waar haal je de tijd vandaan? Ik app wel met vriendinnen, niet altijd dagelijks maar wel vier a vijf dagen per week. Maar bellen doen we hooguit eens per 4-6 maanden ofzo.
Jammer dat zoiets onbenulligs nu een beetje tussen jullie in gaat staan. Je belt niet dagelijks met haar toch? Ik zou dus gewoon een tijd afspreken om te bellen. Je kan toch ook inplannen om een avondje weg te gaan? Dan zie je dit als ipv en ga je desnoods een keertje later naar bed. Ik zie daar niet zo’n probleem in. Ik bel bijna dagelijks even met mn moeder. Met mn ene vriendin app ik veel en met mn andere vriendin facetimen we dagelijks. Soms meerdere keren op een dag en dat kan wel uren duren we doen dan vaak ook gewoon ons ding. Bellen dus ook regelmatig onder het koken.
Ik bel veel met mijn twee zussen en moeder. Mijn oudste zus heeft al wat oudere kinderen. Met haar bel ik op m'n vrije dag vaak 's morgens. Dan doe ik m'n oortjes in en doe ik ondertussen de was of andere huishoudelijke dingen en zij ook. Zo'n gesprek kan met gemak ruim een uur duren. Mijn andere zus heeft kindjes in dezelfde leeftijd, maar die gaan ook later naar bed dan die van mij. Met haar bel ik op wisselde momenten. Ik bel ook regelmatig tijdens het koken met haar of 's avonds als mijn kinderen op bed liggen en die van haar nog niet. Met m'n moeder kan ik altijd bellen. Zij houdt wel rekening met de tijden waarop mijn kinderen naar bed gaan. Voor gezellige kletspraatjes kun je me bellen tot half 10. Voor noodgevallen altijd natuurlijk.
Ik zou niet weten wat ik allemaal met mijn vriendinnen moet bespreken. Ik bespreek alles met mijn man.
Heb je geen dag dat je beide vrij bent en kids op school zitten en dat je kan bijkletsen. Hier bel ik wel regelmatig tot laat in de avond met een vriendin. Bellen ook wel eens op tijden dat de kids nog wakker zijn maar dat is niet handig dus als haar jongste en mijn jongste slapen is het beter te doen. Ik bel ook omdat ik dan geen zin meer heb om hele verhalen te appen . En kap ook gerust na een poosje een gesprek af want we kunnen heeeeel lang bellen. Dan is het morgen weer een dag. Normaal zou ik na 21u de meeste mensen niet meer lastig vallen met bellen behalve in nood of ik moet dus zeker zijn dat ze nog wakker zijn.
Veel wat ik met vriend bespreek, bespreek ik ook met vriendinnen. Of juist soms dingen met hun wel, maar niet met hem. Is maar net waar ik behoefte aan heb.
Oh ik heb wel zat te kletsen met vriendinnen. Maar iedereen werkt 4-5 dagen in verschillende branches en allemaal nog kinderen met sporten etc.. bellen is dan vrijwel niet te doen. Ja kort praktisch wel natuurlijk maar gewoon een uur wegkletsen wordt dan lastiger. Dan moet je echt afspreken dan en dan om xx uur bellen. Maar dan spreek ik liever af (doen we dan ook) dan dat we gaan bellen. Enige uitzondering is mijn vriendin die geëmigreerd is, daar bel ik dan wel op afgestemde tijdstippen mee.
Haha nou ik werk in de zorg, dus ik ben met late diensten altijd tot 15.00 uur vrij en kindloos. En met een dagdienst gewoon in de avond. Of tussendoor tijdens het koken of andere huishoudelijke taken o.i.d. Of als ik in de auto zit ergens heen. Het gaat gewoon zo automatisch
Haha nouja ik ben nu gescheiden dus ik vertel mijn ex-man niet zoveel meer. Hoewel; nog genoeg Haha. Maar dit heb ik altijd gedaan. Zij weten echt alles van mij en ik van hen. En we hebben het echt overal over. Relaties, s.k.s., school, kinderen, werk, we plannen vakanties of dagjes weg met elkaar, gewoon bellen om het bellen. De tijd vliegt altijd voorbij