Tot hoelaat doe jij savonds de deur open?

Discussie in 'De lounge' gestart door fluitketel, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Nee ben op zich daar niet bang voor en woon best wel in een buurt waar je bang zou kunnen zijn. Maar vind wel dat je gevaar ook niet moet opzoeken of naïef moet zijn. Ik ben wel alert als het ware.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dat ben ik wel met je eens. Maar ik denk dat ik er gewoon wat rationeel naar kijk, woon ook in een grote stad, heb veel gereisd en op verschillende plekken gewoond. Ik weeg altijd af wat de werkelijke risico's nu zijn. Veel inbraken vinden overdag plaats, de twee moorden op meisjes pas geleden waren ook overdag. Dus als ik zou redeneren dat ik het voor mijn eigen veiligheid zou doen mag ik dan ook overdag niet meer alleen op straat. Mijn definitie van gevaar opzoeken is denk ik een andere. De meeste mensen gaan dood in hun eigen huis dus als je dat volgt moet je eigenlijk zo veel mogelijk buitenshuis zijn ;)

Zara75, pippa26 en Elsss vinden dit leuk.
  3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Als ze beneden aanbellen en ik ze via de intercom kan zien doe ik open.
    Bellen ze bij de voordeur aan doe ik na 20:00 uur niet meer open.
    Maar hier word eigenlijk savonds nooit aangebeld.

4. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Het is niet zo dat ik savonds niet over straat loop. Blijkbaar voel ik mij dan veiliger dan wanneer er savonds iemand voor de deur staat. Stel er staat iemand voor de deur savonds met kwade bedoelingen, hoef ik alleen maar de deur open te doen en zij duwen je naar achter, deur dicht en hoppa, ze kunnen doen wat de van plan zijn.
    Nogmaals, ik heb teveel opsporing verzocht gekeken en in de branche waarin ik werkzaam ben zie ik genoeg gekkigheid gebeuren wat mijn achterdocht opwekt. Of in iedergeval voorzichtig maakt.

5. beccie

beccie Niet meer actief

ik doe wel open als de bel gaat.
    maar ik woon ook in een klein dorpje en iedereen kent elkaar hier.
    normaal gaat de bel eigenlijk nooit savonds. maar ik zou misschien denken dat het een buurvrouw is die wat nodig heeft ofzo. ik woon hier tussen veel ouderen voor hetzelfde heeft er iemand even hulp nodig.
    ( tenzij ik verkopers aan zie komen in de straat. daar heb ik meestal geen zin in, dan doe ik niet open. )

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Tot dat ik op bed lig en lig te slapen. Als ik al boven ben en er wordt aangebeld dan doe ik het raam open om te vragen wat er is. Ben ik nog beneden dan zet ik altijd mijn voet voor de deur en maak de deur op een kier open.

7. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik schrijf wel elke keer savonds, maar overdag doe ik de deur ook niet open. Hang eerst uit het raam boven de voordeur (splitlevelwoning) om te roepen '' wie is daar''.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.880
    113
    Tja. Mijn zus is aangevallen in haar eigen fietsenstalling bij de flat (in de avond). Mijn moeder ook in de avond.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Njah een blijf van me af pyjama :p

Anne1001 en butterblue vinden dit leuk.
  10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wat erg voor jullie!

Ik snap volledig dat dat aan je gevoel van onveiligheid in de avond meewerkt en prijs mezelf erg gelukkig dat zoiets mij en mijn naasten bespaard is gebleven.

11. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Oh wauw verbaas me erover dat er velen zo voorzichtig zijn?
    Hier ook een onkwetsbaarheid. Ben geboren en getogen in Amsterdam. Heb de hele stad door gebanjerd vanaf jongs af aan.

Hier doe ik open, kan door de deur kijken. Woon in een eensgezinswoning, tis niet dat ik me kan verstoppen of dergelijk. Mijn achterdeur staat ook de hele dag open als ik thuis ben. Dus als ze kwade bedoelingen hebben, komen ze toch wel binnen.

