Als ik alleen ben savonds doe ik sowieso niet los. Overdag kijk ik altijd eerst wie er staat. Te veel opsporing verzocht gekeken gok ik maar toe maar. Vrienden en familie verwacht ik vaak dus als de bel is het 9 van de 10x een collecte of een pakketje.
Maar goed dat ik geen opsporing verzocht en enge films kijk haha. Want ik zie geen reden om de deur niet open te doen. En wat als iemand kwade bedoelingen heeft en merkt dat je de deur niet open doet? Dan lijkt me dat des te meer reden om binnen te vallen ofzo.
Niet. Ik heb een sticker bij mijn deurbel, en vrienden/familie komen nooit onverwacht. Met de buurvrouw heb ik een speciale deurbel-code, zodat ik weet dat zij het is. Alles wat daar buiten valt heeft pech.
Tot 20:30 zeker wel. Daarna ook wel maar niet als mijn man niet thuis is denk ik (komt nooit voor). Ik kijk wel altijd wie er staat. Een tijd terug stond de buurvrouw er vrij laat om te zeggen dat onze garagedeur achter open stond, heel fijn want anders had die de hele nacht open gestaan... In jouw geval was het waarschijnlijk de collecte van het kwf.
Ik doe open totdat ik naar bed ga. Ooit ging de bel een keer om 23.45u, mijn man deed open en een of andere junk wilde zo naar binnen lopen. Gelukkig is mijn man nogal groot en sterk dus die gooide hem letterlijk naar buiten, toen was ik blij dat ik niet open had gedaan. Sindsdien kijk ik wel altijd wie er staat voordat ik open doe.
Ik heb een deel glas in de deur dus zie gewoon wie er staat. Als het savonds laat een onbekende is zou ik gewoon zeggen dat t te laat is. Hier heeft weleens een overbuurman aangebeld dat mn band lek was (heel fijn dat ik daar niet smorengens pas achter kwam). Ik zou dus niet de stekker eruit trekken en maar gewoon nooit open doen.
Tot een uur of 7 's avonds. Omdat mijn dochter anders wakker wordt van het gepraat aan de deur en daar heb ik geen zin in
Eeehhh ik doe deur altijd open, behalve als ik naakt ben of op bed lig Ik ben niet zo achterdochtig of bang. En we hebben een grote hond die er eng uit kan zien haha.
Als ik alleen ben de kinderen doe ik sowieso niet open, tenzij het de postbezorger is of buurtkinderen. En als man thuis is doen we niet meer zomaar open als het donker wordt.
Ik doe ook niet open s avonds als ik alleen thuis ben. En met man eigenlijk ook niet. Waarom zouden we van wel? Onze buren kunnen ons appen als ze ons nodig hebben, en als ik weet dat de pakketbezorger komt doe ik wel open. Familie etc woont niet in de buurt. Maar kijk idd naar Opsporing Verzocht en je weet genoeg. In de uitzending van deze week nog: jongen verkleed als pakketbezorger en klein jongetje deed open.. hield hem niet tegen binnen te vallen voor een overval.
Oprechte interesse vraag: gaan jullie dan 's avonds na een bepaalde tijd ook niet meer alleen over straat? Ik ben benieuwd of het met een soort van 'veilig in je eigen huis' of 'de onveilige buitenwereld buiten laten' of zo te maken heeft. Want ik heb dat soort gevoel dus helemaal niet, voel me bijna onkwetsbaar op het idiote af en ga dus alleen over straat, doe deuren ongezien open en vind alleen thuis zijn niet eng. Dus het staat zo ver van me af dat ik echt nieuwsgierig ben naar het gevoel er achter.
Zodra het donker is doe ik niet open tenzij ik weet dat post nl eraan komt. Of zodra ik mn pyjama aanheb. Meestal een jogging, dan zou ik het durven maar soms heb ik zo een kinderachtige pyjama aan. No way dat ik dan de deur open doe
denk tot een uurtje of 9, maar ik kijk wel altijd ff door het oogje/spionnetje (of hoe je dat ook noemt) als ik alleen thuis ben doe ik niet open als er geen bekende voor de deur staat, op de dag wel natuurlijk..
Ik voel mij idd verre van fijn buiten als het donker is... Maar im ben dan ook het compleet tegenovergestelde: een echte schijtluis
Niet want we hebben momenteel geen deurbel, en heel eerlijk, het bevalt me prima! Deur naast de garage staat overdag altijd open, en dat weten alle dierbaren die hier komen. Dus daar komen ze gewoon door naar binnen. op het moment dat de kids op bed liggen en ik plof op de bank dan gaat de knip erop.
Ik doe de deur gewoon open en ben ook vreselijk naïef verder. Alleen over straat in het donker doe ik nooit, dat is mij met de paplepel ingegoten dankzij 2 heel nare ervaringen van mijn moeder en halfzus. Dus ja, ik kijk wel een beetje uit. Wat scheelt is dat we in een klein dorp wonen.
Overdag doe ik de deur wel gewoon open. Kijk wel altijd eerst door het keukenraam wat of wie er voor de deur staat. Als diegene me niet aanstaat doe ik gewoon niet open. In de avond als manlief werken is gaat de deur niet open. Buren bellen nooit aan die kloppen altijd op de raam, en bezoek belt of sms't altijd van te voren. Dus geen reden om voor n vreemde de deur open te doen.
Als ik 's avonds alleen thuis ben loop ik naar boven en spreek ik diegene aan via het raam haha. Bekenden staan eigenlijk nooit onaangekondigd aan de deur. Mijn man doet de deur wel gewoon open als hij thuis is.