Tot hoelaat doe jij savonds de deur open?

Discussie in 'De lounge' gestart door fluitketel, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat een boel angstige mensen zeg. En dat zeg ik met m'n noodpakket :roflmao::roflmao:
    Wij hebben de deur vaker niet dan wel op slot. Net als de auto.
    Ik loop s nachts zonder problemen over straat. Sterker nog, ik laat de hond altijd het liefst uit in het donker.
    Wij wonen in een klein stadje in Friesland, en ik vind het heerlijk dat ik me zo veilig voel.

2. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    In m'n vorige woning stond er iemand s'avonds aan 1 stuk door op de bel te duwen m'n vriend was niet thuis
    Had een kijk glaasje in de deur en herkende hem niet
    Woonden 4hoog zonder lift
    Heb niet open gedaan kan toch niet binnen komen
    Midden in de nacht kwam hij terug zelfde verhaal
    Vriend was toen thuis maar hebben politie gebeld zo iemand spoort niet daar moet je niet mee willen praten
    Waarschijnlijk moest hij bij de buurman zijn voor wat coke of de onderbuurman voor wat wiet (niet zon beste buurt) en had hij de verkeerde deur

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.740
    113
    Ik geloof dat de enige hier die een oxazepammetje nodig heeft jij bent...

4. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik doe altijd open, tenzij ik onder de douche sta ofzo. Ook als ik alleen ben doe ik gewoon open. Het is hier nog nooit voorgekomen, maar mocht er iemand om 1 uur 's nachts aanbellen dan zou ik wel even vanaf het balkon kijken wie het is (drive in woning met balkon op 1e verdieping).

5. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik heb verschillende collega`s die in een buurt wonen waar je liever `s avonds de deur niet meer open doet en waar je je hang- en sluitwerk wel goed op orde moet hebben wil je niet dat er `s avonds een vreemde met kwade bedoelingen naast je bed of bank staat. De vader van een collega is nog niet zo heel lang geleden bijna overvallen in zijn eigen huis in een rustig, goed bekend staand dorp door jongeren die geld wilden. Hij kon gelukkig, door zijn hele gewicht tegen de deur te gooien, ze buiten houden. Dus ja, dat gebeurt in NL. ALs er echt nood aan de man is blijven mensen echt niet rustig wachten tot je de deur open doet, dan zie je dat wel als ze het tuinpad oprennen en als ze je zien zitten roepen ze echt wel vast door het raam dat ze hulp nodig hebben. Dan schuif ik desnoods de telefoon wel even door de brievenbus...

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Als ik niemand verwacht doe ik 's avonds niet open. Als we de kindjes op bed hebben gelegd douche ik altijd meteen en zit ik in mijn shortama op de bank.

7. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Nog nooit zoiets meegemaakt zeker?

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Niet, de post komt overdag en van familie/vrienden weet ik van tevoren dat ze komen. Ik moet eerst beneden open doen en dat is zonder camera, dus geen idee wie ik dan binnen zou laten. Maarja, man doet het wel gewoon.. :rolleyes:

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.150
    113
    Home
    Na 8 uur niet meer als ik alleen ben
    er is hier een tijdje geleden iets heel heftigs gebeurt in de buurt waardoor ik echt de deur niet open doe en dat was rond half 9 bij iemand
    als het iemand is die ik ken dan kan diegene mij bellen of appen dat ie voor de deur staat

10. Hayat84

Hayat84 Actief lid

1 aug 2015
    258
    69
    28
    Ik doe de deur altijd open, als ik alleen thuis ben kijk ik savonds wel even door het raam en als ik de persoon niet ken vraag ik wat er is. Als mijn man thuis is doen we altijd open

11. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93

Ja natuurlijk , want ook als mensen hulp nodig hebben natuurlijk niet de deur opendoen nee joh gewoon de telefoon door de brievenbus schuiven
    Top! Hoop dat je zelf nooit in zon situatie komt en dan jezelf treft aan de andere kant van de deur ..

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Omdat er 's avonds mogelijk types met verkeerde bedoelingen aan je deur kunnen staan? Is hier in de buurt gebeurd, dus vandaar dat ik no way de deur nog 's avonds open doe. Vooral niet als het al donker is. Begrijp overigens al helemaal niet waarom er iemand 's avonds (laat) aan moet bellen trouwens. DAT vind ik pas vreemd!
    Kan dat niet gewoon overdag ofzo?

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha echt precies dit.
    Ik doe niet open als ik al/nog in bed lig. Gelukkig gebeurd het niet vaak dat er aangebeld word!

14. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    In mijn buurt bv is het heel erg achteruit gegaan en proberen ze met een excuus binnen te komen of ze gaan naast de deur staan zodat je diegene niet ziet door het kijkgat en als je open doet word er op je ingehakt met een bijl...2 weken geleden gebeurd bij de boven buurman, nou daar ben ik erg van geschrokken ben alleen met mijn tweeling, zelfs als je balkondeur openlaat klimmen ze omhoog, sta je dan af te wassen en staat er opeens een vent in je woonkamer..wil zo graag verhuizen niet voor de omgeving, maar voor de mensen :(

15. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik doe de deur open uit beleefdheid, maar het kan ook zijn dat ik naïef ben:rolleyes:
    Als ik niet naar de deur kan komen en mijn man doet het niet( hij is dus het tegenovergestelde van mij:mad:) schaam ik me.

16. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik kijk vanuit mn woonkamer wie er staat. Pakketbezorger of bekende doe ik voor open, anders niet. Heb een sticker dat we geen verkopers etc aan de deur wensen, dus die bellen nooit aan.

Degene die hier zo hard roepen dat het nooit of bijna nooit gebeurd... ben blij voor jullie dat jullie het (nog) niet hebben meegemaakt :) . Helaas hier een familielid die wel eens iets in die trant heeft meegemaakt en het bijna niet overleefd. Lijkt altijd een ver van je bed show...

17. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ik doe gewoon de deur open zolang ik wakker ben.
    Als ik het niet vertrouw, neem ik de hond even mee naar de deur.
    Die doet wel niets, maar toch.

18. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Tot ik er nog toonbaar uit zie en wakker ben :D

Laatst belde de buurman om 11 uur aan met een pakketje van ons. Dat vond ik wel aso, zo laat nog aanbellen.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Doe de deur eigenlijk altijd open.
    Ook als ik alleen ben. Zou niet weten waarom niet.
    En tja hond staat altijd naast me. :p

20. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik doe nooit de deur open als ik niets of niemand verwacht. :roflmao:

Deel Deze Pagina