Blijdorp vindt dit leuk.
  12. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha, ik heb een frozen pyama. Gekocht omdat het dezelfde was als die van mijn zoontje en dochter helemaal gek was/is van frozen. Dus soms hebben wel alledrie een frozenpyamadag........

OT: ik doe altijd open, roep wel altijd achter de deur wie er is, en ook hier een grote hond, maar die zou volgens mij voor de inbrekers uit lopen om aan te "wijzen", waar al onze waardevolle spullen staan....een schat van een hond, maar een waardeloze waakhond. enige waar die op blaft is op scoobiedoe als dat op tv komt.....:roflmao::roflmao::roflmao:

Zara75 en sydneys vinden dit leuk.
  13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik vind het niet eens alleen een veiligheidsding hoor. Ik heb er op een gegeven moment ook gewoon geen zin meer in. Dan zit ik in mijn 'relaxte avondkloffie' en heb gewoon niet de behoefte om te gaan kijken wie er aan de deur staat. Net zo makkelijk als dat ik niet altijd de telefoon op neem.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.880
    113
    Ik heb het zelf nooit bewust meegemaakt. Mijn moeder was pas 18 en mijn zus en ik schelen heel veel in leeftijd, maar als dat je met de paplepel wordt ingegoten ben je toch wat voorzichtiger. Thuis voel ik mij gelukkig altijd nog erg veilig, maar alleen op straat in het donker zou ik niet zo heel snel doen. Alhoewel zelf inmiddels wel, maar mijn dochtertje zeker niet.

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Als het donker is doen we niet meer open. Onder het eten ook niet en als we boven zijn, rennen we ook niet naar beneden. Alleen als het de pakketbezorger is ;) Nu scheelt het enorm dat we zo'n anti colportage sticker hebben. Er wordt nauwelijks aangebeld. Buren komen via de zijpoort of appen vooraf en familie komt van ver, dus daar weten we het wel van als ze komen.

16. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Ik doe eigenlijk ook nooit de deur open tenzij ik een pakketje verwacht. Als een bekende langs komt weet ik dat van te voren en verder staan hier echt voortdurend Jehova's voor de deur die geen nee willen horen. De bel staat lekker uit (die Jehova's lijken altijd precies aan te bellen als m'n dochter slaapt).

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Als ik alleen ben na 6 uur niet meer. Tenzij ik je verwacht of je even appt als je dr voor staat.

Mn man tot een uur of 10. Maar dat gebeurd zelden.

Ik doe de deur niet meer los omdat ik niet overvallen wil worden, ga het risico niet lopen.

18. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Ik heb eens een woedende onderbuurman aan de deur gehad. Mijn moeder stond te douchen en hij had lekkage. Door het douchen van ons bleef het bij hem stromen. Dit wisten wij niet. Toen wij eenmaal de deur open deden was hij zo kwaad dat hij zich bij ons naar binnen probeerde te duwen. Mijn moeder heeft m letterlijk naar buiten moeten schoppen. Was nog een hele toestand met politie etc erbij. Sindsdien hebben we afgesproken dat we nooit meer zomaar de deur open doen.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als ik nog gewoon m'n kleding aan heb, dus niet in alleen een hemdje en onderbroek rondhobbel, en beneden ben, doe ik wel open. Als ik 's avonds laat op zolder zit, ga ik niet nog naar beneden. En als ik domweg geen zin heb - omdat ik bv middenin een film zit - doe ik ook niet open.

20. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Ik doe open tot ik in bed lig. De hond loopt altijd mee en standaard als ik de deur open doe doen mensen een stapje naar achteren.
    Niet dat de hond zo maar wat doet hoor haha maar hij is groot.

Maar eigenlijk wordt er hier s avonds nooit aangebeld.

Deel Deze Pagina