Hier doen we eigenlijk altijd wel open. Komt eigenlijk ook nooit laat iemand aan de deur. Heb ook 2 honden die meteen beginnen te blaffen als er iemand aan de deur staat en mee komen gerent dus ben niet snel bang. In de winter als het donker is zou ik wel wat meer opletten en eerst kijken wie er is. De bel doet het ook meestal niet dus lekker rustig
Ah wat een fijne inlevende reactie weer van jou, zoals we gewend zijn zeg maar. En heel ironisch ook dat jij het woord aso in je mond durft te nemen.
Ik kan via het spiekgaatje kijken wie er staat. Alleen voor Hello Fresh en niet prettig uitziende mensen blijft mijn deur dicht.
Haha, ik ook niet . De keren dat ik dat wel deed altijd spijt gehad (verkopers of Jehova getuigen), dus ik laat de bel lekker gaan. Ik heb overigens niks tegen Jehova getuigen, maar ik sta ook niet open om te bekeren dus zonde van ieders tijd .
Ik doe de deur eigenlijk altijd wel open. Alleen niet als ik het niet hoor of aan het douchen ben of heerlijk op de wc zit ook als ik alleen thuis ben. Ik durf ook prima alleen in het donker iig ijn de nacht over straat. Maar hier gebeurd er dan ook niet zo vaak wat. Als ik ergers zou wonen waar wel veel inbraken e.d. zijn zou ik er misschien wel adders over denken.
Ik doe de deur niet open als ik die persoon niet ken en verder niets verwacht. Kan asociaal zijn, maar ik woon vlakbij het centrum van een grote stad. Er gebeurt vaak genoeg iets en anders zijn het wel jehova's. Gewoon geen zin in.
Je zal maar een van de buren zijn die hulp nodig heeft, of een onbekend persoon die platte band heeft en graag hulp wil...
Als je goed contact hebt met je buren kunnen ze je ook bellen of appen, en even op raam kloppen en zeggen dat zij het zijn. Denk dat als ze weten dat je thuis bent de meeste buren wel die aanpak kiezen En anderen voor hulp kunnen ook "help help brand" roepen oid, toch?
wat een overdreven reactie zeg. Ik doe niet open als ik daar geen zin in heb. Hoe laat dat is doet er niet toe. Ik neem ook de telefoon niet op als ik daar geen zin in heb. Ik zou niet weten wat daar aso aan is.
Nou deed altijd de deur open. Savonds na 21.30 doet mijn man de deur open. Maar mijn man wil in vervolg dat ik de deur niet meer open doe als het donker is. Mede doordat de overvallen op particulieren toeneemt. Wij willen iig voor de winter een camera installeren waarop ik mee kan kijken. En als ik degene herken doe ik wel open.
Ik doe sowieso niet snel de deur open als ik niets of niemand verwacht. Niet uit angst, maar vaak gewoon geen zin in. Als ik bijv in m'n huiskloffie zit, dan laat ik lekker bellen. Buren en familie ed kunnen me allemaal telefonisch bereiken als er iets is. Je hebt in het huidige mobiele tijdperk zeer weinig kans dat iemand in nood voor je deur staat ipv dat ie zelf belt naar 112, de garage of wat dan ook. Maar ik zou er eerlijk gezegd ook niet snel voor open doen als ik diegene niet ken. Er wordt door de politie namelijk al maanden volop gewaarschuwd hiervoor in onze wijk. Een stel criminelen probeert op die wijze hier woningen binnen te dringen. Maar zou best vanuit het doucheraam vragen of ik de politie oid voor ze kan bellen. Alleen niet m'n huis binnenlaten. De kans op iemand met slechte bedoelingen acht ik hier dus echt wel groter dan de kans op iemand die daadwerkelijk in nood zit.
Tja. Ik kan me nog herinneren dat we een keer 's avonds na het eten in de voortuin waren met mijn moeder. Er kwam een man aangelopen dat hij autopech had en of hij even mocht bellen. Hij ging er meteen met mijn moeders gsm vandoor. Dat vergeet ik nooit meer. En mijn buurvrouw kan mij gewoon bellen
Ik ben eigenlijk meer verbaasd over het feit dat veel meiden blijkbaar geen onverwachte visite krijgen. Hier word nooit gebeld of geappt eigenlijk. Ze bellen aan en zien wel of ik thuis ben. Andersom bij vriendinnen ook trouwens
Ik krijg idd nooit onverwacht bezoek. Hou ik totaal niet van en de meesten in mijn omgeving weten dit wel
Hier ook gelukkig.. Ik zou echt doodongelukkig worden als mijn volledige sociaal leven gepland moet worden. Mijn vriendin staat hier regelmatig om 21.30 voor de deur. Was onderweg naar huis van haar werk, wilde even kleppen, en met een glaasje wijn is dat gezelliger dan over de tel.